Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4x4 VGT - silný, pohodlný, úsporný

Nabídka jihokorejské automobilky Hyundai je opravdu bohatá, od malého modelu i10 až po sedmimístné Santa Fe a k tomu ještě modely s elektrickým nebo hybridním či vodíkovým pohonem Předností je kvalita za přijatelnou cenu.

Hyundai Santa Fe dlouho neměl ve škodovce soupeře, než se objevila Škoda Kodiaq. Zatímco Hyundai Tucson patří spíš do kompaktních SUV, tak Santa Fe můžeme zařadit někam mezi střední a velká SUV.

Model čtvrté generace, který jsme si mohli vyzkoušet, měl premiéru před dvěma roky, ale prošel spíš drobnými kosmetickými úpravami než velkou modernizací. Vpředu nás na první pohled zaujaly nezvykle úzké přední světlomety. Celkový design je moderní a elegantní. Vizuálně vypadá i díky mohutné masce větší, než je ve skutečnosti. Oproti designově umírněnějšímu Kodiaqovi je o osm centimetrů delší, v šířce a výšce se prakticky neliší.
Dnes si už nemůžete vybrat ze dvou délek, neboť Grand Sante Fe z nabídky zmizel a zůstala jen základní verze dlouhá 4700 milimetrů.

Všechny motorizace jsou spojeny s pohonem všech kol a buď s manuálně řazenou převodovkou nebo osmistupňovým automatem. Pokud byste zatoužili po verzi 4x2, potom pouze s dvoulitrovým turbodieselem s výkonem 150 k. Ze vznětových čtyřválců jsou dnes v nabídce ještě výkonnější dvoulitr 185 k nebo pak 2.2 CRDi s výkonem 200 k. Kdo by chtěl benzin, tak jedině 2.4 GDi se 185 k.

Právě zážehovou verzi se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou jsme před lety otestovali, ale už tedy jsme byli přesvědčeni, že ideální spojení je turbodiesel v kombinaci se samočinnou převodovkou. Ale jak se říká, vyzkoušet se má všechno. A to se nám teď potvrdilo. Vyzkoušeli jsme nejsilnější provedení, tedy s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem objemu 2,2 litru s výkonem 197 k při 3800 otáčkách za minutu. Mohutný točivý moment 440 Nm vrcholí už pod 1800 otáčkami a vydrží do 2750/min. Ve spojení s osmistupňovým automatem pěkně zatahuje už z nízkých otáček. Chod je velice kultivovaný a k rychlým reakcím pomáhá elektricky ovládané turbodmychadlo.

Osmistupňový automat volí stupně hladce, rychle a plynule, žádné škubání.
Na výkonné SUV byla tak trochu překvapením velice slušná průměrná spotřeba 7,5 litru nafty na sto kilometrů.

Stejně jako design je také interiér, kterému vévodí moderní mohutná palubní deska. Najdeme tady i luxusní prvky, jako je například elektricky vyhřívaný volant i jeho nastavení v širokém rozsahu. Velká přední sedadla jsou vybavena elektricky prodloužením sedáku. Potěšilo nás ovládání osmipalcového displeje klasickými tlačítky. Všechny prvky jsou také seskupeny do logických celků. Kaplička kombinuje digitální středový displej s analogovými ukazateli po stranách.

Hyundai Santa Fe můžete mít v pěti- nebo i sedmimístném provedení, kdy je třetí řada sedadel zapuštěna do podlahy. Stejně jako u většiny podobně velkých SUV jsou sedadla třetí řady vhodná jen pro děti a delší cesty dospělým bychom nedoporučovali. Poměrně obtížný je pro dospělé i přístup k třetí řadě, ale pro děti žádný problém. Sedadla druhé řady jsou podélně posuvná o 36 cm.
V sedmimístném provedení se pochopitelně musíte rozloučit se zavazadlovým prostorem. V pětimístné konfiguraci má objem 547 litrů, po sklopení opěradel naroste na 1625 litrů.


Hyundai Santa Fe nás mile překvapil kvalitně nastaveným podvozkem, určitě lépe než v minulé generaci. Dobře se vyrovnává s nerovnostmi, necítili jsme žádné díra ani výmoly, který bývá na našich silnicích víc než dost. Určitě potěší i kvalitně odhlučněná kabina či absence jakýkoliv vibrací. Pochvalu zaslouží i kvalitní zpracování.

Hyundai Santa Fe v testovaném provedení 2.2 CRDi a v nejvyšší výbavě Premium pořídíte za 1 149 900 Kč. Naopak nejlevnější je zážehová verze 2.4GDI v základní výbavě Confidence za 799 990 Kč, také s pohonem 4x4.

Přehled výbav najdete:
https://www.hyundai.cz/files/download/model/santa-fe-2018/15-santa-fe-tm-new.pdf


Základní
technické údaje
(platí pro 7místnou verzi)


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 147 kW (197 k) při 3800/min
Točivý moment: 440 Nm při 1750-2750/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,3/5,4/6,1 l/100 km
Rozměry: 4700 x 1880 x 1680 mm
Rozvor: 2765 mm
Zav.prostor: 547/1625 l
Cena: 1 149 990 Kč (2.2 CRDi 4x4 VGT Premium)


J.Lasík 10.1. 2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar