Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Plug-in - komfort nade vše

Nabídka jihokorejské automobilky Hyundai je opravdu bohatá, od malého modelu i10 až po sedmimístné Santa Fe a k tomu ještě modely s elektrickým nebo hybridním či vodíkovým pohonem. Předností je kvalita za přijatelnou cenu.

Hyundai Santa Fe dlouho neměl ve škodovce soupeře, než se objevila Škoda Kodiaq. Zatímco Hyundai Tucson patří spíš do kompaktních SUV, tak Santa Fe můžeme zařadit někam mezi střední a velká SUV.

Model čtvrté generace měl premiéru před čtyřmi roky, ale nedávno prošel faceliftem a právě ten se nám dostal pod ruku. Vpředu nás na první pohled zaujaly nezvykle úzké rozdělené, které jako by spojovala pás denních světlometů. Celkový design je moderní a elegantní. Vizuálně vypadá i díky mohutné a velké „americké“ masce větší, než je ve skutečnosti. Oproti designově umírněnějšímu Kodiaqovi je o osm centimetrů delší, v šířce a výšce se prakticky neliší.Zajímavostí je lak „Taiga“ , který mění odstín ze šedivé na hnědou a béžovou.

Dnes si už nemůžete vybrat ze dvou délek, neboť Grand Sante Fe z nabídky zmizel a zůstala jen základní verze dlouhá 4785 milimetrů, tedy o 85 mm než u přechozího modelu.


Interiéru vévodí moderní palubní deska s mohutným středovým panelem, který připomíná malé letadlo. Naštěstí je ovládání ergonomické a přehledné. Najdeme tady i luxusní prvky, jako je například elektricky vyhřívaný volant i jeho nastavení v širokém rozsahu Potěšilo nás ovládání osmipalcového displeje klasickými tlačítky. Všechny prvky jsou také seskupeny do logických celků. Kaplička kombinuje digitální středový displej s analogovými ukazateli po stranách. Na středovém panelu, s trochou nadsázky, jako v letadle, jsou seskupeny všechny ovládací prvky včetně voliče převodovky.


Zajímavou vychytávkou je sledování mrtvého úhlu na přístrojové desce. Při směrovce doleva se rychloměr přemění na obraz, přenášený z kamery pod zpětným zrcátkem. Naopak při odbočení doprava se zobrazí místo otáčkoměru.


Testované provedení v nejvyšší výbavě Luxury nabízel sedm sedadel, ale jak to u všech těchto podobných automobilů, třetí řada (plus 30 000 Kč) je hodně provizorní. Pokud je sklopíte, potom dostanete 625 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení i druhé řady naroste na 1695 litrů.
Cestující ve druhé řady mají kolem sebe, jak v kolenou, tak nad hlavou doslova luxusní prostor k cestování. Osoby vpředu si zase mohou užívat skvěle tvarovaných sedadel s mnoha funkcemi. Ale nebylo třeba je ani využívat.


Současnou nabídku tvoří vznětový přeplňovaný 2.2 CRDi s výkonem 193 k, který může být spojen jak s pohonem předních nebo všech kol. To samé platí o zážehové verzi 1.6 T.GDI HEV, ale pouze ve verzi hybrid o výkonu 230 k. Plug-In Hybrid s výkonnějším motorem 1.6 T-GDI (265 k) se dodává výhradně s pohonem 4x4 a šestistupňovým automatem. Jinou pohonnou jednotku dnes už nenajdete.


Právě Plug-in Hybrid jsme si mohli vyzkoušet. Opět s „jedna-šestou“, ale s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh a elektromotorem o výkonu 67 kW a s točivým momentem 304 Nm. Systémový výkon tak dosahuje 265 k při 5500/min a systémový výkon je 350 Nm od 1500 do 4500 otáček za minutu. Čistě elektrický provoz umožní dojezd zhruba čtyřicet padesát kilometrů.


Řidič může využívat několik režimů pohonu, buď zážehový čtyřválec i elektromotor současně, nebo využívat pouze energii z akumulátoru, který lze eventuálně nabízet během jízdy. Buď rekuperací nebo spalovacím motorem.


Pohon všech kol obstarává systém variabilního rozdělování hnacích sil. Kromě klasického 4x4 si můžete nastavit třeba ještě režim pro sníh, bláto a písek, kdy je regulován prokluz kol, dávkování točivého momentu i řazení. Systém přijde na 50 000 Kč a je třeba si uvědomit, zda jej využijeme.
Takřka dvě tuny těžké Santa Fe dokáže výkon rozpohybovat z 0 na stovky za 8,8 sekundy. Asi Vás bude zajímat spotřeba. Při poklidné jízdě se lze dostat na 6,5 litru benzinu.


Nabíjet můžeme buď domácím wallboxem s maximálním výkonem 3,3 kW (100 procent trvá ca čtyři hodiny) nebo z běžné elektrické zásuvky. Rychlonabíjecí stanici nevyužijete.


Hyundai Santa Fe nás mile překvapil kvalitně nastaveným podvozkem, určitě lépe než v minulé generaci. Dobře se vyrovnává s nerovnostmi, necítili jsme žádné díry ani výmoly, kterých bývá na našich silnicích víc než dost. Určitě potěší i kvalitně odhlučněná kabina či absence jakýkoliv vibrací. Pochvalu zaslouží i kvalitní zpracování. O nabízené výbavě Luxury ani nemluvě. Sice si za ní připlatíte, ale pak máte auto s dokonalým komfortem.



Hyundai Santa Fe v testovaném provedení Plyg-in hybrid stojí od 1 299 990 Kč (výbava Smart) a po 1 529 990 Kč (Luxury). Naopak nejlevnější je vznětová verze 2.2 CRDI 4x2 Comfort za 899 990 Kč


Ceník včetně výbav najdete na:

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/25_Santa+Fe+PE+-+nov%C3%BDpdf



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 132 kW (180 k) při 5500/min
Točivý moment: 265 Nm při 1500-4500/min
Systémový výkon: 169 kW (230 k) při 5500/min
Systémový točivý moment: 350 Nm při 1500-4500/min
Kapacita akumulátoru: 13,8 kWh
Výkon elektromotoru: 44 kW (60 k)
Převodovka: šestistupňová samočinná
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,3/5,4/6,1 l/100 km
Rozměry: 4785 x 1900 x 1710 mm
Rozvor: 2765 mm
Zav.prostor: 625/1695 l
Cena: 1 529 990 Kč (Luxury)



JL 31.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar