Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i40 1.7 CRDI - recept na úspěch

Kdo by si ještě někdy před rokem pomyslel, že Hyundai vstoupí do střední třídy tak kvalitním automobilem, který bude konkurovat Fordu Mondeo, Opelu Insignia, VW Passat nebo Škodě Superb. Ani jsme se nenadáli a je to tady. Letos na jaře byl v Ženevě představen model i40 kombi, který nasadil laťku hodně vysoko.

Trochu nezvykle se jako první prodávalo kombi, o něco později přišel sedan, který se nyní objevil i na našem trhu. Model i40 tak zaplňuje mezeru mezi oblíbeným i30 a ix35 spadající už ale mezi SUV. Hyundai tak jako jediný výrobce nabízí ucelenou řadu od malého i10 přes SUV až k užitkovému H1.
Už při prvním seznámení zaujme velice líbivými tvary, kterým rozhodně nechybí sebevědomí. Také nejrůznější prolisy, linky nebo hrany karosérie působí neokoukaně. Troufáme si tvrdit, že jde o sportovně střižené kombi, skoro by nám chtělo říct kupé-kombi. Však také budilo pozornost všude, kde jsme se objevili.
Délka 4,7 metru, rozvor 2,7 metru dávají tušit, že interiér bude prostorný jak pro pět cestujících, tak jejich zavazadla. Pravda vpředu je místa královsky, velice pohodlná sedadla jsou trochu výš než je zvykem, ale v našem případě navíc odvětrávaná a vyhřívaná. Vzadu, co do šířky si nikdo stěžovat nebude, jen svažující střecha trošku omezí dlouhány. Ale zato mají dvoustupňové vyhřívaní a nastavitelná opěradla. Pro zavazadla je k dispozici 533 litrů, což je víc než u Insignie nebo Mondea, ale méně než v Passatu nebo Superbu (633 l). Výhodou je ale výklopná zadní stěna a velký vstupní otvor pro nakládání. Opěradla zadních sedadel můžeme dálkově sklopit, a objem tak zvětšit na 1719 litrů, ale za cenu malého schůdku. Nějaký ten litr mají na svědomí jak sešikmená střecha, tak i zadní dveře. Ale to je daň za eleganci.
Rozhodně se nám zamlouvala přístrojová deska, která je hodně moderní a ergonomicky přehledná po všech stránkách. Přístroje, modře podsvícené jsou dobře čitelné, zajímavé je i grafické ztvárnění údajů z palubního počítače. Startuje se tlačítkem, vedle řadící páky šestistupňové mechanické převodovky je ovladač pro nastavení polosamočinného parkovacího systému (řidič jen určuje rychlost) nebo asistent rozjezdu v kopci. Parkovací brzda je elektrická.
Pro kombi i40 jsou vybrány dva zážehové čtyřválce 1.6 GDi/99 kW a 2.0 GDi/130 kW a jeden vznětový přeplňovaný 1.7 CRDi o výkonu 85 kW nebo 100 kW. My jsme zvolili silnější verzi, o kterou bude podle nás asi největší zájem. Byť cena nafty už překonala benzin a rozdíl se stále zvětšuje, někde už o 2 až 3 koruny. Uvidíme jestli tento stav nepřinese v budoucnu větší zájem o zážehové motory.
Možná se bude někomu zdát objem na tak velký automobil malý, stejně jako výkon necelých 140 k. Jak jsme se sami přesvědčili – ve čtyřech, ale bez zavazadel, mu slušná dynamika nechyběla. Těžko dokážeme odhadnout, jak živý bude při plném obsazení, to znamená při celkové hmotnosti zhruba 2,2 tuny. Točivý moment 325 Nm je znát už kolem dvou tisíc otáček. Největší předností je ale spotřeba. V průměru se dá jezdit pod šest litrů na sto kilometrů, mimo město a klidnou jízdou se lze dostat i k pěti litrům. Na jednu nádrž 70 litrů můžete pak ujet i tisícovku kilometrů.
Výhrady nemáme ani k podvozku, který je naladěn komfortně, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava.
Model i40 je dodáván ve výbavě Classic od 564 990 Kč (1.6 GDI), resp. od 599 900 Kč (1.7 CRDi) nebo Experience za 644 990 Kč v provedení 1.7 CRDI. Výbava zahrnuje mj. šest airbagů, systémy ABS, stabilizace VSM včetně protiprokluzu TCS, dvouzonovou klimatizaci, tempomat atd. K výbavě si lze přikoupit ještě jeden z Paketů. Testovaný vůz měl nejvyšší Premium v hodnotě 120 000 Kč.


Paket Comfort (20 000 Kč): pneu 215/50 R17, přední i zadní parkovací čidla, plnohodnotná rezerva, vyhřívání předních sedadel, elektricky sklopná vnější zrcátka.

Paket Style (70 000 Kč): paket Comfort + př. xenonové světlomety,vyhřívání volantu, inteligentní klíč a startování tlačítkem, monitorování tlaku v pneumatikách, přístrojová deska s TFT displejem, parkovací asistent s obrazem zadní kamery ve zpětném zrcátku, tmavá zadní skla.

Paket Premium (120 000 Kč): paket Style + pneu 225/45 R18,př. adaptivní světlomety, zadní boční airbagy,asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, kožené čalounění sedadel s ventilačním systémem předních sedadel, vyhřívání zadních sedadel, elektricky ovládané sedadlo spolujezdce, paměť nastavení sedadla řidiče, bederní opěrka v sedadle spolujezdce, inteligentní parkovací poloautomatický systém.

Hyundai i40 nasadil laťku hodně vysoko a podle nás by mohl být zajímavý pro hodně zákazníků. Jen jsme litovali, že jsme neměli v plánu nějakou dlouhou cestu, pro kterou přímo vybízí. Domníváme se, že kombi i40 má jedinečnou šanci zamíchat fleetovým trhem a dost možná bude o něm uvažovat nejeden manažer. Vždyť za příznivou cenu nabízí komfort a výbavu srovnatelnou, ne-li vyšší než konkurence.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1685 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Točivý moment: 325 Nm při 2000-2500/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,3/4,7 l/100 km
Rozměry: 4770 x 1815 x 1470 mm
Rozvor kol: 2770 mm
Zav.prostor: 553/1719 l
Cena: 644 900 Kč (1.7 CRDI Experience)

J.Lasík, 6.12.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar