Hyundai Veloster 1.6 GDI - netradiční kupé
Na pohled vypadá jako klasické dvoudveřové kupé s velkou panoramatickou střechou z tenkého skla místo střechy a prosklenou kupolí na zádi. Zdání však klame. Má totiž troje dveře, na straně řidiče jedny, vpravo pak dvoje. Je to tedy kupé nebo ne?
Hyundai v letošním roce představil hned několik novinek a můžeme i říct, že jednu hezčí než druhou – vedle Velostera například Elantru, i40 sedan i kombi, i 30 nebo Genesis Coupe. Další na sebe nenechají dlouho čekat. Hyundai se tak pomalu ale jistě stává chmurou evropských značek nejen elegancí, ale i cenovou politikou.
Elegantní design Velostera nemá chybu a líbí se snad každému, a nemusí být jen v červené barvě, ale třeba i ve žluté nebo zelené. Právě design by mohl u zákazníků zabrat.
Ostře řezané světlomety jsou doplněny LED diodami pro denní svícení a výdechy na kapotě dodávají vozu sportovní charakter. Co na tom, že jsou zaslepené a nefunkční. Není totiž co chladit, protože motor je atmosférický, ale v budoucnu by se mohl snad objevit přeplňovaný dvoulitr. Na zádi si nelze nevšimnout efektního výfuku uprostřed a už zmíněné prosklené kupole, nápadně podobné předchozí generace Civicu. Střední sloupky jsou vzhledem k dveřím uspořádány asymetricky.
Veloster se chce odlišovat od ostatních, a to se mu daří. Ale „výstřelky“ mají na druhou stranu i své opodstatnění. Například nastupování od chodníku na zadní sedadla je určitě bezpečnější. Bohužel dveře jsou úzké, a tak je přístup dozadu dost stísněný, ale přeci jen lepší než vpravo. Sedadla jsou malá a úzká, a pouze pro dva. Delším osobám moc volnosti, hlavně v oblasti hlavy, neposkytují, spíš naopak. Naproti tomu vpředu jsou dobře tvarovaná a pohodlná.
Interiér je více méně stylový, přístrojová deska vás sice tolik neohromí jako vnější tvary, ale je přehledná a přístroje dobře čitelné. Startuje se kulatým tlačítkem na středovém panelu, ve voze byla příplatková navigaci, na jejíž velký displej se promítá obraz ze zadní kamery (součást Paketu Plus za 46 000 Kč). I za zhoršených světelných podmínek je perfektní.
Přední kola pohání jedině zážehový čtyřválec DOHC s přímým vstřikováním o objemu 1,6 litru a výkonu 140 k. Z nízkých otáček se lehce vytáčí, ale pokud chcete jet svižně, potom musíte přeci jen do vyšších otáček. Na vině je delší odstupňování šestistupňové mechanické převodovky. Ale na druhou stranu snižují spotřebu. V průměru jsme jezdili za..litrů na sto kilometrů. Řazení jde lehce a přesně, v nabídce je také dvouspojková převodovka za čtyřicet tisíc korun.
A dostáváme se k nejslabšímu článku Velosteru, kterým je podvozek. Záď při jízdě nepříjemně odskakuje, prakticky na jakékoliv povrchu. Snad jedině na perfektním asfaltu drží, ovšem takový prakticky u nás nenajdete. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou, což je možná trochu překvapení, protože třeba model i30 má vzadu víceprvkovou nápravu. Škoda, protože jinak hodně vydařené a zajímavé kupé by si rozhodně zasloužilo lepší podvozek.
Hyundai Veloster asi nejlépe vystihuje motto – malé kupé za lidové peníze. Vždyť verze Comfort stojí 479 900 Kč a zahrnuje prakticky vše důležité – systém ABS, brzdový asistent HBA, stabilizaci VSR, protiprokluz TC, šest airbagů, mlhovky, denní světla, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací čidla, tempomat, palubní počítač atd. Testované provedení Style je jen o dvacet tisíc dražší (hliníkové pedály, chromované kliky, startovací tlačítko + inteligentní klíč).
Z toho vyplývá, že Veloster je opravdu pěkné kupátko, hodně netradiční, a s bohatou výbavou za přijatelné peníze.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec 16V
Objem: 1591 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 167 Nm při 4850/min
Rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 8,1/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4220 x 1790 x 1399 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadlový prostor: 390/1015 l
Cena: 499 900 Kč (Style)
J.Lasík, 21.12.2011
Elegantní design Velostera nemá chybu a líbí se snad každému, a nemusí být jen v červené barvě, ale třeba i ve žluté nebo zelené. Právě design by mohl u zákazníků zabrat.
Ostře řezané světlomety jsou doplněny LED diodami pro denní svícení a výdechy na kapotě dodávají vozu sportovní charakter. Co na tom, že jsou zaslepené a nefunkční. Není totiž co chladit, protože motor je atmosférický, ale v budoucnu by se mohl snad objevit přeplňovaný dvoulitr. Na zádi si nelze nevšimnout efektního výfuku uprostřed a už zmíněné prosklené kupole, nápadně podobné předchozí generace Civicu. Střední sloupky jsou vzhledem k dveřím uspořádány asymetricky.
Veloster se chce odlišovat od ostatních, a to se mu daří. Ale „výstřelky“ mají na druhou stranu i své opodstatnění. Například nastupování od chodníku na zadní sedadla je určitě bezpečnější. Bohužel dveře jsou úzké, a tak je přístup dozadu dost stísněný, ale přeci jen lepší než vpravo. Sedadla jsou malá a úzká, a pouze pro dva. Delším osobám moc volnosti, hlavně v oblasti hlavy, neposkytují, spíš naopak. Naproti tomu vpředu jsou dobře tvarovaná a pohodlná.
Interiér je více méně stylový, přístrojová deska vás sice tolik neohromí jako vnější tvary, ale je přehledná a přístroje dobře čitelné. Startuje se kulatým tlačítkem na středovém panelu, ve voze byla příplatková navigaci, na jejíž velký displej se promítá obraz ze zadní kamery (součást Paketu Plus za 46 000 Kč). I za zhoršených světelných podmínek je perfektní.
Přední kola pohání jedině zážehový čtyřválec DOHC s přímým vstřikováním o objemu 1,6 litru a výkonu 140 k. Z nízkých otáček se lehce vytáčí, ale pokud chcete jet svižně, potom musíte přeci jen do vyšších otáček. Na vině je delší odstupňování šestistupňové mechanické převodovky. Ale na druhou stranu snižují spotřebu. V průměru jsme jezdili za..litrů na sto kilometrů. Řazení jde lehce a přesně, v nabídce je také dvouspojková převodovka za čtyřicet tisíc korun.
A dostáváme se k nejslabšímu článku Velosteru, kterým je podvozek. Záď při jízdě nepříjemně odskakuje, prakticky na jakékoliv povrchu. Snad jedině na perfektním asfaltu drží, ovšem takový prakticky u nás nenajdete. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou, což je možná trochu překvapení, protože třeba model i30 má vzadu víceprvkovou nápravu. Škoda, protože jinak hodně vydařené a zajímavé kupé by si rozhodně zasloužilo lepší podvozek.
Hyundai Veloster asi nejlépe vystihuje motto – malé kupé za lidové peníze. Vždyť verze Comfort stojí 479 900 Kč a zahrnuje prakticky vše důležité – systém ABS, brzdový asistent HBA, stabilizaci VSR, protiprokluz TC, šest airbagů, mlhovky, denní světla, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací čidla, tempomat, palubní počítač atd. Testované provedení Style je jen o dvacet tisíc dražší (hliníkové pedály, chromované kliky, startovací tlačítko + inteligentní klíč).
Z toho vyplývá, že Veloster je opravdu pěkné kupátko, hodně netradiční, a s bohatou výbavou za přijatelné peníze.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec 16V
Objem: 1591 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 167 Nm při 4850/min
Rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 8,1/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4220 x 1790 x 1399 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadlový prostor: 390/1015 l
Cena: 499 900 Kč (Style)
J.Lasík, 21.12.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout