Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V 1.5 Turbo Sport - vítaná nabídka

Před časem jsme si vyzkoušeli modernizovanou Hondu HR-V s atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru, jehož popis najdete v rubrice Testy. Nyní se nám naskytla příležitost seznámit se s přeplňovanou pohonnou jednotkou stejného objemu.

Kromě motoru a několika doplňků jsou oba modely shodné, tak se soustředíme jen na to nejdůležitější. Největší změnou je už zmíněný turbomotor s výkonem 182 k při 5500 otáčkách. Točivý moment 220 Nm vrcholí už od 1900 a využít jej lze až do 5000 otáček. Je jasné, že síla je dostatečná. Atmosférická verze měla o 50 k méně.

Jedná se o motor s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. V bloku motoru jsou integrované a vodou chlazené výfukové svody, snižující teplotu výfukových plynů vstupujících do turbodmychadla. V našem případě byl kombinovaná s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, alternativně je k dispozici i bezstupňová CVT. Z klidu na stovku zrychlí za 7,8 sekundy, což jen dokazuje jeho sílu. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů.

Nejvýkonnější provedení se dodává výhradně ve výbavě Sport, která vychází z nejvyšší Executive, zahrnující prakticky všechno, nač si vzpomenete (navigaci, LED světlomety nebo soubor bezpečnostních prvků), jen za metalízu si musíte připlatit.

Sport se od ostatních verzí odlišuje hlavně černými doplňky, které vyniknou v kombinaci s bílou barvou. Tak například leskle černá je spodní hrana předního nárazníku, který má zároveň jiný tvar, dále prahy, vnější zpětná zrcátka. Zadní část kromě střešního spoileru zdobí i dvě koncovky výfuku.

Interiér verze Sport upoutá na pohled barevnou kombinací, v našem případě ve fialovém tónu. Samozřejmostí je systém sedadel magic seats, kdy můžete zvednout sedák a přiklopit k opěradlu. Vznikne tak velký prostor, třeba pro jízdní kolo nebo invalidní vozík či kočárek. Tuto vychytávku, která je u Hondy už dlouhá léta samozřejmostí, jsme zatím nenašli u jiného automobilu. Zavazadlový prostor má slušný objem 448 litrů. Když sklopíme opěradla, tak se zvětší na1456 litrů s rovnou podlahou.

Od automobilu SUV s vyšší světlou výškou nemůžeme čekat žádné sportovní jízdní vlastnosti, byť nese označení Sport. To se týká hlavně většího výkonu. Přitom jsme ale postrádali smysl tlačítka Eco. Při jeho aktivaci se poměrně hodně utlumí reakce motoru i převodovky. Chvílemi jsme si připadali, jako by nám chybělo turbo. Po několika kilometrech jsme se radši vrátili do normálního režimu.

I když není Honda HR-V sportovním automobilem, k tomu máme Civic Type-R, tak jízda je díky naladění podvozku příjemná a s 18“ koly na kvalitním asfaltu hodně komfortní a stabilní. Honda HR-V je velice příjemným a kvalitním společníkem za slušné peníze, resp. 699 900 Kč. Nejlevnější provedení přijde na 509 900 Kč.


Přehled výbav:

https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_HR-V_MR2020_20190901.pdf


Základní
technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 134 kW (182 k) při 5500/min
Točivý moment: 240 Nm při 1900 – 5000/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,3/5,1/5,9 l/100 km
Rozměry: 4346 x 1790 x 2019 mm
Rozvor kol:2610 mm
Zav.prostor: 448/1456 l
Cena: 699 900 Kč (1.5 Turbo Sport)



J.Lasík 25.10.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar