Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Honda Jazz 1.5 i-VTEC - kvalita na jedničku

Když se podíváte na žebříček nejprodávanějších malých automobilů, tak zjistíte, že Honda Jazz nepatřila v minulosti k automobilům, které by trhaly prodejní rekordy. Pokud jste ale měli možnost seznámit se s tímto modelem blíže, potom si řeknete, jak je to možné.

Podle nás je na vině bohužel vyšší cena, kterou určují Japonci. V současné době je na nejlevnější model s motorem 1.3 poskytována sleva 40 000 Kč, což představuje cenu 339 900 Kč. Ostatní modely jsou zvýhodněny o 20 000 Kč.

Na druhou stranu musíme ale hned dodat, že za kvalitní zpracování a kvalitní techniku se platí, a to je i případ Hondy Jazz, která prošla modernizací a dostala nový zážehový atmosférický čtyřválec 1.5, nabízený výhradně v rámci nové verze Dynamic, která pod dolní mřížku přidává tenčí přední spoiler a k zadnímu nárazníku pak třídílný difuzor – oba tyto prvky zdobí sportovní linie v červeném odstínu. Verze Dynamic rovněž zahrnuje LED světlomety, přední mlhovky, boční prahové lišty, spoiler na výklopných zadních dveřích a litá kola o velikosti 185/55 R16 v leskle černém provedení. Ve vnitřním prostoru zaujme čalounění s jedinečným proužkovaným vzorem a volant a řadicí páka s koženým potahem. Vše je zvýrazněno oranžovým stehováním.

S výkonem 130 k je o necelých 30 k silnější. Točivý moment 155 Nm narostl oproti „jedna-trojce“ o 32 Nm. To se projevilo na zrychlení, neboť na stovku potřebuje o 2,5 sekundy méně. Pro první test jsme zvolili verzi se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, automat je o 35 000 Kč dražší. Novinka se vyznačuje tichým chodem, dobře táhne ve všech otáčkách, a tak svádí ke klidné jízdě. Převodové stupně jsou poměrně krátké a při svižné jízdě není třeba ani často řadit. Ve městě si „nechá říct“ na šest jet rychlostí 50 km/h. Spotřeba se v průměru pohybovala do slušných sedmi litrů benzinu.

S délkou čtyř metrů dává vyniknout vnitřnímu prostoru pro pět osob, připomíná tak spíš malé MPV. Na zadních sedadlech se usadí i tři dospělé osoby a pro větší pohodlí si mohou nastavit i sklon opěradel. Díky větší vnitřní výšce nám zůstává ještě pár centimetrů nad hlavou. Zavazadlový prostor má objem 354 litrů, po sklopeních zadních sedadel 1314 litrů, navíc s rovnou podlahou. Prostor je hluboký a nákladová hrana nízko. Ale to není všechno. Sedák zadní lavice můžeme zvednout a přiklopit k opěradlu, čímž vznikne prostor pro převoz třeba větší kytky nebo složeného dětského kočárku či kola. Výhodou je, můžete vyklopit pouze část zadní lavice nikoliv celou.

Sedadla jsou umístěna o něco výš, než je běžné. Díky tomu se dobře nastupuje a vzhledem i bohatému prosklení je výborný výhled do všech směrů. Přední sedadla s příjemným lákovým potahem jsou sice trochu měkčí, ale dobře tvarovaná. Zamlouval se nám trochu netradiční pojetí přístrojové desky, která si nezadá s vozem o kategorii minimálně o třídu vyšší. To platí rovněž o multifunkčním volantu, který se navíc výborně drží. Ovladače jsou přehledně uspořádané a hezky v dosahu. Údaje z palubního počítače se zobrazují na displeji v zorném poli řidiče.

Podvozek, vpředu McPherson, vzadu tuhá náprava, je nastaven dobře, v zatáčkách drží Jazz dobře stopu a vypořádá se i s nerovnostmi. Stabilitu vylepšuje systém aktivního brzdění AHA, který reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách. K němu dochází při nouzových vyhýbacích manévrech. Systém funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu, je stále aktivní, ale vy ho vůbec nevnímáte. Podle potřeby mírně přibrzďuje kola na straně, která je ve směru zatáčení, když se otáčí volant. Výsledkem je zvýšená citlivost a stabilita vozidla a příjemný zážitek z řízení.

Při řízení vám pomáhá i balíček technologií aktivní bezpečnosti s těmito funkcemi: varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu a systém přepínaní dálkových a tlumených světel, atd.

Verze s motorem 1.5 se dodávají výhradně s výbavou Danamic za akční cenu od 459 900 Kč, která zahrnuje bohatou výbavu, viz:

https://secure.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cen%c3%adk_Jazz_2018.pdf


Honda Jazz je ideální rodinný automobil, který rozhodně není, na rozdíl od jiných malých hatchbacků, určen pouze do města. Ale v pohodě se s ním můžete vydat i na delší cestu. Předností je bezpochyby výborný čtyřválec 1.5 a velký vnitřní prostor, včetně jeho variabilního uspořádání pro případ, že potřebujeme převézt větší předměty. Stejně jako ostatní modely Honda, které jsme měli možnost si vyzkoušet, zaslouží jedničku za dílenské zpracování. Zbývá jedině cena, ale jak jsme řekli v úvodu, za kvalitu je třeba také zaplatit.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 96 kW (102 k) při 6600/min
Točivý moment: 155 Nm při 4600/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,1/5,9 l/100 km
Rozměry: 4051 x 1694 x 1550 mm
Rozvor kol: 2530 mm
Zav.prostor: 354/1314 l
Cena: 459 900 Kč (1.5 VTEC Dynamic)



J.Lasík 4.5.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar