Honda Civic 1.8 i-VTEC - komfort s automatem
Pokud uvažujete právě o pětidveřové Hondě Civici, potom Vám třeba leccos napoví náš test. Můžete si ji pořídit se zážehovými čtyřválci 1.4 nebo 1.8 nebo turbodieselem 2.2.
Ačkoliv testované provedení nese označení Sport, tak vyloženě sportovní automobil rozhodně nečekejte, ale v podstatě jde o stupeň výbavy pětidveřového hatchbacku, jehož tvary vzbudily už před pěti roky rozporuplné reakce veřejnosti. Od té doby totiž Civic nic neztratil na atraktivitě, protože i dnes se hodně odlišuje od konkurence. Ale Japonci už tehdy věděli, proč se vydali cestou hodně odvážných tvarů, které šokovaly svět. Tradici hodili jednoduše za hlavu, byť se Civic vyrábí už od roku 1972 a za čtyřicet let jich bylo vyrobeno přes šestnáct milionů.
Na voze najdeme ještě dnes nejednu zvláštnost. Zatímco konkurence své vozy většinou zvětšuje, tak Honda jde obráceně. Oproti předchozí generaci se délka zkrátila o čtyři centimetry na 4,2 metru, rozvor o šest a půl a výška o tři a půl centimetru. Pouze v šířce narostl o sedm centimetrů.
Sportovní nádech dodávají Civicu krátké převisy a plastové lišty na spodku i blatnících. Z boku připomíná kupé, ať již klínovitým profilem nebo klikou zadních dveří zapuštěnou do rámu okna. Zadní dveře jsou sice úzké, ale naštěstí se otevírají skoro do pravého úhlu. Nastupování tak nedělá větší problémy.
Nevíme, jak to Japonci dokázali, ale uvnitř je hodně místa i na zadních sedadlech. Palubní deska s modře podbarvenými přístroji je dvoupatrová, v horní části je digitální rychloměr, ekonoměr a palubní počítač. Ve spodní analogový otáčkoměr, v jehož středu se zobrazují různé údaje, po stranách je teploměr a palivoměr. Volant je sice multifunkční ale jeho nastavení je omezené, což může dělat menší problémy vyšším osobám. Na druhou stranu takový volant, stejně jako řadicí páku bez manžety, bychom spíš čekali u sporťáku. Klíčkem se aktivuje pouze elektronika, startujeme tlačítkem. To považujeme za trochu zdlouhavý proces.
K výbavě Sport se dodávají oba nejvýkonnější motory, v našem případě se zážehový čtyřválec 1.8 i-VTEC o výkonu 140 k. Točivým momentem 174 Nm překoná ve zrychlení třeba BMW 120 nebo dvoulitrový Golf. Je pružný, kultivovaný a výkonově se vyrovná dvoulitrům, ve spotřebě zase šestnáctistovkám. Byl spojen s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Ta se bohužel podílí na trochu vyšší spotřebě, než v případě nové mechanické převodovky. Na sto kilometrů jsme v průměru spotřebovali kolem litrů.
V určitých okamžicích bychom uvítali tak nějakých dvacet třicet koňských sil navíc. Hlavně v kopcích nebo ve výjezdu z pomalejších zatáček chybí trochu více síly, abyste nemuseli motor točit přes čtyři tisíce otáček. V nižších otáček je atmosférická „jedna-osmička“ úspornější, ve vyšších zase dynamičtější.
K příjemné jízdě prospěly také úpravy na podvozku, jehož tužší naladění se přeci jen teď více hodí k charakteru vozu. Pěkně drží stopu za všech situacích a jízda nám přinášela potěšení.
Čelní, boční a hlavové airbagy jsou samozřejmostí stejně jako ABS + EBD, stabilizace VSA, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, palubní počítač, volant nastavitelný ve dvou osách, elektricky ovládaní zpětná zrcátka, automatickou klimatizace nebo metalízu máte už v základní výbavě Comfort. U Sportu získáte navíc mj. mlhovky, alarm, tempomat, vyhřívání předních sedadel, sportovní hliníkové pedály, zadní parkovací senzory a 17“ kola.
Honda Civic v každém případě oživila prostředí sériově vyráběných automobilů. Když k tomu připočteme zdařilou pohonnou jednotku, skvělé ovládání a tradičně bohatou výbavu, potom dostaneme spíš sportovní automobil než jen klasický hatchback. Bohužel cenově vychází Civic, a to platí bohužel také o dalších modelech, trochu dráž než bychom čekali, což pochopitelně snižuje prodejní čísla. V otázce kvality je na tom Honda dobře. Možná bychom si zvolili spíš mechanickou převodovku, ale kdo dává přednost pohodlí, ten se v automatu nezklame. Jen si musí připlatit 30 000 Kč, čímž se dostane na částku 499 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1799 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 174 Nm při 4300/min
Převodovka: samočinná
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,0/5,8/7,3 l/100 km
Rozměry: 4255 x 1765 x 1460 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zavazadlový prostor: 415/1352 l
Cena. 499 900 Kč (1.8 Sport 5A|T)
J.Lasík, 26.7.2011
Na voze najdeme ještě dnes nejednu zvláštnost. Zatímco konkurence své vozy většinou zvětšuje, tak Honda jde obráceně. Oproti předchozí generaci se délka zkrátila o čtyři centimetry na 4,2 metru, rozvor o šest a půl a výška o tři a půl centimetru. Pouze v šířce narostl o sedm centimetrů.
Sportovní nádech dodávají Civicu krátké převisy a plastové lišty na spodku i blatnících. Z boku připomíná kupé, ať již klínovitým profilem nebo klikou zadních dveří zapuštěnou do rámu okna. Zadní dveře jsou sice úzké, ale naštěstí se otevírají skoro do pravého úhlu. Nastupování tak nedělá větší problémy.
Nevíme, jak to Japonci dokázali, ale uvnitř je hodně místa i na zadních sedadlech. Palubní deska s modře podbarvenými přístroji je dvoupatrová, v horní části je digitální rychloměr, ekonoměr a palubní počítač. Ve spodní analogový otáčkoměr, v jehož středu se zobrazují různé údaje, po stranách je teploměr a palivoměr. Volant je sice multifunkční ale jeho nastavení je omezené, což může dělat menší problémy vyšším osobám. Na druhou stranu takový volant, stejně jako řadicí páku bez manžety, bychom spíš čekali u sporťáku. Klíčkem se aktivuje pouze elektronika, startujeme tlačítkem. To považujeme za trochu zdlouhavý proces.
K výbavě Sport se dodávají oba nejvýkonnější motory, v našem případě se zážehový čtyřválec 1.8 i-VTEC o výkonu 140 k. Točivým momentem 174 Nm překoná ve zrychlení třeba BMW 120 nebo dvoulitrový Golf. Je pružný, kultivovaný a výkonově se vyrovná dvoulitrům, ve spotřebě zase šestnáctistovkám. Byl spojen s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Ta se bohužel podílí na trochu vyšší spotřebě, než v případě nové mechanické převodovky. Na sto kilometrů jsme v průměru spotřebovali kolem litrů.
V určitých okamžicích bychom uvítali tak nějakých dvacet třicet koňských sil navíc. Hlavně v kopcích nebo ve výjezdu z pomalejších zatáček chybí trochu více síly, abyste nemuseli motor točit přes čtyři tisíce otáček. V nižších otáček je atmosférická „jedna-osmička“ úspornější, ve vyšších zase dynamičtější.
K příjemné jízdě prospěly také úpravy na podvozku, jehož tužší naladění se přeci jen teď více hodí k charakteru vozu. Pěkně drží stopu za všech situacích a jízda nám přinášela potěšení.
Čelní, boční a hlavové airbagy jsou samozřejmostí stejně jako ABS + EBD, stabilizace VSA, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, palubní počítač, volant nastavitelný ve dvou osách, elektricky ovládaní zpětná zrcátka, automatickou klimatizace nebo metalízu máte už v základní výbavě Comfort. U Sportu získáte navíc mj. mlhovky, alarm, tempomat, vyhřívání předních sedadel, sportovní hliníkové pedály, zadní parkovací senzory a 17“ kola.
Honda Civic v každém případě oživila prostředí sériově vyráběných automobilů. Když k tomu připočteme zdařilou pohonnou jednotku, skvělé ovládání a tradičně bohatou výbavu, potom dostaneme spíš sportovní automobil než jen klasický hatchback. Bohužel cenově vychází Civic, a to platí bohužel také o dalších modelech, trochu dráž než bychom čekali, což pochopitelně snižuje prodejní čísla. V otázce kvality je na tom Honda dobře. Možná bychom si zvolili spíš mechanickou převodovku, ale kdo dává přednost pohodlí, ten se v automatu nezklame. Jen si musí připlatit 30 000 Kč, čímž se dostane na částku 499 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1799 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 174 Nm při 4300/min
Převodovka: samočinná
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,0/5,8/7,3 l/100 km
Rozměry: 4255 x 1765 x 1460 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zavazadlový prostor: 415/1352 l
Cena. 499 900 Kč (1.8 Sport 5A|T)
J.Lasík, 26.7.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout