Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo CVT - litrový krasavec

V roce 2016 na podzim představená desátá generace Hondy Civic vyrazila motoristické veřejnosti doslova dech, především designem a novým interiérem. Prakticky každý nový model Honda se odlišuje od svých předchůdců, a to je dobře.

Vloni prošla Honda Civic modernizací, změřenou hlavně na design a rozšíření výbavy, přičemž pohonné jednotky zůstaly nezměněny. Kolem mlhovek byla přidána elegantní symetrická spodní přední mřížka s vyhlazenými povrchy a elegantními stylovými lištami. Díky jednodušší konfiguraci lamel masky a nové konstrukci sacích otvorů dostal předek vozu čistší a aerodynamičtější design. Unikátní je také zadní křídlo, jako u vyloženě sportovního automobilu. Honda Civic patří bezpochyby po designové stránce k nejvydařenějším modelům svého segmentu.

Mezi další inovace patří kombinované světlomety využívající výlučně LED a přepracovaná LED světla pro denní svícení. U základního modelu jsou k dispozici nová 16palcová litá kola, lze zvolit i 17palcovými litými koly v provedení „Shark Grey“.

Interiér byl vylepšen použitím nových prvků vnitřního obložení s texturovaným povrchem, nyní je víc elegantnější a také luxusnější. Elektrické sedadlo řidiče je nastavitelné v osmi směrech.

Někdo si řekne, litrový objem a tříválec k tomu. Jak to auto může jet? Ale díky výkonu 126 k a točivému momentu 180 Nm, který můžeme využívat už od 1700 až do 4500 otáček za minutu není svezení vůbec špatné. Především pak v zatáčkách si jízdu vychutnáte.

Po nastartování tlačítkem vás přivítá charakteristický hrubší zvuk tříválce, v nízkých otáčkách zhruba do dvou tisíc otáček je klidný a výkon narůstá lineárně. Při předjíždění nebo svižné jízdě musíte ale „jít do otáček“. Civic měl variátorovou převodovku CVT, která pracuje s rozjezdovou spojkou místo měniče momentu. Na závodění sice není, ale plynulou jízdu si vychutnáte. Verze s manuální převodovkou, ta je o 35 000 Kč levnější, dosahuje točivého momentu 200 Nm při 2250/min.

Zatímco litrový tříválec je určen pro nižší výbavy, tak vyšší výbavy jsou vybaveny větším čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo s výkonem 182 k. Diesel v tuto chvíli nabídce není.

Samočinná bezestupňová CVT nebo také označovaná jako variátorová převodovka s plynule měnitelným převodem, volí stupně hladce a rychle. Automat nabízí snad jedině větší pohodlí, řadit můžete pádly pod volantem. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů, ve městě jsme prakticky nepřekročili sedm litrů.

Nové zážehové přeplňované motory 1.0 je konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment na stejné úrovni nebo i vyšší než u větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). V porovnání s jinými maloobjemovými turbo motory je turbodmychadlo kompaktnější s turbínou o malém průměru. Konstrukce skříně s jednou spirálou vytváří plnící tlak i při relativně malém otevření škrtící klapky a nízkých otáčkách. Elektronicky ovládaná klapka obtoku výfukových plynů umožňuje přesně ovládat plnící tlak.

Velký mezichladič vzduchu, umístěný nízko v přední části vozu, snižuje teplotu vzduchu, který vstupuje do motoru. Tím jej zhušťuje pro vyšší výkon.

Nejvyšší výbavy Executive a dále Prestige a Sport Plus mají standardně adaptivní odpružení s tlumiči, jejichž tuhost si můžeme navolit ve dvou režimech. Tužším pro sportovní jízdu nebo měkčí pro vyšší jízdní komfort. Obě polohy si nastavíme tlačítkem vedle řadicí páky. Na rozdíl od minulosti se mění tuhost nejen zadních tlumičů, ale také předních.

Na excelentních jízdních vlastnostech se podílí víceprvková náprava vzadu, kterou se podařilo navíc zkonstruovat tak, aby nezabírala příliš místa. A že se to povedlo, dokazuje hluboký zavazadlový prostor. Vpředu je modifikovaný McPherson.

Nejlevnější pětidveřový Civic 1.0 koupíte v základní výbavě za 429 900 Kč, za automat CVT musíte připlatit 35 000 Kč. Nejvyšší výbava Executive CVT stojí pak 624 900 Kč. Pochopitelně, že nechybí balíček bezpečnostních systémů Honda Sensing. Zahrnuje třeba varování před čelní srážkou, systém pro udržování jízdy v pruzích LKAS nebo adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti.


Jak je známo vedení Hondy v Japonsku nechce slyšet na snížení ceny. To je určitě škoda, protože zájem by o nový Civic určitě byl. Kdekoliv zastavíme, tak pozorujeme zvídavé pohledy kolemjdoucích A není se co divit. Ačkoliv nejde o kupé, tak Honda Civic vypadá hodně sportovně.


Přehled výbav

https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_katalog_Civic_MR20-20200201.pdf


Popis
modernizované verze 2020 najdete:

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Honda-Civic-modernizace-roku-2020/



Základní
technické údaje:

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 95 kW (140 k) při 5500/min
Toč.moment: 180 Nm při 1700-4500/min
Převodovka: CVT
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,2/4,7 l/100 km
Rozměry: 4518 x 1799 x 1434 mm
Rozvor kol: 2697 mm
Zav.prostor: 478/1267 l
Cena: 624 900 Kč (Ecexutive)




JL 23.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar