Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

KIA Ceed 1.0 T-GDi - nemá chybu

Kdo si dnes vzpomene ještě na modely KIA s názvy Shuma z devadesátých let a Cerato po roce 2000. Tehdy šlo ještě o exotickou značku. A dnes? Značka, která dobíjí Evropy a některé modely se vyrábějí v Žilině nebo Nošovicích a byly vyvíjeny v Evropě.

Po dvanácti letech od první generace se letos na podzim objevila třetí generace oblíbeného modelu Ceed, už bez apostrofu, ale stále se zkratkou. Víte vůbec co znamená? Tak tedy: CE- Community of Europe a ED-European Design. A hned musíme na úvod prozradit, že se nový Ceed podařil.

Rozvor 2650 mm i délka 4310 mm zůstaly stejné jako u předchozí generace, kabina se posunula o trochu dozadu, a v šířce narostl o 20 mm, ve výšce se naopak vůz snížil o 23 milimetrů.

Zavazadlový prostor praktického pravidelného tvaru narostl o 15 litrů na 395 litrů, ale asi víc potěší snížení nakládací hrany o 87 mm, což znamená, že je dnes 66 cm nad zemí. Díky mezipodlaze vznikne po sklopení zadních sedadel rovná podlaha.

Ergonomie interiéru a ovládání přístrojů jsou dobře vymyšlené. Multimediální systém zůstal věrný klasickým tlačítkům pro ovládání běžných funkcí. Sedadla jsou pěkně tvarovaná, vzadu je dost místa i pro vysoké postavy.

Vybrat si můžete ze tří zážehových motorů, atmosférického čtyřválce 1.4 MPI (100 k), přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDi (120 k) nebo přeplňovaného čtyřválce 1.4 T-GDi (140 k), pro příznivce vznětových pohonných jednotek je připraven 1.6 CRDi ve dvou výkonových variantách – 115 k a 136 k.

Pro první test jsme zvolili litrový tříválec s výkonem 88 kW při 6000 min a točivým momentem 172 Nm, který lze využít od 1500 až do 4000 otáček za minutu. Prošel řadou úprav, spočívající především ve variabilním časování ventilů. První, co nás na něm upoutalo, byla velice slušná dynamika a kultivovaný běh a nástup síly už od zhruba 1300 otáček. Po nastartování ani při klidné jízdě nedává o sobě slyšet. Pro udržení svižné jízdy stačí v případě potřeby podřadit pouze o jeden stupeň. Průměrná spotřeba se pohybovala lehce nad šest litrů benzinu, ale mimo města, na okreskách jsme v pohodě jezdili pod šest litrů. Také šestistupňová přímo řazená převodovka fungovala spolehlivě a přesně.

Nové generaci určitě prospěl tužší podvozek, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Žádné odskakování na nerovnostech jsme necítili, jízda je pohodlní až bychom řekli komfortní. V zatáčkách dobře drží stopu.
Praktickou novinkou je rozsvícení zadních svítilen společně s denními světly, s čímž se setkáváme jen u málo modelů.

Přestože sdílí s vozem Hyundai i30 stejnou platformu, tak je každý jiný a splňují nároky zákazníků. Není divu, že KIA Ceed patří v Evropě mezi v nižší střední třídě mezi nejoblíbenější modely. K tomu 7 let záruky nebo 150 tisíc kilometrů. Třetí generace udělala na nás velký dojem a velký skok dopředu. O zákazníky se nemusí rozhodně obávat.


Nejlevnější KIA Ceed s motorem 1.4 CVVT stojí ve výbavě Comfort 379 900 Kč, cena testované litrové verze přijde na 404 980 Kč, v nejvyšší výbavě Exclusive pak 449 980 Kč. Například základní výbava Comfort zahrnuje kamera, hlídající vozy před vámi, a varuje před hrozící srážkou či zajistí autonomní brzdění. Zároveň hlídá jízdní pruhy a vyhodnocuje, zda je řidič unaven. Nechybí automatické přepínání dálkových světel. Nejvyšší stupeň výbavy Exclusive už má ve standardu LED zadní světlomety, zadní parkovací senzor. Připlatit si můžete za Paket Tech včetně autonomního brzdění při hrozící srážce s chodcem i automobilem, ukazatele rychlostních limitů, asistenta jízdních pruhů atd

Přehled výbav najdete:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Ceed_cenik.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Točivý moment: 172 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Rozměry: 4310 x 1800 x 1447 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 395/1291 l
Cena: 449 980 Kč (Exclusive)


J.Lasík 30.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar