Honda Insight 1.3 IMA - sbírání lístečků
Zatímco první generace hybridní Hondy Insight, představená v roce 1999, byla díky ceně takřka milion korun, za dvoumístné kupé, neprodejná, potom nastupující generace je na tom mnohem lépe, pokud jde o cenu, ale také užitné vlastnosti.
Čtyřdveřový liftback se splývavou zádí vypadá podstatně lépe, především zásluhou přídě s třemi úzkými štěrbinami v masce chladiče, klesající klapoty a sníženými nárazníky. Z profilu je nápadný vysoký ponton, vykrojené podběhy a nízká světlá výška 125 mm. Záď je hodně zkosená, výklopné dělené víko se otevírá sice hodně vysoko, ale jeho horizontální dělení ztěžuje výhled vzad. Lepší je spoléhat na vnější zpětná zrcátka. Celkově jsou tvary podřízeny aerodynamice.
Rozměrově můžeme Insight zařadit mezi kompaktní hatchbacky a tomu odpovídá také velikost vnitřního prostoru. Po otevření dveří působí interiér vzdušně, přední sedadla mají dobré anatomické tvarování a pohodlně se do nich usadí osoby vyššího vzrůstu. Zadní sedadla umožní komfort dvěma osobám tak do výšky 1,80 metru, pak by se jejich hlava mohla dostat do kontaktu se stropem.
Po otočení klíčku nám hrají přístroje všemi barvami, až z toho přechází zrak. Na futuristické pojení přístrojové desky jsme si u Hondy zvykli, k hybridu se pak hodí určitě dvojnásob. Jako bychom usedli do kokpitu malého letadla. Při pohodlné pozici za pěkným volantem nám bohužel zůstal ukrytý digitální displej rychloměru. To je snad jedná podstatná vada na kráse. Na druhou stranu mezi všemi ovladači se po chvilce rychle zorientujete a pak už vám nic nepřipadá složité, jak se na první pohled zdá. Ergonomie je jedničku.
Jakmile se rozjedeme a sešlápneme pedál plynu, potom nám převažuje na displeji modrá barva nad zelenou. Kdo chce jezdit úsporně, ten by se měl pohybovat hlavně v zeleném rozsahu. Ovšem sbírat lístečky, které se nám při hospodárné jízdě rozvíjejí, nadchne jen asi ekologického aktivistu, nikoliv běžného řidiče. Podle intenzity akcelerace a brzdění se mění podklad digitálního rychloměru od zelené přes zelenomodrou až po modrou. Orientovat se také můžeme podle indikátoru Eco Guide.
Víc než exteriér a interiér nás v tomto případě zajímalo poháněcí ústrojí. Zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru totiž v určitých chvílích podporuje ještě stejnosměrný elektromotor s permanentním magnetem, uložený mezi motorem a bezestupňovou převodovkou CVT. Nejde o klasický hybrid, jako třeba v případě Toyoty Prius, ale o tzv. mild-hybrid. Pouze na elektrický pohon totiž můžeme jet maximálně tři minuty nebo dva kilometry rychlostí 48 km/h. Elektromotor o výkonu 10 kW, který zároveň slouží jako generátor, podporuje benzinový motor jen při akceleraci. Jeho připojení připomíná jen nepatrné škubnutí.
Pokud chceme jezdit úsporně, potom nesmíme zapomenout stisknout zelené tlačítko Econ, vlevo od volantu. Po aktivaci ucítíte malé snížení výkonu i točivého momentu. Na displeji můžeme sledovat, co se právě děje, jaký je tok energie a jak se vám daří rozvíjet lístečky. Maximum je 25 lístečků, přičemž 11 až 20 budete sbírat možná několik měsíců. My jsme se dostali maximálně na devět, ale taky jsme jich měli v jednu chvíli jen pět nebo šest, kdy palubní počítač ukazoval spotřebu 7,6 litru benzinu. V průměru jsme se pohybovali kolem 5,5 litry benzinu. Na výrobcem avizovaných průměrných 4,6 litru na sto kilometrů jsme se nedostali ani náhodou.
Jak jsme slyšeli, vůz se líbí hlavně líbí hlavně lidem důchodového věku, kteří nikdy nikam nepospíchají a jen se potřebují dostat z bodu A do bodu B. Pokud se nebudeme ohlížet na hospodárnost, tak musíme říct, že s Hondou Insight lze jet i pěkně svižně. V tu chvíli je ale lepší řadit sekvenčně v režimu sport bezestupňové převodovky CVT se sedmi přednastavenými stupni. Jinak řazení probíhá hladce a čtyřválec zatahuje již pěkně odspodu. Jen řízení bylo na náš vkus až příliš citlivé a reagovalo na každý, byť nepatrný pohyb volantem.
Honda Insight se dodává na trh ve třech výbavách – S, Comfort a Elegance. V základní za 519 00 Kč najdeme mj. ABS + EBD, VSA, šest airbagů, přední aktivní opěrky hlavy, xenonové světlomety, elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, automatickou klimatizaci nebo multiinformační displej atd. Tedy prakticky vše podstatné. Druhý stupeň Comfort má navíc třeba elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přední loketní operku, osvětlení zavazadlového prostoru, směrovky v zrcátkách. V námi testované výbavě jsme měli ještě páčky řazení pod volantem, mlhovky, ostřikovače předních světlometů, alarm, tempomat, kožený volant atd.
Honda Insight je podle nás ideální automobil pro takové řidiče, kteří vyznávají úsporný styl jízdy a rádi si „hrají“ a přepínají displeje. Případně milovníka kytiček. Kdo chce jezdit úsporně, ten se nesmí pohybovat v modré barvě, jinak přijde o lístečky. Skutečnosti, že nejde o stoprocentní hybrid pak zcela odpovídá cena, která je mnohem nižší než u Toyoty Pruis.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1339 cm³
Výkon 65 kW(88 k) při 5800/min
Točivý moment: 121 kW při 4500/min
Elektromotor: stejnosměrný
Výkon: 10 kW při 1500/min
Točivý moment: 79 Nm při 0-1000/min
Akumulátor: Ni-Mk (36 kg)
Celkový výkon: 75 kW
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,7/4,5/4,6 l/100 km
Rozměry: 4395 x 1695 x 1425 mm
Rozvor kol: 2545 mm
Objem zav. prostoru: 408/1017 litrů
Cena: 519 900 Kč (verze S)
Cena: 579 000 Kč (Elegance)
J.Lasík, 28.1.2010
Rozměrově můžeme Insight zařadit mezi kompaktní hatchbacky a tomu odpovídá také velikost vnitřního prostoru. Po otevření dveří působí interiér vzdušně, přední sedadla mají dobré anatomické tvarování a pohodlně se do nich usadí osoby vyššího vzrůstu. Zadní sedadla umožní komfort dvěma osobám tak do výšky 1,80 metru, pak by se jejich hlava mohla dostat do kontaktu se stropem.
Po otočení klíčku nám hrají přístroje všemi barvami, až z toho přechází zrak. Na futuristické pojení přístrojové desky jsme si u Hondy zvykli, k hybridu se pak hodí určitě dvojnásob. Jako bychom usedli do kokpitu malého letadla. Při pohodlné pozici za pěkným volantem nám bohužel zůstal ukrytý digitální displej rychloměru. To je snad jedná podstatná vada na kráse. Na druhou stranu mezi všemi ovladači se po chvilce rychle zorientujete a pak už vám nic nepřipadá složité, jak se na první pohled zdá. Ergonomie je jedničku.
Jakmile se rozjedeme a sešlápneme pedál plynu, potom nám převažuje na displeji modrá barva nad zelenou. Kdo chce jezdit úsporně, ten by se měl pohybovat hlavně v zeleném rozsahu. Ovšem sbírat lístečky, které se nám při hospodárné jízdě rozvíjejí, nadchne jen asi ekologického aktivistu, nikoliv běžného řidiče. Podle intenzity akcelerace a brzdění se mění podklad digitálního rychloměru od zelené přes zelenomodrou až po modrou. Orientovat se také můžeme podle indikátoru Eco Guide.
Víc než exteriér a interiér nás v tomto případě zajímalo poháněcí ústrojí. Zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru totiž v určitých chvílích podporuje ještě stejnosměrný elektromotor s permanentním magnetem, uložený mezi motorem a bezestupňovou převodovkou CVT. Nejde o klasický hybrid, jako třeba v případě Toyoty Prius, ale o tzv. mild-hybrid. Pouze na elektrický pohon totiž můžeme jet maximálně tři minuty nebo dva kilometry rychlostí 48 km/h. Elektromotor o výkonu 10 kW, který zároveň slouží jako generátor, podporuje benzinový motor jen při akceleraci. Jeho připojení připomíná jen nepatrné škubnutí.
Pokud chceme jezdit úsporně, potom nesmíme zapomenout stisknout zelené tlačítko Econ, vlevo od volantu. Po aktivaci ucítíte malé snížení výkonu i točivého momentu. Na displeji můžeme sledovat, co se právě děje, jaký je tok energie a jak se vám daří rozvíjet lístečky. Maximum je 25 lístečků, přičemž 11 až 20 budete sbírat možná několik měsíců. My jsme se dostali maximálně na devět, ale taky jsme jich měli v jednu chvíli jen pět nebo šest, kdy palubní počítač ukazoval spotřebu 7,6 litru benzinu. V průměru jsme se pohybovali kolem 5,5 litry benzinu. Na výrobcem avizovaných průměrných 4,6 litru na sto kilometrů jsme se nedostali ani náhodou.
Jak jsme slyšeli, vůz se líbí hlavně líbí hlavně lidem důchodového věku, kteří nikdy nikam nepospíchají a jen se potřebují dostat z bodu A do bodu B. Pokud se nebudeme ohlížet na hospodárnost, tak musíme říct, že s Hondou Insight lze jet i pěkně svižně. V tu chvíli je ale lepší řadit sekvenčně v režimu sport bezestupňové převodovky CVT se sedmi přednastavenými stupni. Jinak řazení probíhá hladce a čtyřválec zatahuje již pěkně odspodu. Jen řízení bylo na náš vkus až příliš citlivé a reagovalo na každý, byť nepatrný pohyb volantem.
Honda Insight se dodává na trh ve třech výbavách – S, Comfort a Elegance. V základní za 519 00 Kč najdeme mj. ABS + EBD, VSA, šest airbagů, přední aktivní opěrky hlavy, xenonové světlomety, elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, automatickou klimatizaci nebo multiinformační displej atd. Tedy prakticky vše podstatné. Druhý stupeň Comfort má navíc třeba elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přední loketní operku, osvětlení zavazadlového prostoru, směrovky v zrcátkách. V námi testované výbavě jsme měli ještě páčky řazení pod volantem, mlhovky, ostřikovače předních světlometů, alarm, tempomat, kožený volant atd.
Honda Insight je podle nás ideální automobil pro takové řidiče, kteří vyznávají úsporný styl jízdy a rádi si „hrají“ a přepínají displeje. Případně milovníka kytiček. Kdo chce jezdit úsporně, ten se nesmí pohybovat v modré barvě, jinak přijde o lístečky. Skutečnosti, že nejde o stoprocentní hybrid pak zcela odpovídá cena, která je mnohem nižší než u Toyoty Pruis.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1339 cm³
Výkon 65 kW(88 k) při 5800/min
Točivý moment: 121 kW při 4500/min
Elektromotor: stejnosměrný
Výkon: 10 kW při 1500/min
Točivý moment: 79 Nm při 0-1000/min
Akumulátor: Ni-Mk (36 kg)
Celkový výkon: 75 kW
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,7/4,5/4,6 l/100 km
Rozměry: 4395 x 1695 x 1425 mm
Rozvor kol: 2545 mm
Objem zav. prostoru: 408/1017 litrů
Cena: 519 900 Kč (verze S)
Cena: 579 000 Kč (Elegance)
J.Lasík, 28.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















