Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Accent 1.5 CRDi - úsporný a pohodlný

Historie novinky letošního roku – Hyundai Accent sahá až do roku 1975, kdy spatřil světlo světa model Pony. Teprve čtvrtá generace tohoto modelu dostala v roce 1994 název Accent. Nyní jsme si vyzkoušeli nejnovější třetí generaci novodobého Accentu.

 

Korejská automobilka udělala díru do světa malým modelem Getz (viz Testy) a teď je na nejlepší cestě navázat na jeho úspěchy sedan Accent. A to i přesto, že o malé sedany není u nás nouze - Renault Thalia, Dacia Logan, Škoda Fabia, Honda City atd. Sice za některými z nich zaostává velikostí zavazadlového prostoru, ale ve prospěch Accentu mluví velice slušná cena vzhledem k bohaté výbavě, prostornosti a komfortu. To co některé vozy mají jako příplatkovou výbavu, nabízí Accent v sériovém provedení. Základní verze Active zahrnuje mj. čelní airbagy, ABS+EBD, úchyty dětských sedaček, posilovač řízení, palubní počítač, elektrické ovládání oken i vyhřívaných zrcátek. Nejvyšší výbava Elegance, která je o 30 tisíc korun dražší má ještě alarm, přední mlhovky, výškové reproduktory,  mechanickou klimatizaci, dálkové ovládání. Připlatit si musíte za boční airbagy, tempomat, metalízu nebo litá 14" kola.

Ještě dodejme, že vzhledem k tomu aby si nekonkuroval s vozem Kia Rio, s nímž sdílí stejnou platformu i pohonné jednotky, se k nám Accent dováží jen jako sedan a Rio zase jako pětidveřový hatchback.

Pokud jde o vnější design, tak v tomto případě platí heslo - účel světí prostředky. Není sice nejmodernější, ale na druhé straně v žádném případě ani zastaralý, za což vděčí hlavně protáhlým světlometům a vyváženému profilu. Je  jednoduchý, ale drobné kosmetické úpravy by příští generaci určitě prospěly a ještě více by zvýšily jeho image.

Po otevření dveří takřka do pravého úhlu, můžeme usednout do pohodlných a dobře tvarovaných sedadel, dostatečně velkých a tvrdých. Při cestě do Paříže a zpátky jsme se v nich cítili dobře a bez větší únavy. Volant lze nastavit jen podélně, a tak si musíme pohodlí „naštelovat" výškově seřiditelným sedadlem. Dvoubarevná kombinace dodává interiéru vkus a eleganci a světlý strop jakoby už tak velký prostor ještě zvětšoval. Vzadu je místo pro dvě osoby vyššího vzrůstu, ve třech je už cestování omezené, ale to je úděl všech současných vozů

nižší třídy.
Přístroje jsou dobře čitelné, přehledné, ovladače rozmístěné logicky a na svém místě. Palubní počítač se ovládá tlačítkem Trip vlevo pod volantem.

Ještě se vraťme k zavazadlovému prostoru, jehož objem 390 litrů nepatří právě k největším, ale zase potěší jeho velký nakládací vstup. Naopak nepotěší poměrně malý průchodný otvor pro větší předměty po sklopení zadních opěradel. Důvodem jsou výztuhy mezi zadními podběhy.

Kromě ceny, která začíná na 279 900 Kč (1.4 Active), resp. na 309 900 Kč (1.5 CRDi Active) nás opět potěšil vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 CRDi s proměnnou geometrií lopatek a vstřikováním common-rail. V Getzu jsme si ho nemohli vynachválit, a tak jsme byli zvědavi, jak se vypořádá se sedanem. Nutno říct, že výborně a lze jej považovat ze jeden ze současných nejlepších maloobjemových turbodieselů. Vyniká tichým a kultivovaným chodem a hlavně nízkou spotřebou, v pohodě se vejdete do 5,5 litrů nafty na sto kilometrů. Také výkon je pro běžnou jízdu dostačující, takže ani na dálnici nejste maximálkou 170 km/h brzdou provozu. Největší pružnost vykazuje od 2000 do 3000 otáček za minutu, kdy také dosahuje prakticky největšího točivého momentu 235 N.m. Ochotně se vytáčí až do čtyř tisíc.

Řazení pětistupňové převodovky jde hodně zlehka, stejně jako řízení, které by si zasloužilo větší přesnost. V městském provozu potěší posilovač, naopak na dálnici dával o sobě až příliš vědět.

Podvozek je naladěný spíš na komfortní jízdu, v zatáčkách se chová spíš nedotáčivě. Na všech kolech je vůz vybaven kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením. Nikdy nás nenechaly „ve štychu" a plně odpovídají charakteru rodinného vozu.

Hyundai Accent s dieselovým čtyřválcem 1.5 je vhodným automobilem pro rodiny, které ročně najezdí hodně kilometrů. Potom se jim cenový rozdíl 30 000 Kč oproti benzinové verzi 1.4 velice brzy vrátí. Spotřeba a pohodlí jsou hlavní přednosti Accentu, stejně jako výhodná cena a také povinné ručení.

 

 

 

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1493 cm³

Výkon: 81 kW (110 k) při 4000/min

Toč.moment: 235 Nm při 1900-2750/min

Rychlost: 176 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 11,5 s

Spotřeba

(město/mimo město/kombin.): 5,6/4,0/4,6 l/100 km

Rozměry: 4280 x 1695 x 1470 mm

Rozvor: 2500 mm

Cena: 339 900 Kč (1.5 CRDi Elegance)

 

Jindřich Lasík, 1.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar