Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Honda City není jen do města

Pod označením City si mnozí z nás představí malý automobil do městského provozu. Ovšem City od Hondy je úplně jiné auto – čtyřdveřový sedan střední třídy, který se už čtyři roky vyrábí v Thajsku pro asijské trhy.

Podívejme se tedy, jestli za tu dobu Honda City příliš nezestárla a zda nás může automobil s postarším datem výroby něčím překvapit. Jak jsme se přesvědčili, určitě může. Hlavně pořádně velkým zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů,

navíc s nízkou podlahou, což umožnilo přemístění palivové nádrže pod přední sedadla. Takovou hodnotou se hned někdo pochlubit nemůže (Fabia sedan 438 l, Octavia 560 l). To byl jeden z důvodů, proč se Honda rozhodla City, vyráběné nyní v Turecku, dovážet také k nám.
Myslíte, že City může mít něco společného s pětidveřovým modelem Jazz? Ač je každý model vzhledově jiný, tak mají hodně společného, ale to se dozvíte v krátkém shrnutí v dalším příspěvku.
Vraťme se k City. „Kufrem“ přepravní možnosti City nekončí. Sedáky zadních sedadel totiž můžeme sklopit jednou rukou k opěradlům do svislé polohy. V klidu pak naložíme předměty vysoké až 1,2 metru. Anebo opěradla překlopíme na sedáky, čímž vznikne rovná úložná plocha (1,7 metru). Co si přát víc?
Interiér působí díky použitým materiálům kvalitně, spíš jsme si připadali jako ve voze vyšší třídy. Rozhodně patří mezi jeden z největších v segmentu malých vozů. Sportovní atmosféru umocňuje přístrojová deska s kovovým dekorem, a tři ukazatele v hliníkově šedé barvě. Snad jen světlé polstrování bude náchylné k zašpinění.
Pro City je určena pouze jedna pohonná jednotka zážehový čtyřválec s objemem 1339 cm³. Není vybaven ani proměnným časováním ani čtyřventilovou technikou. Ale sekvenčním zapalováním, respektive dvěma zapalovacími svíčkami umístěnými diagonálně ve spalovací komoře. Výhodou je lepší a rychlejší hoření, vyšší tlak ve válci a kultivovaný chod motoru s dobrým průběhem točivého momentu. Jeho 119 N.m a výkon 83 k zaručuje slušnou pružnost v celém rozsahu otáček, zvláště pak ve středních a nízkých. Zhruba devadesát procent je k dispozici od 2000 až do 5000/min. Výsledkem je skvělá dynamika a ani spotřeba mezi 5,5 až 6 litry není k zahození. V našem případě byl vůz vybaven pětistupňovou mechanickou převodovkou, ale k dispozici je i bezestupňová CVT s možností ručního řazení sedmi stupňů.
Honda City se dodává ve třech stupních výbavy – S, Cool a ES. V základním provedení vás potěší mj. ABS + EBD, čelní airbagy, elektrické ovládání oken, výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech atd.
Hondu City nás překvapila vysokou kvalitou zpracování, prostorným interiérem a dobrými jízdními vlastnostmi. Rozhodně se na City čtyři roky výroby nikterak nepodepsaly. Ceny začínají na 339 900 Kč (verze S) a končí na 409 900 Kč (ES), respektive 449 900 Kč (ES s převodovkou CVT). Možná se bude někomu zdát o něco vyšší než u konkurence, ale o to je bohatší základní výbava.

Jindřich Lasík

Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec i.DSI SOHC
Objem: 1339 cm³
Výkon: 61 kW (83 k) při 5700/min
Toč.moment: 119 N.m při 2800/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba
(město/mimo města/kombinovaná): 7,1/4,8/5,6 l/100 km
Rozměry: 4395 x 1690 x 1485 mm
Rozvor: 2455 mm
Základní cena: 339 900 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar