Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai ix55 3.0 V6 - kvalita za rozumnou cenu

Jen málokterá značka jako Hyundai má ve svém portfoliu hned tři modely SUV – od „malého“ ix35 přes úspěšný Santa Fe až po sedmimístný ix55, prodávaný v Americe pod názvem Veracruz. Vozy Hyundai se vždy vyznačovaly dobrým poměrem mezi cenou, užitnou hodnotou, velikostí i bohatou výbavou.

A nejinak je tomu také v případě ix55. S robustními tvary nadčasového designu s poměrně jednoduchými liniemi vypadá mnohem menší, než ve skutečnosti opravdu je. Délka 4,8 metru ovšem dává tušit, že v něm najde místo sedm osob, naopak zase větší převisy a světlost napovídají, že asi do těžkého terénu dvakrát nebude. Vzadu upoutají sdružené svítilny ze světelných diod a koncovky výfuku, které prozrazují, jaká síla se nachází pod kapotou. Design dotvářejí šedé plasty lemující spodní část karosérie, světlá výška 200 mm a 18“ kola z lehkých slitin.
Z vozu je výborný výhled a chválíme i velká vnější zpětná zrcátka. V předních sedadlech necítíte únavu a připadáte si v nich jako v křeslech. Tři dospělé osoby se pohodlně usadí také ve druhé řadě, kde jsou sedadla navíc posuvná a opěradla sklopná. Z podlahy můžeme jedním pohybem ruky vytáhnout ještě dvě samostatná sedadla třetí řady, která jsou stejně jako u konkurence spíš nouzová. V případě nárazu jsou však cestující chráněni hlavovými airbagy. Ale v tom případě zapomeňte na zavazadla, prostě s sebou nic neberte. Jen 196 litrů je hodně málo. V pětidveřovém uspořádání se nám objem zavazadlového prostoru zvětší na 596 litrů a při obsazení pouze předních sedadel se dostaneme na hodnotu 1746 litrů.
Příjemně nás překvapilo ztvárnění celého interiéru i přístrojové desky překvapilo kvalitní zpracování i materiály. Líbilo se nám modré podsvícení analogových přístrojů v kapličce, na středovém panelu je opravdový hliník, tedy žádná laciná imitace.
Vlevo od volantu máme tlačítko Lock 4WD pro aktivaci závěru mezinápravové spojky, umožňující pevné rozdělení síly mezi nápravy v poměru 50:50 při rychlosti do 30 km/h. Když ji překročíme, tak elektromagnetická vícelamelová spojka variabilně přenáší točivý moment mezi obě nápravy. Ale asi tuto funkci jen těžko někdy využijme, neboť velké SUV je vhodnější spíš pro pohodlnou jízdu po dálnici nebo tahání těžkých přívěsů.
Hyundai ix55 se dodává výhradně s turbodieselem V6 3.0, pohonem všech kol a šestistupňovou samočinnou převodovkou, a ve třech výbavách. S variabilně nastavitelnými lopatkami turbodmychadla a přímým vstřikem paliva dokáže s více než dvoutunovým automobilem docela slušně zahýbat. Díky mohutnému točivému momentu 451 Nm je znát zátah už z nízkých otáček a vydrží až do třech a půl tisíce. Velice dobře si rozumí se šestistupňovou samočinnou převodovkou doplněnou o možnost ručního řazení, které jsme ale prakticky vůbec nevyužili. Stupně volí velice rychle a jemně, takže změnu často ani nepostřehnete. Šestiválec se vyznačuje velice kultivovaným chodem a je dobře odhlučněn a také spotřeba paliva, v průměru kolem 10 litrů nafty na sto kilometrů, není vůbec špatná. V tomto případě můžeme říct, že automat nikterak drasticky spotřebu nezvyšuje. Samozřejmě, hodně záleží na způsobu jízdy, když jsme vůz přebírali, tak ukazoval palubní počítač 13,6 litrů.
Vpředu jsou spodní příčná ramena a vzpěry McPherson a kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu víceprvková náprava multilink a plné kotouče. Díky spíš měkčímu nastavení je jízda pohodlná a po dálnici kilometry rychle ubíhají.
V základní výbavě Comfort najdeme mj. šest airbagů, systémy ESP/TCS, ABS, ROP bránící převržení vozu, mlhovky, dvouzónovou klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, samočinné nastavení výšky vozu, tempomat, zadní parkovací čidla. Ve druhém stupni Style, v němž byl testovaný vůz je navíc třeba kožené čalounění včetně vyhřívání, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky ovládané páté dveře, xenonové světlomety.
Mezi nejsilnější stránky Hyundaie ix55, který v nabídce nahradil Terracan, považujeme určitě nový vznětový šestiválec, kvalitní převodovku a přijatelnou spotřebu. Nesmíme zapomenout ani na pohodlí a komfort. To vše za necelý milion, zatímco u konkurence by jste za podobně vybavené SUV zaplatili minimálně o tři sta tisíc korun více. Bezpochyby patří mezi největší SUV na trhu.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec
Objem: 2959 cm³
Výkon: 176 kW (240 k) při 3800/min
Toč.moment: 451 Nm při 1750-3500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 12,4/7,6/9,4 l/100 km
Rozměry: 4840 x 1945 x 1807 mm
Rozvor: 2805 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 24,4/22,1
Přechodový úhel: 17,3
Světlá výška: 200 mm
Cena: 999 900 Kč (Style)

J.Lasík, 8.7.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar