Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 1.6 CRDI AT - rodinný bestseller

Snad v žádném jiném segmentu není konkurence tak velká a vyrovnaná jako v nižší střední třídě. Jen na našem trhu jsme napočítali zhruba patnáct modelů. Zatím první místo stále zaujímá Škoda Octavia, ale z pomyslného trůnu by ji rád sesadil jiný automobil, shodou okolností také z Česka.

A tím je Hyundai i30, jenž se v Nošovicích vyrábí už od roku 2008 a nyní vyjela třetí generace, sourozenec Kia Ceed. Design nové generace je oproti předchozí poněkud uhlazenější, skoro bychom řekli až nenápadný, bez zbytečných prolisů. Poznávacím rysem je typická a nezaměnitelná maska chladiče, vzadu se mlhovky posunuly vysoko a jsou tak dobře viditelné.

Po otevření dveří upoutá vaši pozornost dotykový displej multifunkčního systému, pokud si ovšem připlatíte. Svými osmi palci je nezvykle velký. Palubní deska vypadá po modernizaci hodnotně, z přístrojů zmizely ozdobné rámečky a modré podsvícení vystřídalo bílé. Ačkoliv se dnes snaží výrobci všechno digitalizovat, tak vlevo pod volantem najdeme klasická tlačítka vypínání stabilizačního systému, asistenta pro jízdu v pruzích a také regulátor podsvícení.

Chválíme široký rozsah nastavení volantu, kvalitní přední sedadla s bočním vedením a nyní také více místa nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. A to díky rovné střeše.
Ačkoliv se délka vozu prodloužila z původních 4270 mm přes 4300 mm až na současných 4340 mm (rozvor zůstal stejný), tak na vnitřním prostoru se to nijak neprojevilo. Snad jedině v zavazadlovém prostoru, jehož objem se zvětšil o 20 litrů na 395 litrů. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1301 litrů. Malou nevýhodou může být vysoce položená nakládací hrana (73 cm nad zemí). Rezervu, kterou jen můžeme doporučit, lze získat v rámci balíčku Komfort společně s 15“ koly z lehkých slitin, pneumatiky 195/65 R15, - kůží potaženým volantem a hlavicí řadící páky, elektricky ovládanými zadními okny, LED denními světly, statickým přisvěcováním do zatáčky, předními mlhovkami a zadními parkovacími senzory.

Vybírat můžete ze zážehových motorů 1.0 MPi/100 k, 1.0 T-GDI/120 k a 1.4 T-GDI/140 k nebo vznětového 1.6 CRDI ve třech výkonových variantách – 95 k, 110 k a 140 k a buď s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo dvouspojkovým automatem. V našem případě poháněl přední kola nejsilnější turbodiesel ve spojení s dvouspojkovým automatem, za který ale musíte připlatit 50 tisíc korun. Volit stupně můžete pádly pod volantem, což se hodí při předjíždění.

Pro rodinný automobil, jakým Hyundai i309 bezesporu je, je výkon 136 k dostačující. Díky točivému momentu 300 Nm, který lze využívat od 1750 do 3000 otáček za minutu pěkně zatahuje ve středních otáčkách. Průměrná spotřeba se nám pohybovala kolem šeti litrů nafty na sto kilometrů, ale se šestistupňovým manuálem bude ještě nižší. Jen moc nedoporučujeme používat tlačítko ECO, po jehož aktivaci ztrácí „i-třicítka“ dynamiku až by se dalo skoro říct „že nejede“. Pravda, možná ušetříte nějakou desetinku litru.
Na automat přijatelnou spotřebu jsme předpokládali, ale překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson. Tady si dali inženýři firmy Hyundai hodně záležet.

Nejlevnější i30 pořídíte za velice zajímavých 389 990 Kč ve verzi 1.0 MPI, resp 439 990 Kč za nejslabší turbodiesel. Testované provedení se dodává výhradně v nejvyšší výbavě Style za 539 900 Kč plus musíme ještě připočítat 50 000 Kč za dvouspojkovou převodovku.
Hyundai i3O třetí generace pokračuje v úspěšné cestě, kterou nastoupily dvě předchozí generace a protože se vyrábí ve slezských Nošovicích tak je zákazníci považují za český automobil. Předností je kvalitní dílenské zpracování a výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou.

Kvalita, jako by se nám chtělo říct německá, se potvrdila i během jízd, neboť se neozývaly žádné zvuky ani skřípění. Nelze se divit, vůz byl celý navržen a zkonstruován v Technickém středisku Hyundai, které sídli v Rüsselsheimu.


Přehled výbav

https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-2017/08-cenik-i30.pdf



Základní
technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 4,4/3,9/4,1 l/100 km
Rozměry: 4340 x 1795 x 1455 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 395/1301 l
Cena: 589 900 Kč (1.6 CRDI AT Style)


J.Lasík 24.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar