Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i20 1.4 CRDi do města i na cesty

V segmentu malých automobilů bojuje hned několik automobilek o přízeň každého zákazníka. Nabídka je vskutku bohatá. Posuďte sami – Škoda Fabia, Mazda 3, Peugeot 208, Citroën C3, Kia Venga, Hyundai i20, VW Polo, Seat Ibiza. A teď si vyberte.

Záleží, kdo co upřednostňuje, jestli koncernový výrobek VW nebo francouzský design či Korejce z Nošovic. My jsme si vyzkoušeli Hyundai i20, který zhruba před rokem prošel modernizací, jenž dodala vozu oproti předchozí generaci dynamičtější a ostřejší tvary.

Oproti minulé verzi se prodloužil o 3,5 centimetru a v rozvoru dokonce o 4,5 centimetru, což přineslo větší pohodlí cestujícím na zadních sedadlech. Ale jestli můžeme doporučit, tak jen na kratší vzdálenosti cestujte ve třech. Přední sedadla jsou tvarově příjemná a pevná a celý interiér působí moderně, i díky dvoubarevnému ztvárnění. Zavazadlový prostor má objem 326 litrů (s rezervou 300 litrů) a je dobře využitelný i přístupný dostatečně výklopnými pátými dveřmi.

Po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší až na slušných 1042 litrů s takřka rovnou podlahou.

Ve vyšších výbavách najdeme prvky, obvyklé spíš u automobilů vyšší třídy. Nesmíme zapomenout třeba na asistent rozjíždění ve svahu nebo varování opuštění jízdního pruhu. Za příplatek buď v paketu Style nebo Premium si můžete objednat vyhřívání volantu i předních sedadel, přední parkovací senzory včetně couvací kamery, jejíž obraz se promítá na malý displej ve vnitřním zpětném zrcátku. Dále například panoramatickou střechu, startování tlačítkem nebo kožené čalounění či automatickou klimatizaci atd. Za to všechno plus další drobnosti si připlatíte ale 130 000 korun.

Kromě doprodeje skladových vozů se zážehovým motorem 1.2/75 k za 259 900 Kč (základní výbava Family) můžete vybírat mezi zážehovými 1.4 i (100 k) v ceně od 324 990 Kč (Family) nebo dvěma vznětovými motory 1.1. CRDi (75 k) a 1.4 CRDi (90 k). V našem případě poháněl přední kola vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.4 CRDi, který s přímým vstřikováním common rail dosahuje výkonu 90 k. Největší točivý moment 240 Nm je k dispozici od 1500 do 2500 otáček za minutu. Chvíli sice trvá, než zatáhne z nižších otáček, ale pak už můžete jet s „í-dvacítkou“ hezky svižně a s průměrnou spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. Však taky počítač ukazuje dojezd s plnou padesátilitrovou nádrží tisíc kilometrů. Právě hospodárnost je jednou z předností. Sami jsme byli překvapeni, kolik jsme opravdu na nádrž ujeli kilometrů po nejrůznějších silnicích, včetně dálnic. Pochvalu musíme vyjádřit i šestistupňové přímo řazené převodovce s přesným řazením.

Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou, a jízda s Hyundaiem i20 je tak klidná a pohodlná. K tomu přispěly také nové přední i zadní tlumiče.

Hyundai byl navržen a vyvinut v Evropě tak, aby co nejlépe vyhovoval místní poptávce. K hlavním přednostem patří stylový a sofistikovaný design, velký vnitřní prostor, důraz na detaily a v případě turbodieselu ještě hospodárnost. Záleží jen na zákazníkovi, jaký nadstandard si zvolí. Nabídka je opravdu bohatá.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1396 cm³
Výkon: 66 KW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 4,7/3,4/3,9 l/100 km
Rozměry: 4035 x 1734 x 1474 mm
Rozvor: 2570 mm
Objem zav.prostoru: 326/1042 l
Cena: 399 900 Kč



J.Lasík 1.12.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar