Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V e:HEV - tak trochu jiný hybrid, ale kvalitní

Jen málokterý automobil prochází v jednotlivých generacích tak velkými změnami jako Honda HR-V. První generace z let 1990 až 2006 vypadala jako z jiného světa, druhá generace (2013) dostala pod kapotu přeplňovaný 1.5 a o tři roky i diesel.

Současná třetí se přiklání ke stylu kupé SUV a pouze k jedné pohonné jednotce, kterou je hybrid. Jinou variantu ani nehledejte. Hnací jednotka e:HEV se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonový cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou se stálým převodem a řídicí jednotkou. Podobnou technologii byl vybaven již Jazz, ale v případě HR-V se výkon hnacího ústrojí e:HEV zvýšil z 80 kW (109 k), na celkový výkon 96 kW (131 k) a točivý moment 253 Nm.

Zážehový čtyřválec běží po většinu času v optimálním pásmu otáček a pohání generátor, vyrábějící elektřinu, která zásobuje elektromotor, případně přes baterii pohání kola. Elektřinu vyrábí při zpomalování také generátor a ukládá ji do baterie.

Zhruba do 70 km/h pohání přední kola elektromotor o výkonu 96 kW, teprve při překročení této rychlosti se připojí přes jednostupňovou redukční převodovku zážehový atmosférický čtyřválec 1,5 litru s výkonem 79 kW. Jakmile potřebujete větší výkon, třeba při předjíždění, potom se přepne na hybridní pohon.

Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici.

Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále plynule přepíná mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem v závislosti na tom, který režim je v dané jízdní situaci nejhospodárnější. Ovšem za volantem vůbec nic nepostřehnete.

Voličem si můžeme nastavit jeden ze tří režimů, jako je tomu u jiných automobilů. Režim Sport umožňuje ještě ostřejší zpětnou vazbu plynového pedálu, zatímco režim Econ upravuje systém klimatizace a zpětnou vazbu plynového pedálu pro ještě větší úsporu paliva. Normal využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.

Průměrná spotřeba po normálních silnicích se pohybovala kolem 5,5 litru benzinu, jen na dálnici při svižné jízdě se navýšila až o dva litry.

Uhlazený design vozu se přiklání nyní spíš ke stylu kupé SUV, pro někoho líbivý, pro někoho méně. Ale tak už to chodí. Nám se líbí díky jednoduchým liniím. Z boku zaujme prodloužená kapota nebo rovná střecha. S výrazně skloněným zadním oknem vypadá i sportovně. Nás potěšily hlavně klasické a ergonomicky umístěné ovladače klimatizace s otočnými ovladači. Multimediální systém je rychlý a přehledný, ovládání usnadňuje lišta s rychlými volbami ve spodní části.

Překvapil nás bohatý prostor pro nohy na zadních sedadlech. Jejich sedáky jsou opět, jako u většiny modelů Honda, výklopné díky systému Magic Seats. Tím získáme místo pro převoz nákladu.
Zavazadlový prostor je přístupný širokým otvorem, který zakrývají výklopné dveře, ke kterým je přichycené plato. Vtipný a praktická doplněk. Po sklopení zadních opěradel vznikne rovná podlaha s délkou až 140 cm a šířkou 95 cm. Objem se z větší z 331 l na 1305 litrů. Bohužel se musíme obejít bez rezervy, pod podlahou je totiž uložena baterie.

Jízda s hybridem je velice zábavná a jen podle displeje můžeme pozorovat, kdy se připojil spalovací motor. Rekuperovali jsme spíš pádly pod volantem nebo nechávali auto „plachtit“. Režim B, při němž je rekuperace nejúčinnější jsme prakticky nevyužívali.


Přehled výbav:

https://katalog.honda.cz/cars/hr-v/CZ_cenik_HR-V_eHEV_MR22_20220301/?_ga=2.27415353.405508299.1652791597-2142194464.1650388891&page=2


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 96 kW při 6000-6400/min
Točivý moment: 131 Nm při 4000-5000/min
Elektromotor
Výkon: 96 kW
Točivý moment: 253 Nm
Převodovka: e-CVT
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Kombin.spotřeba: 5,4 l/100 km
Rozměry: 4340 x 1790 x 1582 mm
Rozvor: 2610 mm
Zavazadlový prostor: 335/1305 l
Cena:799 900 Kč (Advance)


JL 17.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar