Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT - vrchol nabídky

Před časem jsme si vyzkoušeli modernizovanou Hondu HR-V s atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru, jehož popis najdete v rubrice Testy. Nyní se nám naskytla příležitost seznámit se s přeplňovanou pohonnou jednotkou stejného objemu, ale s bezestupňovou převodovkou CVT.

Kromě motoru a několika doplňků jsou oba modely shodné, tak se soustředíme jen na to nejdůležitější. Největší změnou je už zmíněný turbomotor s výkonem 182 k při 5500 otáčkách. Předchozí atmosférické verzi chybělo turbo. Točivý moment 220 Nm vrcholí už od 1700 a využít jej lze až do 5500 otáček. Verze s manuálem má 240 Nm, ale až od 1900 otáček. Atmosferická verze měla o 50 k méně.

Jedná se o motor s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. V bloku motoru jsou integrované a vodou chlazené výfukové svody, snižující teplotu výfukových plynů vstupujících do turbodmychadla. V našem případě byl kombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT se sedmi přednastavenými stupni. Pokud chceme můžeme „řadit“ i pádly pod volantem, což je skoro zbytečné. Jinak planetový automat s měničem spolupracuje s motorem skvěla, rozjezdy jsou jemné a volba stupňů plynulá.Z klidu na stovku zrychlí za 8,8 sekundy. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů.

Ale turbo není jedinou novinkou verze Sport. Podvozek disponuje unikátními dvoustupňovými pasivními tlumiči Performance Dampers, které i bez elektroniky a bez senzorů zlepšují kompromis mezi pohodlím a držením stopy. Při malém propružení se stlačí pouze první píst, při větším pak posune i velký píst s tužším chodem. Karosérie se nenaklání a jízda pohodlná.
Nejvýkonnější provedení se dodává výhradně ve výbavě Sport, která vychází z nejvyšší Executive, zahrnující prakticky všechno, nač si vzpomenete (navigaci, LED světlomety nebo soubor bezpečnostních prvků), jen za metalízu si musíte připlatit.

Sport se od ostatních verzí odlišuje hlavně černými doplňky, které vyniknou v kombinaci s bílou barvou. Tak například leskle černá je spodní hrana předního nárazníku, který má zároveň jiný tvar, dále prahy, vnější zpětná zrcátka. Zadní část kromě střešního spoileru zdobí i dvě koncovky výfuku.

Interiér verze Sport upoutá na pohled barevnou kombinací, v našem případě ve fialovém tónu. Samozřejmostí je systém sedadel magic seats, kdy můžete zvednout sedák a přiklopit k opěradlu. Vznikne tak velký prostor, třeba pro jízdní kolo nebo invalidní vozík či kočárek. Tuto vychytávku, která je u Hondy už dlouhá léta samozřejmostí, jsme zatím nenašli u jiného automobilu. Zavazadlový prostor má slušný objem 448 litrů. Mezi podběhy je široký 100 cm, na dálku 81/151 cm a na výšku 56 cm. Když sklopíme opěradla, tak se zvětší na 1456 litrů s rovnou podlahou. Předností je velký otvor a nízká nakládací hrana.

Od automobilu SUV s vyšší světlou výškou nemůžeme čekat žádné sportovní jízdní vlastnosti, byť nese označení Sport. To se týká hlavně většího výkonu. Přitom jsme ale postrádali smysl tlačítka Eco. Při jeho aktivaci se poměrně hodně utlumí reakce motoru i převodovky. Chvílemi jsme si připadali, jako by nám chybělo turbo. Raději jsme se po několika kilometrech vrátili do normálního režimu.

I když není Honda HR-V sportovním automobilem, k tomu máme Civic Type-R, tak jízda je díky naladění podvozku příjemná a s 18“ koly na kvalitním asfaltu hodně komfortní a stabilní. Honda HR-V Sport Turbo je velice příjemným a kvalitním společníkem za 734 900 Kč. Nejlevnější provedení s výkonem 130 k přijde v současné době za akční cenu 484 900 Kč.


Přehled výbav:

https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_HR-V_MR2020_20190901.pdf



Základní
technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 134 kW (182 k) při 5500/min
Točivý moment: 220 Nm při 1700 – 5500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/5,1/6,0 l/100 km
Rozměry: 4346 x 1790 x 2019 mm
Rozvor kol:2610 mm
Zav.prostor: 448/1456 l
Cena: 734 900 Kč (1.5 Turbo Sport CVT)



J.Lasík 9.1.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar