Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Ioniq Hybrid - hodně dobrý hybrid

Při prezentaci nového modelu překvapil Hyundai hned třikrát. V jedné karosářské variantě představil hned tři verze pohonu – hybrid HEV, plug-in Hybrid PHEV a elektrický EV. Zatím žádný jiný výrobce s takovou nabídkou nepřišel a všechny tři modely jsou i v českém ceníku.

Rozeznáme je od sebe poměrně jednoduše, elektromobil má přední část zakrytou, zatímco zbývající dva modely mají klasickou černou mřížku s lamelami a vespod modrý pruh. Jiné změny prakticky nenajdeme. Hyundai Ioniq, jako zástupce nižší střední třídy, upoutá líbivým designem karosérie aerodynamických tvarů. To dokazuje i součinitel odporu vzduchu Cx 0,24, nejlepší v této třídě.

Zadní spoiler je sice atraktivním doplňkem, ale protože rozděluje zadní okno na dvě části, tak je z vozu dozadu horší výhled. Je skoro lepší sledovat vnější zpětná zrcátka. Ale zase na druhou stranu určitě potěší pohodlný přístup do zavazadlového prostoru, jehož hrana je nízko od země. Jeho objem je 433 litrů, po sklopení zadních opěradel dostaneme 1505 litrů a rovnou podlahu.

Interiér je moderní, palubní deska přehledná, přístroje dobře čitelné. Prostě jak je u značky Hyundai zvykem. Multifunkční volant s mnoha tlačítky je dole zploštělý a dobře se drží. V zimě si můžeme zapnout jeho vyhřívání, stejně jako předních sedadel (v létě ventilovaných). Řidič a spolujezdec se netísní, vzadu je lépe na delší trasy cestovat ve čtyřech. Vyšší postavy mohou mít problém se svažující se střechou, což je daň za aerodynamiku.

Pro první test nás nejvíce zajímala hybridní verze, to znamená spojení zážehového atmosférického čtyřválce objemu 1,6 litru a elektromotoru. Jedná se zároveň o nejlevnější model ze tří, s cenou od 666 690 Kč. To znamená řádově o 180 000 Kč levnější než EV a PHEV.

Zážehový čtyřválec dosahuje výkonu 105 k a točivý moment 147 Nm vrcholí ve 4000 otáčkách za minutu. Hodnoty nejsou nikterak oslnivé, ale na poklidnou jízdu úplně v pohodě. Při akceleraci vypomáhá elektromotor o výkonu 43 k a točivém momentu 170 Nm, napájený z lithiumpolymerového akumulátoru s kapacitou 1,56 kWh. Ten je uložený pod zadními sedadly. Celkový výkon tak dosahuje 141 k a točivý moment 265 Nm.

Po stisknutí tlačítka start se rozjíždíte na elektromotor, ale během několika metrů začne pohánět přední kola spalovací motor. Dodejme, že elektromotor si nemůžeme sami aktivovat. Více méně pomáhá spalovacímu motoru při nízkých a středních otáčkách. Tok elektrické energie můžeme sledovat vedle rychloměru. Na digitálním displeji ve standardním režimu otáčky nevidíte, teprve při zvoleném režimu sport. Vzhledem k poměrně nízké kapacitě akumulátoru probíhá rekuperace velice rychle, stačí párkrát zabrzdit nebo delší jízda s kopce a čárky na ukazateli dobití se doplňují. Dvouspojková převodovka volí stupně rychle a klidně.

Na výrobcem avizovanou spotřebu 3,4 litrů na sto kilometrů jsme se nedostali, ale i spotřebu kolem 5,5 litru benzinu považujeme za dobrou. Na jednu nádrž 45 litrů tak můžeme najet až osm stovek kilometrů.

Hyundai Ioniq je určitě vítaným zpestřením mezi hybridními automobily, kterému nechybí rozhodně atraktivní vzhled a hlavně, a to potěší určitě nejvíc, je nízká spotřeba benzinu. Ideální automobil pro klidnou komfortní jízdu s dobře odhlučněným motorem. A hezky se s ním svezete i na klikatých silničkách.

Hyundai Ioniq se dodává ve dvou výbavách – Future za 699 990 Kč a Ultimate za 859 990 Kč včetně záruky na pět let nebo 200 000 najetých kilometrů. Přehled výbav na:


https://www.hyundai.cz/files/download/model/ioniq-hybrid/11-ioniq.pdf


Základní
technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1580 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 4000/min
Točivý moment: 147 Nm při 4000/min
Elektromotor: synchronní s permanentním magnetem
Výkon: 32 kW (43 k)
Točivý moment: 147 Nm
Výkon hybridní soustavy: 104 kW (141 k)
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 3,4/3,6/3,4 l/100 km
Rozměry: 4470 x 1820 x 1450 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Zav.prostor: 433/1505 l
Cena: Ioniq HEV Future 699 990 Kč


J.lasík 21.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar