Honda Jazz 1.4 - elegance a kvalita
Jeden z nejkvalitnějších malých automobilů Honda Jazz sice ani po pěti letech, kdy byl naposledy modernizován nevypadá vůbec špatně. Všechno však jednou končí. V Japonsku se pod názvem FIT prodává již nová generace, v Evropě bude mít premiéru v Paříži.
Letos v létě byla představena nová generace, která už v listopadu dorazí také na náš trh. Abychom mohli stávající Jazz porovnat s novinkou, tak jsme využili příležitosti a za pět minut dvanáct si ji s chutí vyzkoušeli a vůbec nás nezklamala. Design pětidveřového vozu, který se pohybuje na rozhraní mezi minivanem a hatchbackem, je stále elegantní, během doby jako by vůbec nezestárl, a stále budí na silnici pozornost. Oblibu na evropských trzích a v Japonsku si získal hlavně prostorným a variabilním interiérem, který je jedním z největších v této kategorii vozidel. Jen u nás prodej zaostával.
Za výškově nastavitelným volantem i sedadlem si hned najdeme optimální polohu, jinak všechno je na svém místě a ovládací prvky pěkně v dosahu. Trochu netradičně, ale elegantně, je vyřešen středový panel s originálními ovladači včetně radia. Přístrojová deska je i po pěti letech přehledná.
Vzadu mají dva cestující dostatek prostoru, a to i v kolenou a nad hlavou, ve třech je to s pohodlím horší. Opěradla zadních sedadel lze jednoduchým způsobem sklopit, čímž vznikne rovná podlaha a objem zavazadlového prostoru se navýší z úctyhodných 380 l na 845 l, respektive až na 1323 litrů po střechu. Pár drobností můžeme také schovat pod sedáky zadních sedadel.
Pro Jazz byly dodávány dva zážehová čtyřválce – 1.2 a 1.4, a právě ten silnější jsme zkoušeli. Ochotně se vytáčí, velice slušně zrychluje, z nuly na sto za třináct sekund a největší rychlost je 170 km/h. Jeho předností je především hospodárnost, v průměru jsme jezdili za šest litrů benzinu, ale asi se lze dostat ještě níž.
K výborným jízdním vlastnostem přispívají vlečená ramena zadní nápravy, spojená torzně poddajnou příčkou a nízké vinuté pružiny. Vpředu jsou vzpěry McPherson. I přes vyšší těžiště se Jazz chová jistě a bezpečně, v zatáčkách se nenaklání.
Zajímavostí je umístění palivové nádrže (42 litrů) uprostřed vozu. Chráněna je tuhými výztuhami a rámem, které jsou v přední a zadní části vozu zalomené do výšky, aby při kolizi pohltily deformační energii.
Honda Jazz je bezpochyby jedním z nejzdařilejších malých automobilů, který v mnohém nabízí víc než konkurence. Jenže za kvalitu, a ta je v tomto případě na místě, se prostě platí. Takovou špičkovou úroveň bychom u některých konkurentů jen těžko hledali.
Za verzi 1.4 ve výbavě LS (Cool) v ceně 339 900 Kč dostanete mj. ABS/EBD, čelní a boční airbagy, dálkové ovládání centrálního zamykání, ukazatel průměrné spotřeby, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, klimatizaci. Vyšší výbava ES je o 30 000 Kč dražší a zahrnuje navíc mj. mlhovky, elektrické ovládání zadních oken, disky kol z lehké slitiny a dalších pár drobností. Honda Jazz nasadila laťku hodně vysoko, a tak jsme zvědavi na jejího nástupce. Určitě kvalitativně i kvantitativně bude o stupeň výš (viz Novinky).
Základní technické údaje
Motor. zážehový čtyřválec
Objem: 1339 cm³
Výkon: 61 kW (83 k) při 5700/min
Toč.moment: 119 Nm při 2800/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/4,9/5,7 l/100 km
Rozměry: 3845 x 1675 x 1525 mm
Rozvor:2450 mm
Objem zav.prostoru: 380/845 l
Cena: 339 900 Kč
Jindřich Lasík, 19.9.2008
Za výškově nastavitelným volantem i sedadlem si hned najdeme optimální polohu, jinak všechno je na svém místě a ovládací prvky pěkně v dosahu. Trochu netradičně, ale elegantně, je vyřešen středový panel s originálními ovladači včetně radia. Přístrojová deska je i po pěti letech přehledná.
Vzadu mají dva cestující dostatek prostoru, a to i v kolenou a nad hlavou, ve třech je to s pohodlím horší. Opěradla zadních sedadel lze jednoduchým způsobem sklopit, čímž vznikne rovná podlaha a objem zavazadlového prostoru se navýší z úctyhodných 380 l na 845 l, respektive až na 1323 litrů po střechu. Pár drobností můžeme také schovat pod sedáky zadních sedadel.
Pro Jazz byly dodávány dva zážehová čtyřválce – 1.2 a 1.4, a právě ten silnější jsme zkoušeli. Ochotně se vytáčí, velice slušně zrychluje, z nuly na sto za třináct sekund a největší rychlost je 170 km/h. Jeho předností je především hospodárnost, v průměru jsme jezdili za šest litrů benzinu, ale asi se lze dostat ještě níž.
K výborným jízdním vlastnostem přispívají vlečená ramena zadní nápravy, spojená torzně poddajnou příčkou a nízké vinuté pružiny. Vpředu jsou vzpěry McPherson. I přes vyšší těžiště se Jazz chová jistě a bezpečně, v zatáčkách se nenaklání.
Zajímavostí je umístění palivové nádrže (42 litrů) uprostřed vozu. Chráněna je tuhými výztuhami a rámem, které jsou v přední a zadní části vozu zalomené do výšky, aby při kolizi pohltily deformační energii.
Honda Jazz je bezpochyby jedním z nejzdařilejších malých automobilů, který v mnohém nabízí víc než konkurence. Jenže za kvalitu, a ta je v tomto případě na místě, se prostě platí. Takovou špičkovou úroveň bychom u některých konkurentů jen těžko hledali.
Za verzi 1.4 ve výbavě LS (Cool) v ceně 339 900 Kč dostanete mj. ABS/EBD, čelní a boční airbagy, dálkové ovládání centrálního zamykání, ukazatel průměrné spotřeby, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, klimatizaci. Vyšší výbava ES je o 30 000 Kč dražší a zahrnuje navíc mj. mlhovky, elektrické ovládání zadních oken, disky kol z lehké slitiny a dalších pár drobností. Honda Jazz nasadila laťku hodně vysoko, a tak jsme zvědavi na jejího nástupce. Určitě kvalitativně i kvantitativně bude o stupeň výš (viz Novinky).
Základní technické údaje
Motor. zážehový čtyřválec
Objem: 1339 cm³
Výkon: 61 kW (83 k) při 5700/min
Toč.moment: 119 Nm při 2800/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/4,9/5,7 l/100 km
Rozměry: 3845 x 1675 x 1525 mm
Rozvor:2450 mm
Objem zav.prostoru: 380/845 l
Cena: 339 900 Kč
Jindřich Lasík, 19.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout