Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi - zajímavá kombinace

Jednou z největších nabídek svých modelů se může pochlubit Hyundai. Od malého i10 až po Santa FE jsme jich napočítali včetně elektrifikovaných a sportovních N celkem pětadvacet. Jednou z posledních novinek je model Bayon. Název získal po francouzském místě Bayonne, oblíbeném baskickém turistickém letovisku.

Odborníci nebo i novináři přemýšlejí do jaké kategorie Hyundai Bayon zařadit, jestli malé městské SUV nebo do malých velkoprostorových jako je ix20, který by měl tak trochu nahradit. Jasné je, že vyplňuje mezeru mezi modely i20 a Konou. Ale ruku na srdce, myslíme si, že zákazníkům, kteří projeví o vůz zájem, je úplně jedno, do jaké skupiny patří. Buď se líbí nebo ne.

Oproti modelu i20 je o 40 milimetrů vyšší, tedy 1490 mm, na délku dokonce o 140 mm, tedy 4180 mm, jen v rozvoru 2580 mm zůstal stejný. Rozměrově i výškou se přibližuje Koně. Vzhledem k výšce je nespornou výhodou pohodlnější nastupování a vystupování.


S tímto modelem sdílí i platformu, stejně jako sesterská KIA Stonic, jejíž test připravujeme. Když postavíme oba modely vedle sebe, tak Bayon s futuristickým designem přední části vypadá robustněji. Se stříbrným ochranným panelem vpředu a černými doplňky získává nádech crossoveru.

Vpředu s mohutnou mřížkou chladiče zaujmou úzké diodová světla pro denní svícení, hlavní světlomety si uchovávají charakteristický šípovitý tvar. Z boku hned padne oka mohutný zadní sloupek s malým trojúhelníkovým oknem. Zajímavě až odvážně je řešená i záď vozu, kterou snad nelze zaměnit s jiným modelem. Je dobře, že se designéři odvázali, i když ne každému přijde elegantní. Nám se líbí.

Interiér je vcelku prostorný a nese se také v duchu i20. Vzadu se usadí dobře lidé metr osmdesát, ale pro kolena jim moc místa nezbývá. Přední sedadla jsou kvalitní, jen by mohla mít lepší boční tvarování. Před řidičem je kaplička s přístroji včetně malého digitálního displeje. Druhá výbava Smart disponuje obrazovkou o velikosti osmi palců. Rozhodně nás potěšilo, že hlavní funkce lze ovládat klasicky kolečky nebo tlačítky po stranách obrazovky a nemusíme nic dlouho hledat. Jak jednoduché a praktické, a hlavně při jízdě bezpečné.
Zavazadlový prostor má velice slušný objem 411 litrů, i když třeba na Kamiq nějaké ty litry ztrácí. Po sklopení opěradel zadních sedadel (sklon lze nastavit) se zvětší na 1205 litrů a plato můžeme zasunout za zadní sedadla.

Hyundai Bayon nabízí také stejné zážehové jednotky jako i20, tedy atmosférický čtyřválec 1.2/62 kW nebo přeplňovaný tříválec 1.0 TGD-I bud v klasické verzi 74 kW nebo jako mildhybrid s 88 kW. My jsme zvolili střední - tedy 74 kW, který se nám zdá nejvhodnější. Není třeba zbytečně připlácet mild hybrid, když úspora paliva nebude nijak závratná,
Točivý moment 172 Nm je využitelný při otáčkách od 200 do 4000 za minutu, nejčastěji jsme jezdili v rozmezí 1800 až 2500, kdy má nejvíce síly, je pružný a úsporný a příjemný zvuk. S manuální šestistupňovou převodovkou jsme v průměru jezdili pod šest litrů na sto kilometrů., ve městě je spotřeba si o litr vyšší.


Musíme pochválit jízdní vlastnosti, vpředu McPherson, vzadu vlečená náprava. Nastavení podvozku je komfortní i pro naše děrovaná silnice.
Nejlevnější Hyundai s 1.2 pořídíte v základní výbavě Club za 349 990 Kč, testované provedení 1.0 TGDi začíná na 379 990 Kč. V prostřední výbavě Smart stojí 439 990 Kč. Rozdíl k mildhybridu, byť s vyšším výkonem činí 40 000 Kč.


Přehled výbav

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/10_Bayonpdf


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 996 cm³
Výkon:74 kW (100 k) při 4500-6000/min
Točivý moment: 172 Nm při 1500-4000/min
Převodovka: šestistupňová manuální
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Rozměry: 4180 x 1775 x 1490 mm
Rozvor: 2580 mm
Zav.prostor: 411/1205 l
Komb.spotřeba: 5,6 l/100 km
Cena:379 900 Kč



JL 21.10.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar