Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Elantra 1.6 MPI - elegance za zajímavou cenu

Ruku na srdce. Sedany nižší střední třídy nebývají vždy právě dvakrát elegantní a žádané. Ale o voze Hyundai Elantra to rozhodně neplatí, minimálně v prvním případě. Pátá generace má rozhodně nejatraktivnější design ze všech předchozích verzí.

Jestli uspěje i na trhu, na to si musíme chvilku ještě počkat. Prodává se zatím jen krátce, ale cena pod tři sta tisíc korun za základní výbavu je rozhodně zajímavá. Ale proti bestselleru domácího trhu Škodě Octavia nebude mít Elantra lehkou roli.
Sedan charakterizuje krátká kapota motoru, předsunutá kabina a hlavně oblé tvary, které příznivě ovlivňují aerodynamiku. Rozvor 2,7 metru napovídá, že uvnitř bude místa dost, ale svažující se střecha může omezit prostor nad hlavami vyšších postav na zadních sedadlech. Škoda jen, že malá boční okna omezují výhled ven. Vpředu je na příjemných sedadlech s tuhými sedáky místa víc než dost. Zamlouval se nám středový tunel i celkové pojetí přístrojové desky, navíc dobře přehledné.
Hyundai pro „evropskou“ Elantru zvolil pouze zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, žádný jiný k dispozici není. Dosahuje výkonu 132 k při 6300 otáčkách za minutu. Točivý moment 158 Nm vrcholí až ve 4850 otáčkách. Z toho vyplývá, že v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou (mimochodem vlastní vývoj firmy Hyundai) je třeba motor točit do vyšších otáček, což mu nedělá žádné problémy. V nižších a středních otáčkách totiž žádnou převratnou silou neoplývá. Při dynamické jízdě musíte počítat s vyšší spotřebou, která se může vyšplhat až k deseti litrům benzinu na sto kilometrů. Při běžné jízdě jsme se pohybovali v průměru kolem osmi litrů. I když automat pracoval spolehlivě, tak bychom asi přeci jen zvolili šestistupňovou manuální převodovku, s níž je vůz také o čtyřicet tisíc korun levnější.
Podvozek je stejný jako u kupé Veloster, to znamená vpředu McPherson, vzadu „jen“ jednodušší náprava s torzní příčkou a vinutými pružinami. S víceprvkovou nápravou vzadu by se Elantra určitě chovala lépe. Nám by i více vyhovovalo spíš tvrdší nastavení, ale někdo má radši měkčí naladění.
Zákazník se může rozhodnout pro jednu ze tří výbav – Classic, Comfort a Style, přičemž základní zahrnuje mj. šest airbagů, systémy ABS, VSM (stabilizace), TCS (protiprokluz), palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci. To vše za 324 990 Kč. Ale když si odpustí klimatizace za 25 000 Kč, potom se dostane na 299 900 Kč. Za samočinnou převodovku se naopak připlácí 40 000 Kč. Nejvyšší výbava Style včetně dvouzonové klimatizace, mlhovek, podélně nastavitelného volantu v kůži, zadních parkovacích senzorů, tónovaných skel, tempomatu, vyhřívaných zrcátek atd. přijde na 369 900 Kč s manuální převodovkou.
Hyundai Elantra byl původně určen pro severoamerický trh, v Evropě ji najdete v nabídce snad jen u nás nebo ve Španělsku. Bezpochyby jde ale o další elegantní automobil Hyundai vedle kupé Genesis nebo Veloster. Myslíme si, že vzhledem k zajímavé ceně a užitné hodnotě by si mohl najít cestu k zákazníkům. Zvláště když je v ceně zahrnuta pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, pět let asistenční služby a pět let kondiční prohlídky.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 97 kW (132 k) při 6300/min
Točivý moment: 158 Nm při 4850/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Spotřeba:
Rozměry_ 4530 x 1775 x 1445 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Rozchod kol: 1563/1576 mm
Zav.prostor: 485 l
Cena: 409 990 Kč (Style AT)



J.Lasík, 10.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar