Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 Turbo - sportovně laděný hatchback

Prakticky každá automobilka, která chce mít u zákazníků dobrý zvuk, obohacuje modelovou paletu o sportovně laděné verze, odvozené od velkosériových modelů. A právě to je případ i jihokorejského firmy Hyundai a jeho „i-třicítky“, nejprodávanějšího modelu nižší střední třídy.

Navíc nechtěl zůstat pozadu, když sesterská Kia nabízí model cee´d GT a největší konkurent na českém trhu, škodovka láká na Octavii RS. A tak vznikl druhý „sporťák“ značky Hyundai, prvním byl Velostar, kterých ale jezdí jako šafránů.

Hyundai i30 Turbo se od běžného modelu odlišuje už na pohled prvky sportovního paketu. To znamená šestiúhelníkovou přední maskou s chromovaným rámečkem, samostatným denními světly LED, sportovním předním a zadním nárazníkem, vzadu pak decentním křídlem, středovým difuzorem a dvěma samostatnými koncovkami výfuku. Co si budeme povídat, i30 Turbo vypadá hodně dobře a kde kdo se ohlížel.

Ale nejen design je sportovní, ale také interiér s výborně tvarovanými předními sedadly, hliníkovými pedály, unikátní designem palubní desky, hlavicí řadiví páky, obšité červenou nití a dalšími detaily. Tedy další plus pro Hyundai i30 Turbo, ale nikoliv posledním. K tomu poslednímu se ještě dostaneme. Snad jen těch tlačítek by na volantu mohlo být méně. K ovládání a přehlednosti nemáme výhrad.

Hyundai i30 Turbo pohání výhradně přeplňovaný zážehový čtyřválec objemu 1,6 litry s výkonem 186 k a točivým momentem 265 Nm, který můžeme využívat v hodně širokém rozpětí už od 1500 až do 5500 otáček za minutu. Někdo si řekne, to nejsou an sportovní automobil žádné oslnivé hodnoty, když konkurence nabízí hlavně dvoulitry. Ale na „jedna-šestku“ jsou hodnoty slušné a stačí na rychlost 219 km/h (kde ji využijete?) a na zrychlení osmi sekund z nuly na stovku.

Průměrná spotřeba se při jízdě „při zdi“ pohybovala lehce nad osm litrů benzinu na sto kilometrů, ale na běžných silnicích jsme jezdili i kolem 7,5 litru. Hodně záleží, jak moc budete šlapat na plyn, pak není problém ani dvanáct litrů.

Líbilo se nám nastavení šestistupňové převodovky a její krátké a přesné dráhy řazení. Tuhost řízení si můžeme díky systému Flex Steer nastavit do jednoho ze tří režimů – Comfort, Sport nebo Normal. Pro svižnou jízdu doporučujeme Sport.

A dostáváme se asi k nejsilnější stránce Hyundaie i30 Turbo a to k podvozku, který je sice tvrdší, jak se na sportovní automobil sluší a patří, ale nikoliv na úkor komfortu. S vozovkou si udržuje neustálý kontakt, neodskakuje a v zatáčkách perfektně drží stopu. K tomu napomáhá zadní víceprvková náprava a sportovní tlumiče.

Hyundai si v případě modelu i30 Turbo neklade za cíl, nabízet super výkonný automobil, ale takový, s kterým budete moci jezdit do práce, na výlety i s rodinou. Navíc disponuje bohatou výbavou a pořídíte jej i levnější než konkurence.

Připlatit 40 000 Kč můžete jen za Paket Exclusive, zahrnující varovný systém vyjetí vozu z jízdního pruhu LDWS, integrovanou navigaci s obrazem zadní parkovací kamery na displeji, bezplatné aktualizace mapových podkladů jednou ročně po dobu záruky a panoramatické střešní okno (dvoudílné, př. část el.). Všechno ostatní máte už v ceně 539 990 Kč, která je u třídveřové i pětidveřové verze stejná.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 137 kW (186 k) při 5500/min
Točivý moment: 265 Nm při 1500-4500/min
Rychlost: 219 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1780 x 1470 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 378/1316 l
Cena: 539 990 Kč


J.lasík 14.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar