Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic e:HEV - jedenáctá generace s vysokou laťkou

V roce 2016 na podzim představená desátá generace Hondy Civíc vyrazila motoristické veřejnosti doslova dech, především designem a novým interiérem. Prakticky každý nový model Honda se odlišuje od svých předchůdců, a to je dobře. A to platí rovněž o aktuální jedenácté generaci.

Ovšem největší změnou oproti minulým generacím je použití výhradně elektrifikovaného pohonu, to znamená kombinaci nového zážehového atmosférického dvoulitrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním s dvěma elektromotory, napájenými s 72článkovým lithium-iontovým akumulátorem. Trakční elektromotory a generátor jsou ukryty v převodovce e-CVT. Jeden stálý převod je spojuje trakční motor s předními koly, druhý stálý převod je uložen mezi předními koly a spalovacím motorem. Třecí spojka pak umožňuje odpojit zážehový motor od pohonu kol.



V této kombinaci poskytuje hnací ústrojí výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.


Pokročilá hnací jednotka dokáže plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Můžeme si jen navolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Eco, Normal, Sport a individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Nejvíce jsme používali režim Normal, při němž se spotřeba pohybovala maximálně do šesti litrů benzinu na sto kilometrů. Hodně záleží, jak dokážete předvídat a také rekuperovat pádly pod volantem. A to ve třech stupních, o čemž informuje řidiče elektronická ručička
Hybridní Civic nás dostal nejen spotřebou, projevem motoru, ale také jízdními vlastnostmi a hodně citlivým řízením. I rychlých zatáčkách je podvozek velice stabilní. Zamlouval se nám i kulatý volant, nikoliv zploštělý, jak bývá dnes často zvykem.


Interiér je moderní, ale na druhou stranu jednoduchý a přehledný. V dobře tvarovaných sedadlech sedíte nízko. Jednoduchým kolečkem si navolíte intenzitu podsvícení přístrojů a displej infotainmentu. Nemusíte nic zdlouhavě hledat v digitálním menu. A to není všechno. Dvouzonová samočinná klimatizace má totiž samostatný panel, kde si vše přehledně nastavíte.


Civic jedenácté generace staví na elegantní a sportovní siluetě, které bylo dosaženo snížením linie kapoty o 25 mm oproti předchozí generaci, zatímco plocha oken byla zvětšena. Nárůst rozvoru o 35 milimetrů a také zvětšení rozchodu kol umožnilo vytvořit prostornější interiér, a zároveň zlepšit stabilitu. Zajímavostí je umístění bočních zpětných zrcátek k předním dveřím. To vedlo k omezení mrtvého úhlu. Přední hliníková kapota je o 43 procent lehčí než předchozí ocelová. Zatímco délka se prodloužila, tak výška se snížila o 27 milimetrů.


Nejlevnější Hondu Civic e:HEV pořídíte v základní výbavě Elegance za 769 900 Kč, provedení Sport stojí 799 900 Kč a vrcholná výbava Advance 879 900 Kč.

Přehled výbav
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_Civic_MR23_20220901.pdf



Od
svého uvedení na trh v roce 1972 bylo prodáno více než 27,5 milionu vozů Civic ve 170 zemích a není pochyb, že nejnovější provedení toto číslo ještě navýší. A to nejen toto hybridní provedení, ale i verze se spalovacími motory, které jsou v nabídce v některých zemích.



Základní technické údaje:

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 6000/min
Toč.moment: 186 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 135 kW (184 k)
Toč.moment el.motoru: 315 Nm
Převodovka: CVT
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Spotřeba kombin.: 5,0 l/100 km
Rozměry: 4551 x 1900 x 1408 mm
Rozvor kol: 2734 mm
Zav.prostor: 410/820 l
Cena: 769 900 Kč (Elegance)




JL 16.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar