Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC - kombi jako kupé

Prakticky každý výrobce automobilů, až na pár vyjímek, má ve své nabídce model kombi. Doby, kdy kombi vypadalo jako dodávka jsou dávno pryč, a hlavní roli při rozhodování často hraje na prvním místě design. Pak teprve technika. To si uvědomila i Honda, když před třemi představila model Civic Tourer.

Troufáme si říct, že patří mezi vůbec nejelegantnější kombi současné doby, spíš bychom jej označili jako kombi kupé, mimo jiné i díky pozvolna klesající linii bočních oken. Byl vyvinut speciálně pro Evropu, a proto se také vyrábí, stejně jako hatchback, v britském Swindonu. Design vychází sice z hatchbacku, ale jeho tvary vůbec nepřipomínají kombi. Zatímco u sourozence je zadní převis hodně krátký, u kombi se zvětšil o 235 mm a vypadá velice decentně.

Vloni na podzim byla v Paříži představena zmodernizovaná verze, která se liší především novými světlomety se zabudovanými denními světly a novým elegantním předním nárazníkem. Jde vyloženě o kosmetické úpravy, protože design Civicu Tourer je sám o sobě hodně nadčasový, a to platí také o interiéru. Za zmínku stojí jen nový textilní materiál sedadel a potahů opěrek hlavy, nové obložení dveří s chromovanými dveřními kličkami a ovládací panel vyvedený v metalické černi.
K novinkám roku 2015 patří i nové technologické prvky, o nichž se dočtete v rubrice Novinky.

Kdo uvažuje o koupi kombi, toho na prvním místě zajímá hlavně zavazadlový prostor. U Civicu Toureru má objem 624 litrů, ale včetně schránky (118 l) pod podlahou. A když si pořídíte i rezervu, tak se vám zmenší na 507 litrů. Ale i tento objem je dostačující, zvláště když jsou tvary úložného prostoru dobře využitelné. Po sklopení zadních sedadel získáme rovnou podlahu, dlouhou 1,7 metru. Objem pak naroste na úctyhodných 1668 litrů. Nákladová hrana je o níže než u Civicu, to znamená 565 mm nad zemí.
V kombi, ale i v některých dalších modelech Hondy můžeme převážet neskladné podněty navíc i uvnitř kabiny díky funkci Magic seat. Stačí jen přiklopit sedák k opěradlu a vznikne nám plochá podlaha.

Pro Hondu Civic Tourer byly vybrány dva čtyřválce - zážehový 1.8 i-VTEC/142 k a vznětový přeplňovaný 1.6 i-DTEC, jiná motorizace k dispozici není. A asi ani zatím nebude.
Už dříve jsme vyzkoušeli verzi se zážehovým motorem o objemu 1,8 litru. S výkonem 142 k je na tom sice lépe, než turbodiesel, zatímco točivý moment dosahuje největší hodnoty 174 Nm ve 4300 otáčkách. Na kombi dostačující výkony, ale třeba při jízdě v kopcích je znát, že už je trochu za svým zenitem. A je třeba častěji podřazovat. Podle nás, by si nejen kombi, ale i další modely Hondy zasloužily už přeci jen modernější zážehovou pohonnou jednotku. V průměru jsme jezdili kolem 7,5 litru benzinu na sto kilometrů.
Ve faceliftované verzi poháněl přední kola vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6i-DTEC, mimochodem nejlehčí diesel v dané třídě, který váží o 47 kg méně než 2.2 i-DTEC. Otáčky turbodmychadla Garrett 4. generace s proměnlivou geometrií jsou přesně řízeny elektronickými systémy motoru, čímž se minimalizuje tzv. turboefekt a je zajištěna optimální kombinace zátahu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vysokých otáčkách. Turbodmychadlo pracuje s plnicím tlakem 1,5 bar.

Výkon 120 k a je dostačující i na svižnou jízdu. Největší točivý moment 300 Nm můžeme využívat už od 2000 otáček za minutu. Výborně koresponduje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou s přesným řazením.

Kdo chce opravdu jezdit hodně úsporně, ten musí stisknout tlačítko Econ. Vedle rychloměru se pak během jízdy rozsvěcují barevné pruhy podle toho, jak hodně ekonomicky právě jedete. V tomto případě dojde ke změně charakteristiky motoru, který se „přiškrtí“ a vůz moc „nejede“. My jsme jej radši nezapínali, navíc úspora paliva je v podstatně zanedbatelná a představuje jen několik desetinek litrů. A ani není důvod, když se naše spotřeba pohybovala v průměru mezi 5,0 a 5,3 litrů nafty na sto kilometrů.

Civic Tourer je prvním sériovým automobilem se zadními adaptivními tlumiči, které upravují tuhost podle jízdních podmínek. Můžeme si nastavit režim comfort, normal a dynamic . Cílem je zvýšit stabilitu a komfort při různých zatíženích a jízdních podmínkách. Rozdíl v nastavení je jen nepatrný, největší rozdíl jsme pocítili na nerovnostech. Aktivní tlumiče nemají dvě nejnižší výbavy Comfort a Sport. V režimu Comfort se vyznačují tlumiče měkčí charakteristikou, zatímco v režimu Dynamic jsou tvrdší. Ale pohodlí vám zaručí i režim Normal.

Testovaný model byl zajímavý především pokročilými systémy podpory řízení ADAS za příplatek 22 500 Kč. Mezi ně patří Protikolizní systém CTBA (varuje nebo zabrání střetu při rychlosti do 30 km/h), Varování před čelní srážkou FCW, Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDH (aktivní nad 64 km/h), Systém rozpoznávání dopravních značek TSR, Automatické přepínání dálkových světel HSS ( Aktivuje nad 40 km/h, přičemž poloha ovladače musí být AUTO), Detekce objektů v mrtvém úhlu BSI, Asistent při couvání z parkovacího místa CTM (upozorní nás na vozy přijíždějící ze strany při vycouvání z parkovacího místa. Detekuje přijíždějící vozidla jedoucí rychlostí vyšší než 25 km/h).

Honda Civic Tourer se dodává v pěti výbavách (S, Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive) od 470 900 Kč (1.6 i-DTEC S), respektive od 500 900 Kč za Comfort, který obsahuje mj. šest airbagů, ABS, EBD, stabilizační systém VSA, asistent rozjezdu v kopci, systém start stop, samočinnou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio s mp3, denní svícení LED atd.

Testované provedení Lifestyle mělo navíc například vyhřívaná přední sedadla, zadní loketní opěrku, duální automatickou klimatizaci, sportovní hliníkové pedály, prémiový audiosystém, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní kameru, mlhovky, bezklíčový vstup a zapalování, kožená sedadla, Bi-HID světlomety atd. To vše a ještě další věci za akční cenu 596 900 Kč.

Honda Civic Tourer se rozhodně řadí mezi nejelegantnější kombi na trhu, což by mohlo „hrát do karet“, neboť v poslední době upřednostňují zákazníci především tvary před technikou. Dalšími přednostmi je variabilní interiér, bohatá výbava a jízdní vlastnosti.

K přednostem Civicu patří bezpochyby elegantní design, vysoká kvalita zpracování, bohaté výbava i skvělý podvozek, který dobře drží směr a vyrovná se všemi nerovnostmi. Proti bohužel mluví vyšší cena, jako ostatně u ostatních modelů této značky. Ale na druhou stranu je kvalita vozů neoddiskutovatelná.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1597 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 4000/min
Točivý moment: 300 Nm při 2000/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,0/3,3/3,6 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1770 x 2066 mm
Rozvor kol: 2595 mm
Zav.prostor: 477/1200 l
Cena: 596 900 Kč (1.6 i-DTEC Lifestyle)


M.Lochman 9.7.2015








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar