Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - zajímavá nabídka

Často se zákazník při koupě auta rozhoduje podle velikosti zavazadlového prostoru. V případě automobilu Hyundai i30 má na výběr tři karosářské varianty. Buď liftback s objemem 395 l (1301 l) nebo kombi – 602 (1650 l) anebo může zvolit zlatou střední cestu I30 fastback s 450 l (1350 l).

Nejnovější přírůstek z řady I30 – fastback je ideální pro koho, komu je kombi velké a liftback zase malý a navíc má zalíbení ve sportovně střižených tvarech připomínající kupé.


Až dosud nabízela v nižší střední třídě liftback pouze Škoda Octavia se zavazadlovým prostorem 590 (1084) litrů. nyní jí vyrostl zdárný soupeř v podobě „i-třicítky“.
Hyundai i30 fastback povyrost oproti liftbacku do délky o 120 mm na 4455 milimetrů při zachování stejného rozvoru 2650 mm. Hyundai v tomto případě upřednostnil sportovní aerodynamické tvary na úkor vnitřního prostoru, když svažující se střecha omezuje místo nad hlavami cestujících na zadních sedadlech. Přední sedadla jsou podle nás tvarově lepší než v liftbacku a v zatáčkách dobře podrží tělo. Ani při delší cestě jsme necítili únavu.



Pokud jde o motory, tak vybírat můžete pouze mezi zážehovými motory – 1.0 T-GDI s výkonem 120 k nebo 1.4 T-GDI- 140 k. Vznětový zatím k dispozici není. Sáhli jsme pochopitelně po silnější verzi, která nám přijde k fastbacku přeci jen vhodnější než litrový motor. Největšího výkonu 140 k dosahuje v 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 242 Nm vrcholí mezi 1500 až 3200 otáčkami. Už odspodu slušně zatahuje, když nejvíce síly se probudí kolem 1800 otáček. Se sedmistupňovou dvoujkovou převodovkou si skvěle rozumí a ani na spotřebě se nijak neprojevuje. V průměru jsme na sto kilometrů spotřebovali maximálně do sedmi litrů benzinu. Ale připlatit musíte 50 000 Kč.


Slabší verze v základní výbavě Trikolor přijde na 439 900 Kč, s motorem 1.4 T-GDI se dodává jen v druhé výbavě Steel za 509 900 Kč. Výbava Trikolor zahrnuje mj. projektorové přední světlomety, Bluetooth handsfree, středovou loketní opěrku s úložným prostorem,
tempomat s omezovačem rychlosti a kompletní sadu bezpečnostních asistentů. V nabídce je ještě výbava Best of Czech za 389 900 Kč, resp. 419 990 Kč za silnější provedení.


https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-fastback/04b-i30-fastback.pdf


Splývavé
zádě jsou dnes u automobilů spíš vzácnosti, ale o to víc je dobře, že existují. Třeba najdou v budoucnu zalíbení také u zákazníků až opadne boom SUV. Hyundai i30 fastback byť netrhá žádné rychlostní rekordy a ani je nemá ve vínku, je velice příjemným pohodlným automobilem s elegantním designem.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1353 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6000/min
Točivý moment: 242 Nm při 1500-3200/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h_ 9,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/5,1/5,7 l/100 km
Rozměry: 4455 x 1795 x 1425 mm
Rozchod kol: 2650 mm
Zav.prostor: 450/1351 l
Cena: 559 900 Kč (1.4 T-GDI DCT Steel)



JL 18.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar