Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Honda HR-V 1.5 - lepší než jsme čekali

První generace modelu HR-V se objevila už v roce 1999, v tří nebo pětidveřovém nepříliš vzhledném designu připomínala spíš krabici na kolech. Naproti tomu překvapila ale velice dobrými jízdními vlastnostmi v terénu díky pohonu 4x4. Po sedmi letech se však z výroby vytratila.

Až roce 2015 se znovu v nabídce Hondy objevilo označení HR-V pro nový crossover, prodávaný už dříve na americkém i japonském trhu jako Veliz. Zákazníkům je zpravidla jedno, zda se jedná o kupé, SUV nebo MPV, v první řadě rozhoduje design. Vzhledem k tomu, že Honda HR-V získala z každého segmentu něco, tak se líbí a na silnici se rozhodně neztratila. Věřte nebo nevěřte, ale vychází z platformy malého hatchbacku Jazz, jen trochu zvětšeného.

Vloni přišla na svět další generace. K vylepšením elegantního designu karoserie patří nový tvar křídla s tmavým chromovaným panelem s vysokým leskem. V předním nárazníku jsou hlubší průřezy pro nasávání vzduchu, v nichž jsou umístěny kulaté mlhovky, a světlomety jsou nyní standardně vybaveny projekčními čočkami s přepracovanými denními LED světly.

SUV připomíná zvýšeným podvozkem se světlou výškou 180 mm a oplastováním spodní části karosérie, ale bez systému pohonu všech kol (na vybraných trzích je k mání), z kupé si vypůjčila siluetu klesající linie oken nebo schované kliky zadních dveří.
Interiér je vzdušný a hodně prostorný, přestože HR-V patří délkou 4,3 metru spíš mezi kompaktní automobily. Hodně se nám líbila palubní deska, jednoduchá a přehledná, jak je ostatně u Hondy zvykem. A není až tak futuristická jako například u Civicu. Možná bychom uvítali spíš klasická tlačítka než dotykem ovládaný displej, kdy se při řízení musíte prstem přesně trefit na dané místo. I volant by snesl méně tlačítek, ale na druhou stranu takhle vypadá zajímavěji.

Cestující sedící vzadu na výše umístěných sedadlech mají dost místa ke stropu. A k tomu ještě zbývá úctyhodných 470 litrů na zavazadlový prostor. Po sklopení opěradel se zvětší na 1043 litrů.

A pokud potřebujete převážet neskladné předměty, potom můžete využít kouzla zadních sedaček zvaného Magic seats, kdy jednoduše vyklopíte sedáky vzhůru. To umožnilo přemístění palivové nádrže z prostoru pod zadními sedadly pod přední. Tento „fígl“ nám přišel vhod třeba při převážení invalidního vozíku.

Pokud jde o výběr pohonných jednotek, tak tady má zákazník poměrně snadné rozhodování. Z nabídky zmizel (zatím) vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru a zůstal jen zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC. Takže nebylo o čem přemýšlet, jaký motor zvolit. V letošním roce obohatila nabídku ještě silnější verze s výkonem 134 kW (182 k) a točivým momentem 240 Nm. A můžeme se těšit i na úsporný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC.
Současná „jedna-pětku“ disponuje slušným výkonem 130 k při 6600 otáčkách za minutu. Točivý moment 155 Nm vrcholí při 4600/min. Jízda je velice příjemná a se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou si rozumí dobře. Během tisícovky kilometrů se průměrná spotřeba pohybovala kolem 6,5 litrů benzinu na sto kilometrů.

Za Hondu HR-V se zážehovým motorem 1.5 i-VTEC a v základní výbavě Comfort zaplatíte 479 900 Kč, vyšší výbava Elegance přijde na 549 900 Kč, nejvyšší Executive stojí 624 900 Kč, a to včetně protikolizního systému CTBA, varování před čelní srážkou FCW, opuštění jízdního pruhu LDW, rozpoznávání dopravních značek TSR, automatického přepínání dálkových světel nebo inteligentního omezovače rychlosti.

Testovaný automobil byl opatřen sadou Robust Pack, která zahrnuje přední spodní chránič, zadní spodní chránič, boční chránič prahů a kryty zrcátek. To vše v hodnotě 26 000 Kč, k tomu musíme připočítat ještě spoiler za 14 000 Kč. Dohromady tedy 40 000 Kč, ale v současné době lze sadu pořídit se slevou 15 000 Kč.

Honda HR-V, vyráběná v Mexiku, je podle nás ideálním automobilem pro toho, komu se zdá CR-V příliš velké a nepotřebuje pohon všech kol. Výrobce sice uvádí, že jde spíš o městský automobil, ale to není tak docela pravda. Klidně se s ním můžete vydat i na delší cestu,



Základní technické údaje


Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 6600/min
Točivý moment: 155 Nm při 4600/min
Rychlost:192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10, 2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/5,0/5,7 l/100 km
Rozměry: 4334 x 1772 x 1605 mm
Rozvor kol: 2610 mm
Zavazadlový prostor: 448/1043 l
Světlá výška: 180 mm
Cena: 549 900 Kč



J.Lasík 25.5.2019




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar