Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Santa Fe 2.4 GDi 4x2 - benzinové opojení

Nabídka jihokorejské automobilky Hyundai je opravdu bohatá, od malého modelu i10 až po sedmimístné Santa Fe. Předností je kvalita za přijatelnou cenu, a proto se některé modely umisťují pravidelně na druhém místě hned za škodovkami.

Hyundai Santa Fe zatím nemá s kým soutěžit, neboť až dosud mladoboleslavská automobilka v nabídce žádné SUV neměla. Ale to se brzy změní. Zatímco Hyundai Tucson patří spíš do kompaktních SUV, tak Santa Fe můžeme zařadit někam mezi střední a velká SUV.
Model třetí generace, který jsme si mohli vyzkoušet, měl premiéru v roce 2012, ale letos na jaře prošel faceliftem, nebo lépe řečeno drobnými kosmetickými úpravami. Tak především se zvětšila maska chladiče a také nárazník je upravený, ale tvary karosérie zůstaly zachovány. Podle nás, ani nebylo třeba měno měnit, neboť elegantní design je dost nadčasový.

Zákazník si může vybrat ze dvou délek. Základní verze měří 4700 milimetrů, zatímco Grand Santa Fe je o 205 milimetrů delší. Dodejme, že „grand“ nahradil ix55 a na českém trhu je k dostání výhradně s turbodieselem 2.2 o výkonu 200 k a pohonem 4x4.

Kdo se však obejde bez pohonu všech kol, ten může upřednostnit verzi s pohonem pouze předních kol, ve spojení se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 2.4 GDi s výkonem 188 k nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 CRDi.

My jsme dali tentokrát přednost benzinu (jediný v nabídce) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, i když si myslíme, že ideální spojení je turbodiesel v kombinaci se samočinnou převodovkou. Ale jak se říká, vyzkoušet se má všechno. Největšího točivého momentu 241 Nm dosahuje ve 4000 otáčkách za minutu, což stačí na rychlost 200 km/h a zrychlení z klidu na stovku pod deset sekund. Dynamika pohonné jednotce v žádném případě nechybí, ale je vykoupena pochopitelně větší spotřebou. Pokud chcete jezdit v průměru pod deset litrů benzoinu, potom musíte s plynovým pedálem zacházet opravdu hodně jemně. Spíš se budete dostávat k jedenácti litrům.

Ale když pomineme jízdy ve městě, tak spotřeba atakuje hranici osmi litrů na sto kilometrů.

Hyundai Santa Fe můžete mít v pěti- nebo i sedmimístném provedení, kdy je třetí řada sedadel zapuštěn do podlahy. Stejně jako u většiny podobně velkých SUV jsou sedadla třetí řady vhodná jen pro děti a delší cesty dospělým bychom nedoporučovali. Poměrně obtížný je pro dospělé i přístup k třetí řadě, ale pro děti žádný problém. V sedmimístném provedení se pochopitelně musíte rozloučit se zavazadlovým prostorem. V pětimístné verzi má objem 585 litrů, po sklopení opěradel naroste na 1680 litrů.
Hyundai Santa Fe nás mile překvapil kvalitně nastaveným podvozkem, určitě lépe než v minulé generaci. Dobře se vyrovnává s nerovnostmi, necítili jsme žádné díra ani výmoly, který bývá na našich silnicích víc než dost. Určitě potěší i kvalitně odhlučněná kabina či absence jakýkoliv vibrací.

Hyunadi Santa Fe v testovaném provedení pořídíte za 679 900 Kč s nejnižší výbavou Confidente, což je zároveň nejlevnější cena. Za verzi s pohonem 4x4 si připlatíte padesát tisíc korun. Vznětová verze 2.2 CRDi a 4x2 stojí ještě o dalších padesát tisíc víc.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2359 cm³
Výkon: 138 kW (188 k) při 6000/min
Točivý moment: 241 Nm při 4000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 12,9/7,3/9,4 l/100 km
Rozměry: 4700 x 1880 x 1675 mm
Rozvor: 2700 mm
Zav.prostor: 516/1615 l
Cena:679 900 Kč (2.4 GDI 4x2)

J.Lasík 20.12.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar