Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 kombi 1.5T-GDi Mild Hybrid 48V - sympatické kombi

V posledních letech představují módní vlnu automobily kategorie SUV, jako by pomalu ani jiné verze neexistovaly. Jejich počty se neustále zvyšuje, ale ne vždy mohou stoprocentně uspokojit vaše nároky. Proto řada výrobců pamatuje stále na kombi, jako například Hyundai modelem i30, který se poprvé představil v roce 2007.

O tři roky později přišel facelift a za další čtyři roky druhá generace a v roce 2017 třetí generace. Vloni vyjel z Nošovic modernizovaný hatchback i kombi. Už dávno jsou pryč doby, kdy karosérie kombi byla „naroubována“ k sedanu nebo hatchbacku.

Dnes se jedná, a to platí o Hyundai i30 Combi dvojnásob, o elegantní nadčasový design se specifickou maskou chladiče pro novou výbavu N-Line. Místo klasické mřížky objevíme hvězdičky. Světlomety výhradně s technologií LED. Bohaté prosklení, jako by opticky odlehčovalo karosérii. Naproti tomu upravený zadní velký nárazník podtrhuje dynamický dojem.

Interiér je shodný s hatchbackem, přístroje a ovladače přehledně uspořádané a lehce ovladatelné. Přední sportovní sedadla s velkými sedáky, jakou součást výbavy N-Line, jsou příjemně tvarovaná s pořádným bočním vedením. Sedí se v nich pohodlně i při dlouhé jízdě.
Na délku je kombi o 245 mm delší než hatchback, ostatní rozměry jsou stejné, jen střecha je o 10 mm vyšší, což ocení hlavně cestující na zadních sedadlech,

Předností kombi je zavazadlový prostor objemu 602 litrů (hatchback 395 l), který sklopením opěradel zvětšíme na 1650 litrů, což jsou hodnoty v tomto segmentu nadprůměrné. Výhodou je i rovná podlaha s nákladovou hranou. Objem nesnížila ani mild-hybdridní baterie 0,44 kWh. Pouze musíme zapomenout na dojezdovou rezervu, která je přeci jen lepší než lepicí sada.
Pro kombi jsou k dispozici zážehové motory – přeplňovaný tříválec 1.0T-GDI/120 k, dále čtyřválce 1.5i CVVT/110 k a 1.5 mildhybrid/159 k, který je v nabídce novinkou, stejně jako výbava N-Line. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 CRDI můžete mít ve výkonových variantách 110 k a 136 k.

Pro test jsme zvolili novinku – čtyřválec 1,5 litru označený jako 1.5T-GDI Mild Hybrid 48V. Za tímto trochu tajemným názvem se skrývá zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,5 litru doplněný hybridním systémem a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Při startování se spustí v úsporném režimu, a teprve kolem 1500 otáček, kdy vrcholí točivý moment 235 Nm (až do 3500/min) dá o sobě výrazně vědět. Motor je tichý, a to i ve vyšších otáčkách. O startéru/generátoru 12V, který doplňuje čtyřválec, také ani nevíme.

S dvouspojkovým sedmistupňovým automatem si rozumí dobře a v průměru jsme jezdili kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů. Překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson.

Nejlevnější kombi i30 koupíme za 364 900 Kč s motorem 1.0 CVVT, ručně řazenou převodovkou a ve výbavě Start, ceny mil hybridů začínají na od 474 990 Kč (comfort) do 554 990 Kč (style). Limitovaná výbava N-Line přijde na akční cenu 534 990 Kč s výkonnější pohonnou jednotkou, se slabší na 544 980 Kč. K cenám je třeba připočítat ještě 50 000 Kč za dvouspojkovou převodovku.

Vedle hatchbacku a kombi doplňuje řadu i30 ještě elegantní I30 Fastback a sportovně laděný i30N. Zákazník má tak z čeho vybírat, ale jisté je, že kombi určitě nezklame. Je nejen elegantní, ale hlavně variabilní a kvalitně zpracovaný.

Přehled výbav najdete na níže uvedeném odkazu, ale zahrnuje i prvky, které najdeme spíš ve vozech vyšších tříd.
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-kombi-n-line-2020/07-i30-n-line-novy.pdf



Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1482 cm³
Výkon: 117 kW (160 k) při 5000/min
Točivý moment: 235 Nm při 1500-3500/min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,8/5,4 l100 km
Rozměry: 4585 x 1795 x 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 602/1650 l
Cena: 594 980 Kč (1.5T-GDi Mild Hybrid 48V DCT N-Line)



JL 1.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar