Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - atraktivní bestseller

Přemýšleli jste někdy, kolik automobilů se může rovnat s Hondou Civic, pokud jde o počet generací. Napadá nás snad jedině Volkswagen Golf, jenž jich má na svém kontě osm, tedy o dvě méně než poslední model japonského výrobce. Přitom oba vozy datují zahájení prodeje do roku 1973.

Minulá, v pořadí devátá generace sice z odvážně laděného designu, řekli bychom, skoro až kosmického modelu osmé generace trochu ubrala, ale na silnici jste ji nepřehlédnete. A to samé platí o poslední desáté generaci, která je podle nás zase o něco atraktivnější. Hondu Civic, v době kdy si je řada automobilů podobná jako vejce vejci. A to je určitě dobře a Japoncům zato patří dík.

Jde sice o hatchback nižší střední třídy, ale stylisticky nejen nám hodně připomíná kupé, především díky svažující se střeše. Na zadních výrazně prosklených pátých dveří zůstal spoiler, rozdělující okno na dvě části. Ale protože se posunul více dolů, tak už neomezuje výhled dozadu.

Nový Civic je o 30 mm širší, 136 mm delší a 20 mm nižší než předchozí generace, čímž se zvýraznily mimo jiné i sportovnější tvary. Ale také o dvacet centimetrů delší než třeba VW Golf, což se projevuje jak na vnitřním prostoru, tak o sto litrů větším kufru, který má objem 487 litrů. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1245 litrů. Rovnou podlahu narušuje malý schod, ale délka se prodlouží z 92 cm na 169 centimetrů, šířka mezi podběhy je 104 centimetrů.

Stejně jako atraktivnímu designu dáváme jedničku také výborně tvarovaným předním sedadlům s podélně stavitelnou opěrkou hlavy, což je u vozu tohoto segmentu spíš ojedinělé. Tím, že už nesedíte na palivové nádrži, a sedadla jsou ukotvena blíž k podlaze, tak se zvětšil prostor nad hlavou. Také vzadu mají dva cestující dost místa na nohy.

Digitální rychloměr se přemístil z „horního patra“ přístrojové desky do zorného pole a také rozmístění ovladačů je teď jednodušší. Displej na středovém panelu neslouží jen radiu a navigaci, ale přes menu se nastavují prakticky všechny funkce včetně ventilace.
Novou Hondu Civic můžete mít výhradně se zážehovým motorem – tříválcem 1.0 VTEC Turbo s výkonem 129 k nebo čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo s výkonem 182 k. Obě varianty buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem CVT. My jsme na první test zvolili silnější verzi s klasickou převodovkou. Dynamiku mu udílí točivý moment 240 Nm v rozmezí už od 1900 až do 5000 otáček za minutu. V průměru jsme dosáhli spotřeby do sedmi litrů benzinu při svižnější jízdě. Jinak lze po běžných silnicích jezdit kolem šesti litrů.

Další pochvalu zaslouží skvěle laděný podvozek, pro někoho možná až příliš sportovně. Ale komu by tohle nastavení ještě nestačilo, ten si může tlačítkem tlumiče přitvrdit. Ale je to zbytečné.

Vůz byl vybaven prakticky všemi dostupnými prvky pasivní bezpečnosti, doplněné systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING. Ten obsahuje


Systém pro zmírnění následků nehody
Varování před čelní srážkou.
Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu
Zabránění sjetí z vozovky
Systém pro udržování v jízdním pruhu
Adaptivní tempomat
Rozpoznávání dopravních značek
Inteligentní rychlostní asistent
Inteligentní adaptivní tempomat

Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu Civic patří:
Detekce objektů v mrtvém úhlu
Asistent při couvání z parkovacího místa
Širokoúhla parkovací kamera

Zájemci o „jedna pětku“ si mohou vybrat exkluzivní doplňky karoserie. Verze Sport a Sport Plus mají výraznější přední a zadní spoiler, doplňky bočních prahů a 17“ litá kola exkluzivního designu. Tyto verze jsou rovněž vybaveny LED světlomety a předními mlhovkami. Vzadu se vyznačují uprostřed umístěným dvojitým výfukem s chromovými koncovkami.

Ceny Hondy Civic začínají na 469 900 Kč za základní výbavu S a motor 1.0, respektive na 639 900 Kč za 1.5 VTEC Turbo s výbavou Sport. U tohoto motoru jsou k dispozici ještě vyšší výbavy Sport Plus a Prestige.


Nová Honda Civic se opravdu povedla a kombinace červeno-černá ji náramně sluší. Kde kdo nám ji záviděl, ale bohužel nám neříkala "pane". Svezení bylo hodně příjemné a dílenské zpracování na vysoké úrovni. Je dobře, že se Honda nebojí experimentovat.

Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 134 kW (182 k) při 5500/min
Točivý moment: 240 Nm při 1900 až 5000/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/4,9/5,8 l/100 km
Rozměry: 4518 x 1799 x 1428 mm
Rozvor: 2697 mm
Zav.prostor: 478/1245 l
Cena: 639 900 Kč (1.5 VTEC Turbo Sport)


J.Lasík 19.4.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar