Hyundai i20 1.2 - kvalita za dobré peníze
Celkem třináct modelových řad nabízí zákazníkům automobilka Hyundai, od malého modelu i10 přes SUV jako jsou ix35 nebo ix 55 či terénní Santa Fe až po užitkový H1. A tak ani nemůže překvapit, že vloni obsadila značka druhou pozici na českém trhu.
Druhým nejmenším modelem je i20, ale jakmile usednete za volant, tak vám v žádném případě malý nepřipadá, hlavně pokud jde o vnitřní výšku. Model, vyráběný v Turecku, je poměrně mladý, na svět přišel teprve v polovině roku 2008, když vystřídal oblíbeného Getze. Byl navržen a vyvíjen v evropském středisku Hyundai Kia Automotive Group v Rüsselsheimu (společně s Kia Venga).
V kabině se budou dobře cítit i vyšší osoby, neboť nad hlavami mají místa víc než dost, vzadu doporučujeme cestovat spíš jen ve dvou. Přední sedadla jsou pohodlná a jejich tvarování nám vyhovovalo. Zavazadlový prostor má nadprůměrný objem 295 litrů, ale hlavně se nám zamlouvalo jeho dobré využití. Po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, se zvětší až na 1060 litrů, přičemž délka ložné plochy se prodlouží ze 670 mm na 1300 mm (šířka je 1100 mm)
Z nabídkou dvou zážehových čtyřválců 1.2/78 k a 1.4/100 k a jednoho turbodieselu 1.4 CRDi/78 k jsme zvolili záměrně ten nejslabší, neboť se domníváme, že je pro vůz nejideálnější. A nemýlili jsme se.
Výkon 78 k i točivý moment 118 Nm, který je k dispozici ve čtyřech tisících otáčkách, jsou vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1045 kilogramů dostatečné. Najezdili jsme asi pět set kilometrů a přesvědčili se, že s ním lze jezdit i svižně, což nás mile překvapilo. Stejně jako hospodárnost, která je pochopitelně závislá od způsobu jízdy. V poklidu můžete počítat s průměrnou spotřebou kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů, při dynamickém ježdění vzroste ani ne o jeden litr, a to je stále ucházející. Chválíme rovněž tuhý podvozek, díky němuž i20 velice dobře drží stopu a tak mu odpustíme i nějaké to „odskočení“ na nerovném povrchu.
Zákazník si může vybrat ze tří výbav a také mezi tří a pětidveřovou karosérií, přičemž cenový rozdíl za pár dveří navíc je deset tisíc korun, takže prakticky zanedbatelný, ale rozhodně praktičtější. Cena nejlevnějšího modelu i20 Classic začíná na 194 990 Kč, resp. na 204 990 Kč za pět dveří, a obsahuje mj. ABS + EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, imobilizér, výškově a podélně nastavitelný volant, centrální zamykání, osvětlení zavazadlového prostoru.
Ve výbavě Inclusive dostane zákazník navíc klimatizaci a zaplatí 199 990 Kč, respektive 211 990 Kč. Nejvyšší výbava je bohatší o palubní počítač, radio s CD a MP3, elektricky ovládaní okna a vnější zrcátka. Připlatit si musíte jen za ESP (15 000 Kč), metalízu (10 000 Kč) nebo parkovací asistent (5400 Kč).
Do konce dubna probíhá u autorizovaných dealerů Hyundai akční nabídka, která platí pro zakoupení jednoho vozu na 1 zákazníka. V případě zájmu o zakoupení 2 a více vozů je možno využít výhodného programu pro velkoodběratele. A jako potvrzení výborné technické úrovně a kvality nabízí Hyundai do 30.června na nejprodávanější nové modely i20, ix20, i30 a i30 cw bezkonkurenční program 30 dnů navíc.
Po zavedení pětileté komplexní záruky další zcela ojedinělou a skutečně bezkonkurenční zákaznickou výhodu. Ta potvrzuje nejen špičkovou kvalitu automobilů Hyundai, ale také jejich náskok před konkurencí a vstřícný přístup značky k zákazníkům.
Hyundai i20, byť s nejslabším motorem, nás opravdu mile překvapil jízdními vlastnosti i celkovou užitnou hodnotou, o elegantním designu ani nemluvě. A to všechno včetně bohaté výbavy za víc než zajímavou cenu.
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 57 kW (78 k) při 6000/min
Točivý moment: 118 Nm při 4000/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,5/5,2 l/100 km
Rozměry: 3940 x 1710 x 1490 mm
Rozvor kol: 2525 mm
Zav.prostor: 295/1060 l
Cena: 221 990 Kč (Inclusive Plus)
J.Lasík, 6.4.2011
V kabině se budou dobře cítit i vyšší osoby, neboť nad hlavami mají místa víc než dost, vzadu doporučujeme cestovat spíš jen ve dvou. Přední sedadla jsou pohodlná a jejich tvarování nám vyhovovalo. Zavazadlový prostor má nadprůměrný objem 295 litrů, ale hlavně se nám zamlouvalo jeho dobré využití. Po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, se zvětší až na 1060 litrů, přičemž délka ložné plochy se prodlouží ze 670 mm na 1300 mm (šířka je 1100 mm)
Z nabídkou dvou zážehových čtyřválců 1.2/78 k a 1.4/100 k a jednoho turbodieselu 1.4 CRDi/78 k jsme zvolili záměrně ten nejslabší, neboť se domníváme, že je pro vůz nejideálnější. A nemýlili jsme se.
Výkon 78 k i točivý moment 118 Nm, který je k dispozici ve čtyřech tisících otáčkách, jsou vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1045 kilogramů dostatečné. Najezdili jsme asi pět set kilometrů a přesvědčili se, že s ním lze jezdit i svižně, což nás mile překvapilo. Stejně jako hospodárnost, která je pochopitelně závislá od způsobu jízdy. V poklidu můžete počítat s průměrnou spotřebou kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů, při dynamickém ježdění vzroste ani ne o jeden litr, a to je stále ucházející. Chválíme rovněž tuhý podvozek, díky němuž i20 velice dobře drží stopu a tak mu odpustíme i nějaké to „odskočení“ na nerovném povrchu.
Zákazník si může vybrat ze tří výbav a také mezi tří a pětidveřovou karosérií, přičemž cenový rozdíl za pár dveří navíc je deset tisíc korun, takže prakticky zanedbatelný, ale rozhodně praktičtější. Cena nejlevnějšího modelu i20 Classic začíná na 194 990 Kč, resp. na 204 990 Kč za pět dveří, a obsahuje mj. ABS + EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, imobilizér, výškově a podélně nastavitelný volant, centrální zamykání, osvětlení zavazadlového prostoru.
Ve výbavě Inclusive dostane zákazník navíc klimatizaci a zaplatí 199 990 Kč, respektive 211 990 Kč. Nejvyšší výbava je bohatší o palubní počítač, radio s CD a MP3, elektricky ovládaní okna a vnější zrcátka. Připlatit si musíte jen za ESP (15 000 Kč), metalízu (10 000 Kč) nebo parkovací asistent (5400 Kč).
Do konce dubna probíhá u autorizovaných dealerů Hyundai akční nabídka, která platí pro zakoupení jednoho vozu na 1 zákazníka. V případě zájmu o zakoupení 2 a více vozů je možno využít výhodného programu pro velkoodběratele. A jako potvrzení výborné technické úrovně a kvality nabízí Hyundai do 30.června na nejprodávanější nové modely i20, ix20, i30 a i30 cw bezkonkurenční program 30 dnů navíc.
Po zavedení pětileté komplexní záruky další zcela ojedinělou a skutečně bezkonkurenční zákaznickou výhodu. Ta potvrzuje nejen špičkovou kvalitu automobilů Hyundai, ale také jejich náskok před konkurencí a vstřícný přístup značky k zákazníkům.
Hyundai i20, byť s nejslabším motorem, nás opravdu mile překvapil jízdními vlastnosti i celkovou užitnou hodnotou, o elegantním designu ani nemluvě. A to všechno včetně bohaté výbavy za víc než zajímavou cenu.
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 57 kW (78 k) při 6000/min
Točivý moment: 118 Nm při 4000/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,5/5,2 l/100 km
Rozměry: 3940 x 1710 x 1490 mm
Rozvor kol: 2525 mm
Zav.prostor: 295/1060 l
Cena: 221 990 Kč (Inclusive Plus)
J.Lasík, 6.4.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















