Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 4x2 - trefa do černého

Původ: Jižní Korea. Vývoj: Německo, Název: město v Arizoně. Výroba: Slezsko – Nošovice. To všechno může mít Hyundai Tucson napsané v rodném listě. Na svět přišel vloni a hned se zařadil mezi nejoblíbenější kompaktní SUV v celé Evropě, včetně České republiky.

Po svezení asi tisícovky kilometrů se vůbec nedivíme. Po silnicích jich vídáme hodně a můžeme s klidem prohlásit, že mu sluší jakákoliv barva. Nám se nejvíce zamlouvala modrá, v níž byl lakovaný testovaný automobil. A asi se design líbil i nepozornému řidiči, který při couvání na parkovišti do vozu narazil, naštěstí to odnesla jen ohnutá poznávací značka.

Designéři měli v případě Tucsona opravdu šťastnou ruku a když už si jej zvolíte, tak zbývá jen, zda se rozhodnete pro benzin nebo diesel, automat nebo mechanickou převodovku, pohon předních kol nebo všech a v neposlední řadě jakou si zvolíte výbavu.

Ze zážehových motorů je k dispozici 1.6 GDI/132 k (ale jen pro pohon 4x2) nebo přeplňovaná 1.6 T/176 k pro 4x4. Ze vznětových pak 1.7 CRDi/141 k pro 4x2 nebo 2.0 CRDi/186 k pro 4x4. Myslíme, že si každý vybere. My jsme zvolili slabší turbodiesel, který se dodává jen ve verzi s pohonem předních kol a samočinnou dvoustupňovou převodovkou DCT se sedmi předvolenými stupni.

Motor nás potěšil kultivovaným chodem a svojí tichostí. Výkon 141 k i točivý moment 340 Nm už při 1750 otáčkách za minutu jsou dostačující pro klidnou jízdu, při níž se spotřeba pohybovala na šesti litrech nafty nebo lehce nad. Žádné sportovní výkony nelze očekávat, a není ani důvod. K pohodlné jízdě přispěly i 17“ kola s vyšším profilovým číslem. Vzadu je víceprvková náprava, kterou bychom u řady konkurentů hledali marně.

A ruku na srdce? Kolikrát za rok využijete pohon všech kol. Pokud nebydlíte vyloženě ve vyšších oblastech, pak takřka ne. Takže verze 4x2 stačí a ještě ušetříte, případně na nějaké doplňky jako třeba paket Premium Style obsahující 19“ kola, bezdotykové ovládání víka kufru, samočinné parkování, kožené čalounění, elektricky nastavitelná a ventilovaná přední sedadla, panoramatické střešní okno apod.

Jedničkou bychom ohodnotili jak přední sedadla s optimálním tvarováním i provedením, včetně vyhřívání, vzadu je dost prostoru i pro tři osoby, které si mohou nastavit sklon opěradel v širokém rozsahu. Zavazadlový prostor má objem slušných 488 litrů, přičemž šířka mezi podběhy je 103 cm, délka pak 85 cm. Po sklopení vznikne rovná podlaha, objem naroste na 1478 litrů a délka se prodlouží na 150 cm. Vzhledem k tomu, že vůz byl ve výbavě Style, tak byl pod stavitelnou podlahou vybaven rezervou, pouze v základu si musíte vystačit s lepicí sadou. V tom případě je objem kufru 513 litrů, respektive 1503 litrů.

Kromě toho, že víko zavazadlového prostoru se otevírá elektricky, tak se Tucson může pochlubit ještě jednou vychytávkou. Když se postavíte za auto, klíček budete mít v kapse a chvilku počkáte, tak se vám víko otevře samo.

V základní výbavě můžete mít pouze nejslabší verzi 1.6 GDI a s pohonem předních kol v ceně od 529 900 Kč. Testovaná verze 1.7 CRDi 4x2 se dodává od druhého stupně výbava Trikolor za 699 990 Kč, ve vyšší výbavě Style přijde na 759 990 Kč.

Hyundai Tucson v nás zanechal velice dobrý dojem, nejen designem, ale i vnitřním prostorem, komfortem a zpracováním. Už se vůbec nedivíme, že u zákazníků boduje.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1685 cm³
Výkon: 104 kW (141 k) při 4000/min
Točivý moment: 340 NM při 1750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,9/5,4/4,7 l/100 km
Rozměry: 4475 x 1850 x 1645 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Objem zav.prostoru: 488/1478 l
Cena: 699 990 Kč (1.7 CRDi 4x2 Trikolor)


J.Lasík 20.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar