Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 Combi 1.6 CRDi DCT - komfortně s automatem

V současné době představují módní vlnu automobily kategorie SUV, jejichž počet se neustále zvyšuje, ale ne vždy mohou uspokojit zájmy zákazníků. Proto řada výrobců pamatuje na kombi, a to hned v několika modelových řadách.

Mezi ně patří i Hyundai modelem i30, který se poprvé představil v roce 2007. Následoval o tři roky později facelift a za další čtyři roky druhá generace. Na loňském autosalonu v Paříži jsme se mohli seznámit s třetím vydáním kombíku z Nošovic.

Už dávno jsou pryč doby, kdy karosérie kombi byla „naroubována“ k sedanu nebo hatchbacku. Dnes se jedná, a to platí o Hyundai i30 Combi dvojnásob, o elegantní nadčasový design s mohutnou šestiúhelníkovou maskou a světlomety výhradně s technologií LED. Bohaté prosklení, jako by opticky odlehčovalo karosérii. Naproti tomu zadní velký nárazník podtrhuje dynamický dojem.

Interiér je shodný s hatchbackem, přístroje a ovladače přehledně uspořádané a lehce ovladatelné. Přední sedadla s velkými sedáky jsou pohodlná a příjemně tvarovaná, ale když si na ně sednou postavy vyššího vzrůstu, tak se musíte vzadu uskrovnit. Jet vzadu sedm stovek kilometrů není žádný med. Plastová opěrka předních sedadel nás tlačila do kolenou.
Předností kombi je zavazadlový prostor objemu 602 litrů (hatchback 395 l), který sklopením opěradel zvětšíme na 1650 litrů, což jsou hodnoty v tomto segmentu nadprůměrné. Výhodou je i rovná podlaha s nákladovou hranou. Pod podlahou se nacházejí tři plastové schránky. Pro větší univerzálnost je k dispozici chytrý kolejnicový fixační systém pro zavazadla.

Pro kombi jsou k dispozici zážehové motory – přeplňovaný tříválec 1.0T-GDI/120 k, dále čtyřválce 1.4 CVVT/100 k a 1.4 T-GDi/140 k. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.4 CRDI můžete mít ve výkonových variantách 110 k a 136 k. My jsme zvolili nejsilnější turbodiesel, ale v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Největšího točivého momentu 300 Nm dosahuje mezi 1500 – 3000 otáčkami za minutu. Průměrná spotřeba se nám pohybovala kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů, ale se šestistupňovým manuálem bude ještě nižší. Jen moc nedoporučujeme používat tlačítko ECO, po jehož aktivaci ztrácí „i-třicítka“ dynamiku až by se dalo skoro říct „že nejede“. Pravda, možná ušetříte nějakou desetinku litru.

Na automat přijatelnou spotřebu jsme předpokládali, ale překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson. Tady si dali inženýři firmy Hyundai hodně záležet.

Nejlevnější kombi i30 koupíme za 414 900 Kč s motorem 1.4 CVVT, ručně řazenou převodovkou a ve výbavě Entry, ceny dieselů začínají na 464 900 Kč (Entry). Testovaná nejvýkonnější verze se dodává pouze v nejvyšší výbavě Style za 564 900 Kč, ale k tomu musíte připočítat ještě 50 000 Kč za dvouspojkovou převodovku.

https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-kombi-2017/05a-i30-kombi-new-.pdf


Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Točivý moment: 300 Nm při 1500-3000/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,7/4,1/4,3 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1795 x 1465 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Objem zav.prostoru: 602/1650 l
Cena: 564 900 Kč (1.6 CRDi Style)



J.Lasík 15.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar