Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.8 - spojení síly a krásy

S modelovou řadou Civic začala Honda již v roce 1972 a zatím končí aktuální osmou generací reprezentovanou dvěma zcela odlišnými modely. Zatímco pětidveřový hatchback okouzlí futuristickými tvary, čtyřdveřový sedan je naopak výjimečně elegantní.

Tříprostorový Civic byl zpočátku vyvíjen pro Ameriku, na evropské trhy se dováží z Turecka. V konkurenci sedanů vyniká tříprostorový Civic, dovážený z Turecka, především designem, interiér již není tak odvážný, což není na škodu. Přední kapota se protáhla, stejně jako čelní světlomety, mřížka chladiče má tradiční tvary včetně chromu a střecha klesá jen velice mírně, takže záď nepůsobí nikterak sportovním dojem.
Naopak slabší stránkou je zavazadlový prostor, jednak pro jeho objem 375 litrů, takže za konkurencí trochu zaostává. Navíc otevřít jen můžeme jen klíčkem nebo páčkou z interiéru. Nevýhodou je také poměrně úzký otvor, který dělá potíže při ukládání větších předmětů. Také hrana a podlaha jsou umístěny poměrně vysoko.
Ani v interiéru nezůstal v porovnání s hatchbackem v podstatě kámen na kameni. „Dvoupatrová“ přístrojová deska má jiné ovládání a také odlišné ergonomické uspořádání, liší se designem přístrojů i rozmístěním ovladačů radia či ventilace.
V horní části nám digitální ukazatel zobrazuje rychlost, ve spodní kraluje otáčkoměr a kontrolky. Palubní počítač je poměrně chudý na informace a ovládá se poměrně nešikovně na přístrojové desce. Vůz se nestartuje tlačítkem, ale klasicky klíčkem.
Sedadla vpředu jsou pohodlná s dobrou oporou těla, tříramenný volant má nejen zdařilý design, ale dobře se drží, stejně jako řadicí páka.
Sedan se do ČR dováží pouze se zážehovým čtyřválcem 1.8 i-VTEC, standardně spojeným s velice přesnou šestistupňovou mechanickou převodovkou, pro milovníky automatu se na přání dodává pětistupňová samočinná.
Motor se může pochlubit slušným výkonem 140 k, což je na úrovni některých dvoulitrů a dobře se vytáčí z nízkých otáček zhruba do třech tisíc. Teprve ve čtyřech tisících dává o sobě vědět silou, nikoliv však hlukem. Jeho výkon a točivý monet 174 N.m umožní vozu zrychlení za 9 sekund a největší rychlost 200 km/h. Spotřeba je závislá na způsobu jízdy, můžete jezdit jak za 7-8 litrů, tak třeba za deset.
Silnou stránkou jsou jízdní vlastnosti díky podvozku s komfortně naladěným pérováním, takže jej „nerozhodí“ ani nerovnosti v rychlých zatáčkách Propracované zavěšení zadních kol na vlečných ramenech (verze 5D má multilink) dobře kopíruje povrch vozovky. K tomu přesné řízení a účinné brzdy. V zatáčkách se sice trochu naklání, ale jinak dobře drží stopu. Na našich hrbolatých silnicích si však někdy připadáte jako na moři, naopak na německých silnicích a dálnicích si můžete užívat komfortu dosytosti.
Kromě hybridního provedení s motorem 1.3 je verze 1.8 dodávána ve dvou stupních výbavy. Už v základní výbavě LS za 539 000 Kč dostanete mj. ABS+EBD, šest airbagů, elektrický posilovač řízení, kotoučové brzdy, automatickou klimatizaci, autoradio s CD a MP3 přehrávačem. Pokud si připlatíte 60 000 Kč, tzn. zaplatíte 599 000 Kč, dostanete výbavu ES, která má navíc např. VSA, mlhovky, střešní okno, tempomat, kůží potažený volant, chromované kliky dveří (mimochodem působí velice elegantně), 16“ disky kol, autoradio na 6 CD nebo dálkové ovládání na volantu.
Honda Civic sedan je samostatný model řady Civic, není tedy odvozen z hatchbaku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vnějším vzhledem a dynamikou se rozhodně může zařadit mezi lepší sedany. A také jen málokterý automobil nabídne v základním provedení takovou bohatou výbavu jako Civic.


Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1799 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 174 N.m při 4300/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 8,7/5,5/6,6 l/100 km
Rozměry: 4545 x 1750 x 1435 mm
Rozvor: 2700 mm
Cena: 539 000 Kč

Jindřich Lasík, 13.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar