Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i20 1.0 T-GDI - spolehlivá volba

Jen málokterá značka nabízí takové portfolio modelů jako například Hyundai. Od nejmenšího modelu i10, přes i20, ix20, i30, i40, Tucson, Santa Fe, Genesis, Ionic (test připravujeme) novinku Kona až po užitkové H1 a H350. A k tomu ještě dvě verze kombi.

Tentokrát jsme si vybrali kompaktní hatchback i20, jeden z konkurentů Škody Fabia, Opelu Corsa nebo Seatu Ibiza. Jeho historie sahá až do roku 2008, kdy vyjela první generace jako nástupce modelu Getz, o šest let později přišla druhá generace a nedávno facelift.
Za dobrými prodeji stojí bezpochyby líbivý design s výraznou maskou chladiče a LED světlomety s technologií denního svícení. Čtyřmetrový automobil s rozvozem dva a půl metru nám nabídne dost prostoru vpředu a vzadu dalším dvěma osobám, v pěti už je to horší, ale tak je to dnes u všech automobilů stejné nebo i vyšší kategorie.

Volat s ovládacími prvky některých funkcí se drží dobře, budíky jsou přehledné a jasně čitelné, ostatní ovládací prvky nemusíme hledat, jsou ergonomicky uspořádané a jednoduché na obsluhu. Středovému panelu dominuje velký displej.

Určitě potěší objem zavazadlového prostoru 326 litrů a to včetně rezervy, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1042 litrů a díky dvojitému dnu podlahy získáme i takřka rovnou plochu.

Z nabídky pohonných jednotek, kterými jsou zážehový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 73 kW nebo atmosférický čtyřválec 1.2 CVVT s výkonem 55 kW nebo 62 kW anebo ještě čtyřválec 1.4 a 74 kW. Zatímco první tři jsou kombinovány s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak „jedna-čtyřka“ jen se čtyřstupňovým automatem. Původní vznětový tříválec 1.1 CRDi jsme již v ceníku nenašli a ani výkonnější verzi litrového turba se 120 k.


Podle nás je asi nejlepší volbou právě přeplňovaný litrový tříválec, byť je oproti nejslabší verzi ve stejné výbavě Family+ o 40 000 Kč dražší. Výkon 100 k je přeci jen znát a točivý moment 171 Nm lze využívat už od 1500 až do 4000 otáček za minutu. To se projeví i na zrychlení z klidu na stovku pod jedenáct sekund. Právě jeho dynamiku jsme ocenili v městském provozu a to především pro jeho točivý moment už v nízkých otáčkách.


Pochvalu zaslouží i přesné řazení s krátkými drahami. A průměrná spotřeba? Atakovala hranici šesti litrů benzinu při klidné jízdě, při svižnější tak kolem 6,5 litrů, což považujeme na dobrou hodnotu.

A to samé platí o dobře nastaveném podvozku, jenž se v pohodě vypořádá s menšími nerovnostmi a jízda je tak příjemně pohodlná. Hyundai i20, vyráběný v Indii a v Turecku, koupíte již od 239 990 v základní výbavě Family a s nejslabším motorem. Testované provedení se dodává od druhého stupně výbavy Family+ za 329 900 Kč nebo o 40 000 Kč za výbavu Comfort.

Hyundai i20 je dobrou volbou pro dvoučlenné rodiny, které nepotřebují velkoprostorový automobil a ani SUV, přes týden jezdí po městě, o víkendu na výlety nebo na chatu. S litrovým motorem budete určitě spokojeni, stejně jako s bohatou výbavou a kvalitním zpracováním.


Přehled výbav najdete na
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i20-2014/02-i20-new.pdf


Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 73 kW (100 k) při 4500/min
Točivý moment: 171 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/3,6/4,9 l/100 km
Rozměry: 4035 x 1734 x 1474 mm
Rozvor: 2570 mm
Zavazadlový prostor: 362/1042 l
Cena: 329 900 Kč (Family+)



J.Lasík 12.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar