Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic sedan 1.5 i-VTEC - spojení síly a krásy

S modelovou řadou Civic začala Honda již v roce 1972 a zatím končí aktuální desátou generací reprezentovanou dvěma zcela odlišnými modely. Zatímco pětidveřový hatchback okouzlí nádhernými tvary (viz Testy), čtyřdveřový sedan je naopak výjimečně elegantní.

Tříprostorový Civic byl původně vyvíjen pro Ameriku, která je také dnes jedním z hlavních trhů. Mezi sedany prodávanými na našem trhu vyniká především designem, a také interiér vás dostane. Nutno dodat, že není v žádném případě derivátem hatchbacku, jak by se mohlo zdát a jak tomu v mnohých případech je.

V minulé generaci byl asi nejslabší stránkou zavazadlový prostor, který měl 375 litrů. V současném modelu se situace zlepšila, když objem narostl na slušných 519 litrů. Menší nevýhodou je poměrně úzký otvor, který může dělat potíže při ukládání větších předmětů. Také hrana a podlaha jsou umístěny poměrně vysoko.

Palubní deska je shodná s hatchbackem. Digitální rychloměr se přemístil z „horního patra“ přístrojové desky do zorného pole a také rozmístění ovladačů je teď jednodušší. Displej na středovém panelu neslouží jen radiu a navigaci, ale přes menu se nastavují prakticky všechny funkce včetně ventilace.

Sedadla vpředu jsou pohodlná s dobrou oporou těla, tříramenný volant má nejen zdařilý design, ale dobře se drží, stejně jako řadicí páka.

Sedan se do ČR dováží pouze se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 i-VTEC, spojeným buď s velice přesnou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou. Rozdíl v ceně je 35 tisíc korun.

Motor se může pochlubit víc slušným výkonem 185 k, což je o 45 k více než u předchozí „jedna-osmičky“. Dobře se vytáčí z nízkých otáček, přičemž největší točivý moment 240 Nm lze využít už od 1900 otáček za minutu až do pěti tisíc. To umožní zrychlení za 8,4 sekundy a největší rychlost 210 km/h, kterou nevyužijte ani na německé dálnici. Průměrná spotřeba se pohybovala do sedmi litrů benzinu na sto kilometrů.

Silnou stránkou jsou jízdní vlastnosti díky podvozku s komfortně naladěným pérováním, takže jej „nerozhodí“ ani nerovnosti v rychlých zatáčkách Propracované zavěšení zadních kol dobře kopíruje povrch vozovky. K tomu přesné řízení a účinné brzdy. V zatáčkách se sice trochu naklání, ale jinak dobře drží stopu.

Sedan Civic se dodává ve třech výbavách – Comfort od 564 900 Kč za verzi s mechanickou převodovkou. Testovaný automobil byl v nejvyšší výbavě Executive za 694 900 Kč.

Rozsah výbav najdete na:
https://secure.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ%20cen%c3%adk%20Civic%204D.pdf


Honda Civic sedan je samostatný model řady Civic, není tedy odvozen z hatchbacku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vnějším vzhledem a dynamikou se rozhodně může zařadit mezi lepší sedany. Český zákazník bohužel na sedany příliš neslyší a také cena, jak už u Hondy „tradicí“ je bohužel vysoká. Na druhou stranu jen málokterý automobil nabídne v základním provedení takovou bohatou výbavu jako Civic.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 134 kW (182 k) při 5500/min
Točivý moment: 240 Nm při 1900-5000/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/4,7/5,7 l/100 km
Rozměry: 4648 x 1799 x 1416 mm
Rozvor kol: 2698 mm
Objem. zav.prostoru: 519 l
Cena: 692 900 Kč ( 1.5 i-VTEC 6MT Executive)


J.Lasík 2.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar