Hyundai i30 1.6 CRDI s paketem Sport Style
Prvním „českým“ automobilem značky Hyundai, který vyjel z Nošovic zhruba před třemi roky, byl model i30, jenž se stal velice brzy oblíbeným automobilem nižší střední třídy a zpestřením trhu. Potenciálním zájemcům, ale především těm, kteří se chtějí něčím odlišovat, vyšla značka vstříc designovým paketem Sport.
Za dvacet tisíc korun si můžete hatchback vyšlechtit sadou, která zahrnuje atraktivní přední nárazník, jinou masku chladiče, černé pozadí světlometů, nástavce prahů, dva chromované lichoběžníkové rámečky připomínající koncovky výfuku. Uvnitř pak třeba hliníkové plochy pedálů nebo jiná hlavice řadicí páky.
Když si připlatíte ještě patnáct tisíc korun, potom dostanete 16“ nebo 17“ kola. Doplňky působí hodnotně a velice profesionálně, a sami můžete posoudit do jaké míry zvyšují atraktivnost vozu. Myslíme si, že za 20 000 Kč určitě hodně. Ještě dodejme, že sadu paket Sport si lze objednat ke všem motorizacím, kromě základní 1.4 Start.
V našem případě vůz poháněl vznětový čtyřválec 1.6 CRDI přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem o výkonu 94 kW (128 k). Mimochodem nejsilnější turbodiesel v nabídce. Vyznačuje se tichým chodem, nemá problém s nízkými otáčkami a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou zatahuje už od dvou tisíc otáček za minutu. S převodovkou si dobře rozumí, řazení jde lehce. Poznali jsme, že nejvíce mu vyhovují nízké otáčky, jak by také ne, když už v 1900 dosahuje největšího točivého momentu 260 Nm a vydrží až do 2750/min.
Na pohodlnou jízdu stačí ale maximálně zhruba 1500 otáček, kdy můžete v pohodě využívat devadesát procent točivého momentu. Nežádoucí turboefekt jsme u tohoto moru prakticky nepostřehli. Na čtyřku si nechá líbit i padesátikilometrovou rychlost. V průměru jsme dosáhli spotřeby 6,3 litru v pěti lidech a zapnuté klimatizaci. Jakmile sundáte nohu z plynu, tak spotřeba poklesne až k 5,3 litru nafty na sto kilometrů.
V zatáčkách se chová jistě a stabilně, na čemž se podílí tužší nastavená podvozku. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava.
Sedadla jsou pohodlná, vyhovovaly nám velikostí i tuhostí i na delší cesty. Také boční vedení vás podrží v zatáčkách. Vzadu i vpředu je díky rozvoru 2,6 metru dost místa i pro kolena. Zavazadlový prostor dosahuje objemu 340 litrů, po sklopení sedadel jej můžeme zvětšit na 1250 litru. Ovladače jsou dobře ergonomicky rozmístěné a v dosahu.
Verze 1.6 CRDI/85 kW se dodává ve výbavě Comfort za 349 900 kč nebo Style za 404 900 Kč. V nižší máte mj. ABS, šest airbagů, mlhovky, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedalo řidiče. Připlatit musíte za ESP v ceně 15 900 Kč (Style jej má v sérii) nebo parkovací čidla za 4 950 Kč. Případně 7 000 Kč na systém Stop Go, kdy se spotřeba podle výrobce sníží na 4,4 litru na 100 km.
Sportovní paket rozhodně dodává modelu i30 šmrnc a osvěžení a rozhodně nezapadne mezi konvenční verze.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 94 kW (128 k) při 4000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1900-2750/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s
Spotřeba: 5,3/4,1/4,5 l
Rozměry: 4245 x 1775 x 1480 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 340/1250 l
Cena: 349 900 Kč (1.6 CRDi Comfort)
Cena paket Sport: 20 000 Kč
J.Lasík, 20.7:2010
Když si připlatíte ještě patnáct tisíc korun, potom dostanete 16“ nebo 17“ kola. Doplňky působí hodnotně a velice profesionálně, a sami můžete posoudit do jaké míry zvyšují atraktivnost vozu. Myslíme si, že za 20 000 Kč určitě hodně. Ještě dodejme, že sadu paket Sport si lze objednat ke všem motorizacím, kromě základní 1.4 Start.
V našem případě vůz poháněl vznětový čtyřválec 1.6 CRDI přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem o výkonu 94 kW (128 k). Mimochodem nejsilnější turbodiesel v nabídce. Vyznačuje se tichým chodem, nemá problém s nízkými otáčkami a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou zatahuje už od dvou tisíc otáček za minutu. S převodovkou si dobře rozumí, řazení jde lehce. Poznali jsme, že nejvíce mu vyhovují nízké otáčky, jak by také ne, když už v 1900 dosahuje největšího točivého momentu 260 Nm a vydrží až do 2750/min.
Na pohodlnou jízdu stačí ale maximálně zhruba 1500 otáček, kdy můžete v pohodě využívat devadesát procent točivého momentu. Nežádoucí turboefekt jsme u tohoto moru prakticky nepostřehli. Na čtyřku si nechá líbit i padesátikilometrovou rychlost. V průměru jsme dosáhli spotřeby 6,3 litru v pěti lidech a zapnuté klimatizaci. Jakmile sundáte nohu z plynu, tak spotřeba poklesne až k 5,3 litru nafty na sto kilometrů.
V zatáčkách se chová jistě a stabilně, na čemž se podílí tužší nastavená podvozku. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava.
Sedadla jsou pohodlná, vyhovovaly nám velikostí i tuhostí i na delší cesty. Také boční vedení vás podrží v zatáčkách. Vzadu i vpředu je díky rozvoru 2,6 metru dost místa i pro kolena. Zavazadlový prostor dosahuje objemu 340 litrů, po sklopení sedadel jej můžeme zvětšit na 1250 litru. Ovladače jsou dobře ergonomicky rozmístěné a v dosahu.
Verze 1.6 CRDI/85 kW se dodává ve výbavě Comfort za 349 900 kč nebo Style za 404 900 Kč. V nižší máte mj. ABS, šest airbagů, mlhovky, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedalo řidiče. Připlatit musíte za ESP v ceně 15 900 Kč (Style jej má v sérii) nebo parkovací čidla za 4 950 Kč. Případně 7 000 Kč na systém Stop Go, kdy se spotřeba podle výrobce sníží na 4,4 litru na 100 km.
Sportovní paket rozhodně dodává modelu i30 šmrnc a osvěžení a rozhodně nezapadne mezi konvenční verze.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 94 kW (128 k) při 4000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1900-2750/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s
Spotřeba: 5,3/4,1/4,5 l
Rozměry: 4245 x 1775 x 1480 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 340/1250 l
Cena: 349 900 Kč (1.6 CRDi Comfort)
Cena paket Sport: 20 000 Kč
J.Lasík, 20.7:2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout