Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.8 GT - stále atraktivní

Do konce září trvá akční nabídka na Hondu Civic 1.8 GT, kdy za výhodnou cenu může zákazník získat mimo jiné nadstandardní výbavu včetně střešního nosiče a chladicího boxu a pětileté záruky. Možné je rovněž financování s nulovým navýšením.

Pokud uvažujete právě o pětidveřovém Civici, potom Vám třeba leccos napoví náš test. Dodejme pro úplnost, že akce se vztahuje na model 1.8 GT, ale Civic můžete mít také se zážehovým čtyřválcem 1.4/100 k nebo se vznětovým 2.2 i-CTDi/140 k. Jinak ovšem od označení GT nečekejte žádný vyloženě sportovní automobil, ale v podstatě jde o stupeň výbavy pětidveřového hatchbacku, jehož tvary vzbudily už před čtyřmi roky rozporuplné reakce veřejnosti. Vypadal, jako by tehdy přistál z jiné planety. Během doby Civic nic neztratil na atraktivitě, protože i dnes se za ním kde kdo otočí. Stále se hodně odlišuje od konkurence.
První Honda Civic se na silnicích objevila už v roce 1972 a za takřka čtyřicet let jich bylo vyrobeno přes šestnáct milionů. Někdo si řekne, tradice zavazuje, ale Japonci ji v případě osmé generace hodili za hlavu a vydali se úplně jinou cestou. Cestou odvážného designu, který šokoval celý svět..
Na voze najdeme nejednu zvláštnost. Zatímco konkurenční vozy se zvětšují, Honda se rozhodla obráceně.Oproti předchozí generaci se délka zkrátila o čtyři centimetry na 4,2 metru, rozvor o šest a půl a výška o tři a půl centimetru. Pouze v šířce narostl o sedm centimetrů.
Sportovních nádech dodávají Civicu krátké převisy a plastové lišty na spodku i blatnících. Z boku nám připomíná kupé, ať již klínovitým profilem nebo klikou zadních dveří zapuštěnou do rámu okna. Zadní dveře jsou sice úzké, ale naštěstí se otevírají skoro do pravého úhlu.
Nevíme, jak to Japonci dokázali, ale přesto je uvnitř místa víc než dost, a to i na zadních sedadlech. Jinak se také uvnitř Japonci pořádně odvázali. Modře zbarvená přístrojová deska je dvoupatrová, v horní části je digitální rychloměr, ekonoměr a palubní počítač. Ve spodní analogový otáčkoměr, v jehož středu se zobrazují různé údaje, po stranách je teploměr a palivoměr. Volant je sice multifunkční ale jeho nastavení je omezené, což může dělat menší problémy vyšším osobám. Na druhou stranu takový volant, stejně jako řadicí páku bez manžety, bychom spíš čekali u sporťáku. Klíčkem se aktivuje pouze elektronika, startujeme tlačítkem.
Jak jsme už řekli, k výbavě GT se dodává výhradně výkonnější z benzinových motorů – 1.8 i-VTEC o výkonu 140 koní. Točivým momentem 174 Nm překoná ve zrychlení třeba BMW 120 nebo dvoulitrový Golf. Je pružný, kultivovaný a výkonově se vyrovná dvoulitrům, ve spotřebě zase šestnáctistovkám. Na sto kilometrů by měl podle výrobce spotřebovat v průměru 6,5 litru, my jsme jezdili s přehledem za sedm. V určitých okamžicích bychom uvítali tak nějakých dvacet třicet koňských sil navíc. Hlavně v kopcích nebo ve výjezdu z pomalejších zatáček chybí trochu více síly, anebo musíte motor točit do vyšších otáček, tak přes čtyři tisíce. V nižších otáček je atmosférická „jedna-osmička“ úspornější, ve vyšších zase dynamičtější. Podle způsobu jízdy vám bude také ubývat benzin v nádrži na padesát litrů.
Jako první vůz své kategorie je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na zařazenou šestku při zhruba 3400 otáčkách máme na rychloměru sto třicet. Čtyři ze šesti zelených kontrolek (vpravo od rychloměru) nám signalizují, že motor pracuje v ekonomickém režimu. Naopak šest žlutých kontrolek (nalevo) se rozsvítí při nadměrném zatížení. Tím dávají najevo, že nastal nejvhodnější okamžik k přeřazení rychlosti.
K příjemné jízdě prospěly také úpravy na podvozku, jehož tužší naladění se přeci jen teď více hodí k charakteru vozu. Pěkně drží stopu za všech situacích
V ceně verze GT máte mj,. automatickou klimatizaci, tempomat, audio systém, sedadla s částečně koženým čalouněním, 17“ kola, parkovací senzory nebo ukazatel doporučeného převodového stupně. Čelní, boční a hlavové airbagy jsou samozřejmostí stejně jako ABS + EBD, stabilizace VSA, mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, palubní počítač.
Design Hondy Civic se i dnes stále ještě hodně odlišuje od konkurence, asi jako kdysi Ford Focus. V každém případě oživila prostředí sériově vyráběných automobilů. Když k tomu připočteme zdařilou pohonnou jednotku, skvělé ovládání a tradičně bohatou výbavu, potom za přijatelnou cenu dostaneme spíš sportovní automobil než hatchback.


Základní technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1799 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6300/min
Točivý moment: 174 Nm při 4300/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,8/5,5/6,7 l/100 km
Rozměry: 4255 x 1765 x 1460 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Objem zav.prostoru: 415/1352 l
Cena: 469 960 Kč (1.8 i-VTEC, GT, do 30.9.2010)



J.Lasík, 17.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar