Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti Q50S Hybrid AWD - nespoutaná radost

Světová premiéra Infiniti Q50 se odehrála v Detroitu v roce 2013, o rok později dorazil na evropský trh a nyní jsme měli příležitost, abychom si ověřili, jaký opravdu je. Předem prozradíme, že opravdu skvostný a výjimečný.

Společnost Infiniti Motor Company, v současné době sídlící v Hong-Kongu, kam se přestěhovala z Jokohamy, převzala aktivity Infiniti Division, původně vytvořenou pro severoamerický trh, podobně jako Lexus nebo Accura. A rozhodně si neklade malé cíle. Do roku 2016 by ráda získala podíl deseti procent, což je zhruba půl milionu vozů na trhu luxusních automobilů. Zároveň chce představit deset typů. Pokud budou všechny Infiniti, jako model Q50, potom není pochyb, že se to podaří.

Infiniti Q50 sice patří rozměrově někam mezi střední a vyšší třídu, ale výbavou a komfortem si nezadá s prémiovými automobily. Už v základní výbavě máte prakticky vše, nač si vzpomenete.

Přední sedadla jsou tvarovaná takřka na míru a poskytují nejvyšší míru komfortu, vzadu mohou mít osoby vyššího vzrůstu méně místa nad hlavou. Objem zavazadlového prostoru je oproti verzi se spalovacím motorem o sto litrů menší, což je na úkor umístění Li-Ion akumulátorů. Kvůli tomu nelze také sklápět opěradla zadních sedadel.

Ovládání přístrojů je v pohodě, zpočátku jsme si museli zvyknout jen na dva dotykové displeje 7“ a 8“, kde si můžete nastavit nejrůznější funkce. Navigace komunikuje v češtině a hlasově upozorní i na pevný radar u silnice. Jízdu na čistě elektrický pohon znázorňuje malý piktogram a označení mód EV. Kolébkovým přepínačem si můžeme vybrat ze šesti nastavení vozu – personal, normal, sport, standard, eco a snow. My jsme střídali normal a sport a rozdíly byly znát.


Pro model Q50 si můžete zvolit buď vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2/170 k nebo nově i zážehový čtyřválec 2.0 T/214 k a nebo špičkovou hybridní verzi se zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.5. A právě ten jsme si vyzkoušeli.

Šestiválec disponuje výkonem 302 k a točivým momentem 350 Nm při 5000/min, a když k tomu přičteme ještě hodnoty elektromotoru uloženého v převodovce, tzn. výkon 67 k a točivý moment 275 Nm, potom dostaneme kombinovaný výkon 364 k a 546 Nm. A to už dokáže vůz pěkně rozpohybovat. Je spojen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Výrobcem udávanou rychlost 250 km/h jsme sice nemohli vyzkoušet, ale vzhledem k síle motoru a bezvadnému odhlučnění se můžete s klidem dostat na hranici 160 km/h, aniž byste si uvědomovali, jakou rychlostí skutečně jedete.

Díky hybridnímu pohonu, který pracuje bez jediné výtky, jsme dosáhli průměrné spotřeby kolem 7,5 litru na sto kilometrů, což je na zážehový šestiválec o výkonu 364 k hodnota z říše snů. Při jízdě po běžných silnicích jsme stlačili spotřebu při svižné jízdě asi o litr benzinu dolů, zatímco ve městě se pohybuje kolem devíti litrů. Zážehový motor se totiž zapíná velice brzy po rozjetí.

Na dálnici ani nepostřehnete, že se šestiválec odpojil a bez potíží udrží nejen rychlost, ale dokáže i zrychlit. V tu chvíli využívá nejvyšší sedmý stupeň v otáčkách kolem 2000 otáček za minutu.

Infiniti Q50S můžete mít buď pouze s pohonem zadních kol, nebo jako 4x4, přičemž si připlatíte zhruba 63 tisíc korun. Nejedná se však o stálý pohon všech kol, ale prostřednictvím systému ATTESA-ETS se v případě potřeby okamžitě přenese až padesát procent síly na přední nápravu, a to i při sebemenším zrychlení. Nejmenší výtku nemáme ani ke sportovně nastavenému podvozek s dvoupístovými tlumiči, které se v pohodě vyrovnají s většinou nerovností na silnicích.

Vypisovat všechny prvky základní výbavy by bylo u Infitini nošení dříví do lesa, jmenujme třeba jen zvukové varování chodců před blížícím se vozidlem, zadní kameru, systém rekuperace, sportovní brzdy (vpředu čtyřpískové, vzadu dvoupístkové), dynamické řízení vozidla VDC, automatické rozsvícení světlometů atd.

Testovaná verze měla navíc mj. ultrazvukový alarm, balíček bezpečnostních prvků - adaptivní tempomat, kontrola jízdy v pruzích, nouzové brzdění, varování před čelní srážkou, prevence nárazu při couvání, elektricky ovládané střešní okno, metalíza, balíček multimediální výbavy - navigace, audio Bose se 14 reproduktory), balíček prvků zaměřených na pohodlí - stírače s dešťovým čidlem, parkovací čidla vpředu a vzadu, dvouzónová klimatizace s polyfenolovým filtre, balíček prvků viditelnosti - adaptivní světlomety, systém sledování okolí, Smart Beam. To všechno přijde včetně ceny vozu 1 115 000 na 1 600 000 Kč.

Infiniti Q50 S Hybrid AWD je ideálním automobilem na dlouhé tisícikilometrové cesty po Evropě, v některých případech bychom mu dali přednost i před leteckou dopravou. Zvláště, když rádi řídíte a jste svým pánem. Cena pochopitelně odpovídá výbavě, a záleží jen, co si vlastně objednáte. Přiznáme, že se nám Infiniti Q50 hodně líbilo i pro svoji dynamiku za příznivou spotřebu.



Základní technické údaje

Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem: 3498 cm³
Výkon: 225 kW (302 k) při 6800/min
Točivý moment: 350 NM při 5000/min
Elektromotor
Výkon: 60 kW (67 k)
Točivý moment: 275 Nm
Celkový výkon: 268 kW (364 k)
Celkový točivý moemnt: 546 Nm
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,6/5,3/6,8 l/100 km
Rozměry: 4790 x 1820 x 1455 mm
Rozvor kol: 2850 mm
Zav.prostor: 400 l
Cena: 1 115 000 Kč



J.Lasík 15.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar