Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Hyundai Ionic Plug-in Hybrid - zajímavá kombinace

Jen málokdy se výrobce rozhodne přijít na trh s novým modelem, který by nebyl vybaven jen spalovacím motorem, ale jen hybridními pohony nebo dokonce elektrickým. Právě takový je Hyundai Ionic. Před časem jsme vyzkoušeli hybridní verzi. Nyní jsme měli k testu plug-In hybrid.

Jak název plug-in hybrid napovídá, jedná se o kombinaci zážehového čtyřválce objemu 1,6 litru a synchronního elektromotoru s permanentním magnetem s výkonem 45 kW. Společně s hodnotami benzinového motoru – výkon 77 kW (105 k) a točivý moment 147 Nm při 4000 otáčkách za minutu získáme celkový výkon hybridní soustavy 104 kW (141 k) a točivý moment 256 Nm. Největší rychlost je omezena na 178 km/h, což na poklidné cestování stačí. A 105 k vystačí na zrychlení z klidu na stovku za 10,6 sekundy.

Pouze na čistě elektrický pohon jsme ujeli kolem šedesáti kilometrů, pak jej můžete dobít buď z klasické zástrčky s výkonem 2,3 kW Doba nabíjení je zhruba čtyři a půl hodiny. K vozu se dodávají i dva kabel, a tak můžete využít idobíjecí stance, což si vyžádá dvě a čtvrt hodiny.

Ale dobíjet můžete i při rekuperaci buď brzděním motorem nebo klasickými brzdami. Kinetickou energii tak přeměňujeme na elektrickou a tím zvyšujeme dojezd. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 1,1 litru na sto kilometrů. Ale ta je nedosažitelná. Přesto je průměr pěti litrů benzinu na sto kilometrů hodně zajímavý a na jednu nádrž můžete ujet i tisícovku kilometrů.

Spotřebu může ovlivnit i navigace, která dokáže předvídat trajektorii a po vyhodnocení se rozhodne, jaký pohon využije. Používat můžeme tří jízdní režimy – standard, eco a sport, ale velké rozdíly jsme nezaznamenali. Šestistupňová dvouspojková převodovka volí rychlosti hladce a bez cukání. Jízda je tak s dobře nastavitelným podvozkem pohodlná.
Během jízdy můžete sledovat i tok energií (jízda na elektřinu, rekuperace, jízda na benzin apod.), ale také například historii a vývoj spotřeby paliva za poslední čtyři dny.
Na závěr jsme si tentokrát nechali design, i když je pro mnohé zákazníky důležitější než technika. Musíme říct, že se lidé často otáčeli a dokonce při veteránských Studeneckých mílích budil větší pozornost než kdejaký historický krasavec. Přeci jen není tento model od Hyundai tak častý na našich silnicích. Zajímavým prvkem jsou výklopné zadní dveře, jejíž okno rozděluje spoiler. Kupodivu nijak neomezuje výhled dozadu. Zavazadlový prostor je nejmenší ze všech verzí, základní objem je 341 litrů. Pod dnem se totiž nacházejí lithium polymerové akumulátory s kapacitou 8,9 kWh.

Ionic plug-ion poznáte podle několika kosmetických drobností, ale hlavně na levé straně konektorem při připojení kabelů. Na pohled vypadá jako víčko od nádrže.
Přístrojová deska bez otáčkoměru je přehledá, volant dole zploštělý volant se dobře drží. Přední sedadla jsou vyhřívaná i odvětrávaná. Marně byste hledali konvenční ruční brzdu nebo tlačítko. Oboje nahrazuje totiž nožní brzda. Na středovém panelu je 8“ dotykový displej multimediálního systému včetně navigace.


Hyundai Ionic Plug-in hybrid můžete mít buď ve výbavě Future za 889 990 Kč nebo vyšší Ultimate za 1 009 990 Kč. Ta zahrnuje ale snad úplně všechno a za nic nemusíte připlácet. Přehled výbava najde na

https://www.hyundai.cz/files/download/model/ionic-plug-in/11-ioniq.pdf

Hyundai
Ionic Plug-in Hybrid je rozhodně výhodnější variantou než čistě elektrická verze. Pořád máte k dispozici spalovací motor, s kterými si pomůžete, když dojde „šťáva“. A když se naučíte s rekuperací zacházet a dobíjet, potom půjde spotřeba hodně dolů. V podstatě jde o hybrid s větším akumulátorem, který můžeme dobíjet ze sítě.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 5700/min
Točivý moment: 147 Nm při 4000/min
Elektromotor: synchronní s perm.magnetem
Výkon elektromotoru: 45 kW
Toč.moment elektromotoru: 170 Nm
Celkový výkon: 104 kW (141 k)
Celkový točivý moment: 256 Nm
Rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba kombin: 1,1 l/100 km (výrobce)
Rozměry: 4470 x 1820 x 1460 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Zav.prostor: 341 l
Cena: 1 009 990 Kč




J.Lasík 29.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar