Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT - zkušenost s automatem

Honda HR-V se na evropských trzích nabízí pouze s dvěma pohonnými jednotkami – zážehovým atmosféricky plněným čtyřválcem 1.5i-VTEC nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6, obě kombinované s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Nedávno nabídku obohatila bezestupňová převodovka CVT, která je ale k dispozici jen pro zážehovou verzi. Podrobný test Hondy HR-V najdete v rubrice Testy.

A tak se soustředíme jen na převodovku s možností i manuální volby sedmi virtuálních stupňů páčkami, které se otáčejí společně s volantem. V městském provozu funguje skvěle díky plynulé změně převodů při klidné jízdě, otáčky se pohybují dost pod dvěma tisíci. Ovšem mimo obec při sešlápnutí pedálu plynu se motor rychle vytočí do vysokých otáček, zhruba do pěti tisíc. To je dáno hodnotou točivého momentu 155 Nm při 4600 otáčkách. Pokud převodovka vytočí motor až příliš, potom sama přeřadí na jiný stupeň.

Příjemná jízda po městě je „vykoupena“ i velice příznivou spotřebou kolem 6,5 litru benzinu nebo i nižší. V průměru jsme dosahovali spotřeby kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů.

Převodovku CVT rozhodně nedoporučujeme vyznavačům sportovní jízdy, s ní by si žádný zážitek neodnesli. Naopak je vhodná pro ty, kteří upřednostňují klidnou jízdu bez řazení. Je ideální do města nebo na kratší pojížďky a odvděčí se vám i příznivou spotřebou.

Základní výbava Comfort zahrnuje šest airbagů, varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, automatické přepínání dálkových světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, čalounění kombinující kůži s látkou, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, kožený multifunkční volant, elektrické ovládání oken, multimediální systém, navigace, panoramatická střecha, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety, přední mlhovky, 17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik.

Nejlevnější Hondu CR-V s motorem 1.5 i-CVVT a v základní výbavě Comfort pořídíte za 489 900 Kč, testované provedení ve výbavě Executive a převodovkou CVT přijde na 664 900 Kč. Jen za převodovku si musíte připlatit 35 tisíc korun. Kdo hodně jezdí, asi sáhne spíš po dieselu, který je ve stejné výbavě dražší o 25 tisíc korun.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 6600/min
Točivý moment: 155 Nm při 4600/min
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,6/5,2 l/100 km
Rozměry: 4294 x 1772 x 1605 mm
Rozvor kol: 2610 mm
Zav.prostor: 448-470/1103 l
Cena: 664 900 Kč



J.Lasík 7.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar