Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT - kombi, které nezklame

V současné době představují módní vlnu automobily kategorie SUV, jako by pomalu ani jiné verze neexistovaly. Jejich počet se neustále zvyšuje, ale ne vždy mohou stoprocentně uspokojit vaše nároky. Proto řada výrobců pamatuje na kombi, jako například Hyundai modelem i30, který se poprvé představil v roce 2007.

O tři roky později později facelift a za další čtyři roky přišla druhá generace a před rokem aktuální třetí generace. Už dávno jsou pryč doby, kdy karosérie kombi byla „naroubována“ k sedanu nebo hatchbacku. Dnes se jedná, a to platí o Hyundai i30 Combi dvojnásob, o elegantní nadčasový design s mohutnou šestiúhelníkovou maskou a světlomety výhradně s technologií LED. Bohaté prosklení, jako by opticky odlehčovalo karosérii. Naproti tomu zadní velký nárazník podtrhuje dynamický dojem.

Interiér je shodný s hatchbackem, přístroje a ovladače přehledně uspořádané a lehce ovladatelné. Přední sedadla s velkými sedáky jsou pohodlná a příjemně tvarovaná, ale když si na ně sednou postavy vyššího vzrůstu, tak se musíte vzadu uskrovnit. Jet vzadu sedm stovek kilometrů není žádný med. Plastová opěrka předních sedadel nás tlačila do kolenou.
Na délku je kombi o 245 mm delší než hatchback, ostatní rozměry jsou stejné, jen střecha je o 10 mm vyšší, což ocení hlavně cestující na zadních sedadlech,

Předností kombi je zavazadlový prostor objemu 602 litrů (hatchback 395 l), který sklopením opěradel zvětšíme na 1650 litrů, což jsou hodnoty v tomto segmentu nadprůměrné. Výhodou je i rovná podlaha s nákladovou hranou. Pod podlahou se nacházejí tři plastové schránky. Pro větší univerzálnost je k dispozici chytrý kolejnicový fixační systém pro zavazadla, případně posuvná hliníková lišta.

Pro kombi jsou k dispozici zážehové motory – přeplňovaný tříválec 1.0T-GDI/120 k, dále čtyřválce 1.4 MP/100 k a 1.4 T-GDi/140 k. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 CRDI můžete mít ve výkonových variantách 110 k a 136 k. V zimě jsme vyzkoušeli nejsilnější turbodiesel v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Největšího točivého momentu 300 Nm dosahuje mezi 1500 – 3000 otáčkami za minutu. Průměrná spotřeba se nám pohybovala kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů, ale se šestistupňovým manuálem bude ještě nižší. Jen moc nedoporučujeme používat tlačítko ECO, po jehož aktivaci ztrácí „i-třicítka“ dynamiku až by se dalo skoro říct „že nejede“. Pravda, možná ušetříte nějakou desetinku litru.

Nyní jsme zvolili naopak nejsilnější zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 140 k a točivým momentem 242 Nm. Ten lze využívat už od 150é až do 3200 otáček za minutu. S dvouspojkovým sedmistupňovým automatem si rozumí dobře.

Na automat přijatelnou spotřebu jsme předpokládali, ale překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson.


Nejlevnější kombi i30 koupíme za 424 900 Kč s motorem 1.0 CVVT, ručně řazenou převodovkou a ve výbavě Entry, ceny dieselů začínají na 484 900 Kč (Entry). Testovaná nejvýkonnější verze se dodává pouze v nejvyšší výbavě Style za 534 990 Kč, ale k tomu musíte připočítat ještě 50 000 Kč za dvouspojkovou převodovku.

Vedle hatchbacku a kombi doplňuje řadu i30 ještě elegantní I30 Fastback a sportovně laděný i30N. Zákazník má tak z čeho vybírat, ale jisté je, že kombi určitě nezklame. Je nejen elegantní, ale hlavně variabilní.

Přehled výbav najdete na níže uvedeném odkazu, ale zahrnuje i prvky, které najdeme spíš ve vozech vyšších tříd.

https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-kombi-2017/05a-i30-kombi-new.pdf



Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1353 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6000/min
Točivý moment: 242 Nm při 1500-3000/min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,7/4,8/5,5 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1795 x 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 602/1650 l
Cena: 584 990 Kč (1.4 T-GDi DCT Style)



JL 13.7.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar