Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 1.5 T-GDI SW - praktické rodinné kombi

V posledních letech představují módní vlnu automobily kategorie SUV, jako by pomalu ani jiné verze neexistovaly. Jejich počty se neustále zvyšuje, ale ne vždy mohou stoprocentně uspokojit vaše nároky. Proto řada výrobců pamatuje stále na kombi, jako například Hyundai modelem i30, který se poprvé představil v roce 2007.

O tři roky později přišel facelift a za další čtyři roky druhá generace a v roce 2017 třetí generace. Předloni vyjel z Nošovic modernizovaný hatchback i kombi. Už dávno jsou pryč doby, kdy karosérie kombi byla „naroubována“ k sedanu nebo hatchbacku.


Dnes se jedná, a to platí o Hyundai i30 Combi dvojnásob, o elegantní nadčasový design se specifickou maskou chladiče. Místo klasické mřížky objevíme hvězdičky. Světlomety výhradně s technologií LED. Bohaté prosklení, jako by opticky odlehčovalo karosérii. Naproti tomu upravený zadní velký nárazník podtrhuje dynamický dojem.


Interiér je shodný s hatchbackem, přístroje a ovladače přehledně uspořádané a lehce ovladatelné. Přední sportovní sedadla s velkými sedáky, jakou součást výbavy N-Line, jsou příjemně tvarovaná s pořádným bočním vedením. Sedí se v nich pohodlně i při dlouhé jízdě.


Na délku je kombi o 245 mm delší než hatchback, ostatní rozměry jsou stejné, jen střecha je o 10 mm vyšší, což ocení hlavně cestující na zadních sedadlech.



Předností kombi je zavazadlový prostor objemu 602 litrů (hatchback 395 l), který sklopením opěradel zvětšíme na 1650 litrů, což jsou hodnoty v tomto segmentu nadprůměrné. Výhodou je i rovná podlaha s nákladovou hranou. Pouze musíme zapomenout na dojezdovou rezervu, která je přeci jen lepší než lepicí sada.



Pro kombi jsou k dispozici zážehové motory – přeplňovaný tříválec 1.0T-GDI/120 k, dále čtyřválce 1.5i CVVT/110 k a 1.5 mildhybrid/159 k, který je v nabídce novinkou. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 CRDI se bohužel již nenabízí.


Pro test jsme zážehový čtyřválec 1,5 litru označený jako 1.5T-GDI o výkonu 110 k a ve spojení s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Točivý moment 144 Nm vrcholí při 3500 otáčkách za minutu. Pro rodinné kombi s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litrů benzinu naprosto dostačující.
Před tím jsme vyzkoušeli provedení 1.5T-GDI Mild Hybrid 48V. Za tímto trochu tajemným názvem se skrývá zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,5 litru doplněný hybridním systémem a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.



Při startování se spustí v úsporném režimu, a teprve kolem 1500 otáček, kdy vrcholí točivý moment 235 Nm (až do 3500/min) dá o sobě výrazně vědět. Motor je tichý, a to i ve vyšších otáčkách. O startéru/generátoru 12V, který doplňuje čtyřválec, také ani nevíme.



S dvouspojkovým sedmistupňovým automatem si rozumí dobře a v průměru jsme jezdili kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů. Překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson.
Totéž platí pochopitelně o slabší variantě „jedna-pět“.


Nejlevnější kombi i30 koupíme dnes za za 409 990 Kč s motorem 1.0 CVVT, ručně řazenou převodovkou a ve výbavě Start, ceny verze 1.5 CVVT začínají na 459 990 Kč (Comfort) a končí na 489 990 Kč (Smart).

Vedle hatchbacku a kombi doplňuje řadu i30 ještě elegantní I30 Fastback a sportovně laděný i30N. Zákazník má tak z čeho vybírat, ale jisté je, že kombi určitě nezklame. Je nejen elegantní, ale hlavně variabilní a kvalitně zpracovaný.

Přehled výbav najdete na níže uvedeném odkazu, ale zahrnuje i prvky, které najdeme spíš ve vozech vyšších tříd.


https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/06_i30+kombi+-+nov%C3%BDpdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 6000/min
Točivý moment: 144 Nm při 3500/min
Převodovka: mechanická šestistupňová
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/4,8/5,6 l100 km
Rozměry: 4585 x 1795 x 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 602/1650 l
Cena: 459 990 Kč (Comfort)




JL 20.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar