Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz - Podobnost čistě náhodná?

Jak už jsme naznačili v předchozím článku, novinka našeho testu - Honda City, ač to na pohled nevypadá, má hodně společného s hatchbackem Jazz, který se do Evropy dodává od roku 2002.

V první řadě jde o důmyslné uspořádání interiéru hlavně pak upoutá unikátní mechanismus sklápění zadních sedadel. Vedle podvozku mají společné i některé

prvky karoserie jako například rozšířené spodní hrany dveří, skloněné čelní okno, krátkou příď, přední a středové sloupky či přední dveře.
Pokud by vás někdo posadil na sedadlo řidiče, aniž byste věděli, v jaké verzi sedíte, asi byste byli na rozpacích. Uspořádání přístrojové desky je rovněž shodné, pod autoradiem integrovaným do středového panelu jsou umístěny ovládací prvky ventilace a manuální klimatizace v podobě tří velkých otočných ovladačů s výrazným designem.
Oba modely sice vycházejí ze stejného rozvoru 2450 mm, ale ve vnějších rozměrech se přeci jen liší.

City Jazz
Délka 4395 3845
Šířka 1690 1675
Výška 1515 1525
(rozměry v mm)

Původně byl Jazz osazen i stejným čtyřválcem, nyní se však dodává výhradně se zážehovým čtyřválcem 1246 cm³ o výkonu 78 k/57 kW při 5700/min. Ale i tentokrát s dvojitým sekvenčním zapalováním, tedy s dvěma svíčkami na válec. Ve 2800 otáčkách za minutu dosahuje největšího točivého momentu 110 N.m.
Kabina je velice dobře odhlučněna, takže do ní nepronikají žádné rušivé zvuky. V sedadlech se cítí pohodlně i vyšší postavy. Pětimístný Jazz nabízí zhruba za cenu průměrně vybavené Fabie dostatek prostoru čtyřem dospělým osobám a kupodivu i na zadních sedadlech je místa dostatek. K tomu přispěla bezpochyby jejich zvýšená pozice. V pěti je vzadu přeci jen trochu těsno. Zavazadlový prostor o objemu 387 litrů se po sklopení zadních sedadel se zvětší na 845 litrů.
Honda Jazz prošla na podzim roku 2004 menším spíš jen kosmetickým faceliftem, který díky moderním tvarům nebyl ani zapotřebí. Není divu, že se vůz svým neobvyklým a neokoukaným vzhledem líbí především ženám.
Prodává za 339 900 Kč (verze 1.2 S) nebo za 379 900 (1.2 Cool).

Jindřich Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar