Hyundai H-1 Tour předčil naše očekávání
Ještě se nový Hyundai H-1 na trhu ani pořádně neohřál, a už jsme měli příležitost si jej vyzkoušet. Vzhledem k tomu, že jsme s ním najezdili asi tisícovku kilometrů po nejrůznějších silnicích, tak jsme nabyli dojmu, že řadě vozům vyrostla slušná konkurence.
První generace, které zrovna nepatřila k prodejním šlágrům, příliš krásy nepobrala, vůz navíc působil dost vysokým dojmem. Střídající model je mnohem elegantnější (hlavně žlutá barva mu sluší), což se také projevilo na příznivější aerodynamice.
Na trhu je k H-1 k dispozici ve dvou užitkových verzích a osobní Tour, kterou jsme měli k dispozici.
Vzhled charakterizuje mohutná maska chladiče, velké vertikální světlomety a výrazné prolisy nad koly. Mna obou stranách jsou rozměrné posuvné dveře, vzadu pak výklopná stěna. Interiér je vkusný, přístrojová deska přehledná a srozumitelná, řadicí páka „po ruce“ na středovém panelu. Sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cestě, druhá řada je podélně posuvná. Přístup k třetí řadě je sice trochu obtížnější, ale chce to jen cvik. V osmimístné verzi se však musíme uskrovnit při převozu zavazadel, neboť úložný objem je pouze 850 litrů. Tak nás napadlo, jestli by pro náš trh nebyla přeci jen výhodnější a praktičtější osobní pětimístná verze (Ta existuje pouze ve verzi Van s přepážkou N1), zvláště když sedadla třetí řady nelze bez nářadí vyjmout. Tím by se objem mohl zvětšit až na nějakých 2500 litrů.
Zvýšená pozice sedadel umožňuje výborný výhled dopředu i do stran, dozadu pak velká zpětná zrcátka. Jen bychom uvítali stírač zadního okna.
Vůz má poháněná zadní kola, což je u užitkových, ale i osobních automobilech v současnosti tak troch rarita. Díky tomu vykazuje výbornou stabilitu, a také až neskutečný poloměr otáčení 5,6 metru. Bez problémů se sním otočíte na stejném prostoru, jaký potřebujete pro běžný osobní vůz, což je při délce 5,1 metru a rozvoru 3,2 m skvělá hodnota. Ani jsme tomu nechtěli věřit, dokud jsme si to sami nevyzkoušeli.
Poloměr otáčení považujeme rovněž za jednu z předností „há-jedničky“, stejně jako přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva common-rail a variabilní geometrií lopatek. Objem 2,5 litru poskytuje výkon 170 k při 3800 otáčkách za minutu (o 30 k více než v předchozí verzi), a síla 400 Nm je pro běžný provoz plně dostačující a zároveň skrývá v sobě i dost rezervy pro předjíždění. Potěší určitě dobrý a plynulý zátah již z nízkých otáček. Překvapila nás velice příznivá spotřeba kolem 8,5 litru na sto kilometrů, a to i při svižnější jízdě. Tato pohonná jednotka je jediná, která se pro H-1 dodává. Bezpečnou jízdu zvyšují kotoučové brzdy na všech kol, systém ABS i ESP
Jedná standardní výbava obsahuje mj. ESP, čelní airbagy, klimatizaci v přední i zadní části, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání včetně alarmu, tónovaná skla, imobilizér, mlhovky apod.
Tisícovka najetých kilometrů nás jen přesvědčila v tom, že řadě podobným automobilům jako je třeba VW Transporter nebo Mercedes Benz Vito vyrostl výše než zdatný konkurent, který těží především z poměru cena, jízdní vlastnosti a užitná hodnota. Boduje rovněž líbivým designem. Za 659 900 Kč dostane zákazník automobil s tříletou zárukou bez omezení počtu najetých kilometrů.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2497 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 3800/min
Točivý moment: 392 Nm při 2000-2500/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,9/7,1/8,5 l/100 km
Rozměry: 5125 x 1920 x 1925
Rozvor kol: 3200 mm
Cena: 659 900 Kč
Jindřich Lasík, 10.6.2008
Na trhu je k H-1 k dispozici ve dvou užitkových verzích a osobní Tour, kterou jsme měli k dispozici.
Vzhled charakterizuje mohutná maska chladiče, velké vertikální světlomety a výrazné prolisy nad koly. Mna obou stranách jsou rozměrné posuvné dveře, vzadu pak výklopná stěna. Interiér je vkusný, přístrojová deska přehledná a srozumitelná, řadicí páka „po ruce“ na středovém panelu. Sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cestě, druhá řada je podélně posuvná. Přístup k třetí řadě je sice trochu obtížnější, ale chce to jen cvik. V osmimístné verzi se však musíme uskrovnit při převozu zavazadel, neboť úložný objem je pouze 850 litrů. Tak nás napadlo, jestli by pro náš trh nebyla přeci jen výhodnější a praktičtější osobní pětimístná verze (Ta existuje pouze ve verzi Van s přepážkou N1), zvláště když sedadla třetí řady nelze bez nářadí vyjmout. Tím by se objem mohl zvětšit až na nějakých 2500 litrů.
Zvýšená pozice sedadel umožňuje výborný výhled dopředu i do stran, dozadu pak velká zpětná zrcátka. Jen bychom uvítali stírač zadního okna.
Vůz má poháněná zadní kola, což je u užitkových, ale i osobních automobilech v současnosti tak troch rarita. Díky tomu vykazuje výbornou stabilitu, a také až neskutečný poloměr otáčení 5,6 metru. Bez problémů se sním otočíte na stejném prostoru, jaký potřebujete pro běžný osobní vůz, což je při délce 5,1 metru a rozvoru 3,2 m skvělá hodnota. Ani jsme tomu nechtěli věřit, dokud jsme si to sami nevyzkoušeli.
Poloměr otáčení považujeme rovněž za jednu z předností „há-jedničky“, stejně jako přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva common-rail a variabilní geometrií lopatek. Objem 2,5 litru poskytuje výkon 170 k při 3800 otáčkách za minutu (o 30 k více než v předchozí verzi), a síla 400 Nm je pro běžný provoz plně dostačující a zároveň skrývá v sobě i dost rezervy pro předjíždění. Potěší určitě dobrý a plynulý zátah již z nízkých otáček. Překvapila nás velice příznivá spotřeba kolem 8,5 litru na sto kilometrů, a to i při svižnější jízdě. Tato pohonná jednotka je jediná, která se pro H-1 dodává. Bezpečnou jízdu zvyšují kotoučové brzdy na všech kol, systém ABS i ESP
Jedná standardní výbava obsahuje mj. ESP, čelní airbagy, klimatizaci v přední i zadní části, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání včetně alarmu, tónovaná skla, imobilizér, mlhovky apod.
Tisícovka najetých kilometrů nás jen přesvědčila v tom, že řadě podobným automobilům jako je třeba VW Transporter nebo Mercedes Benz Vito vyrostl výše než zdatný konkurent, který těží především z poměru cena, jízdní vlastnosti a užitná hodnota. Boduje rovněž líbivým designem. Za 659 900 Kč dostane zákazník automobil s tříletou zárukou bez omezení počtu najetých kilometrů.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2497 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 3800/min
Točivý moment: 392 Nm při 2000-2500/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,9/7,1/8,5 l/100 km
Rozměry: 5125 x 1920 x 1925
Rozvor kol: 3200 mm
Cena: 659 900 Kč
Jindřich Lasík, 10.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















