Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda City 1.4 - Accord v menším vydání

Líbivých malých sedanů je na našem trhu jako šafránu, na západních trzích ještě méně. Poté, co vyklidily segment třeba Škoda Fabia sedan nebo SEAT Toledo, tak zůstaly prakticky jen Dacia Logan, Renault Thalia a dnes testovaná Honda City.

Od uvedení první generace uplynulo už sedm let, když nepočítáme facelift v roce 2005, a tak bylo na čase, aby přijela na scénu další generace, vyráběná pro Evropu v Turecku.
Už pohled na Hondu City nás ujistí, že nový design je robustní a mnohem atraktivnější než v minulé generaci. Nezapře ani příď ve stylu modelů Accord a Insight. Zaujmou protažené světlomety a chromované kliky dveří, vysoká záď má ostřejší hrany.
Nový City je tedy nejen vzhlednější, ale také větší. Vychází z podvozkové platformy Jazz, ale s rozvorem prodlouženým o 90 mm, a rozchodem o 40 mm vpředu, respektive o 20 mm vzadu. Díky tomu se může pochlubit jedním z největších vnitřních prostorů ve svém segmentu, aniž by tím utrpěla velikost zavazadlového prostoru. Jeho 506 litrů je nadprůměrných, bohužel využitelnost ovlivňují členité podběhy. Větší kufr hned tak u malého sedanu nenajdeme. Otevřít jej můžeme však buď zevnitř páčkou, zatímco zvenku pak jedině klíčkem.
Interiér je bez módních výstřelků, přístrojová deska jednoduchá a přehledná s velkými (a jen nejnutnějšími) tlačítky. Jen ovládání palubního počítače by mohlo být jednodušší, a nikoliv kolíčkem před budíky. Líbil se nám tříramenný volant, který má nejen zajímavý tvar, ale dobře se drží. City si jej vypůjčilo z Jazzu. Pohodlná sedadla mají vyhovující tvarování a příjemné čalounění. Vzadu je dost prostoru pro kolena, dokonce víc než ve větším Accordu. Horší je to s místem na hlavu, a to už u průměrně vysokých osob, pokud sedí na vnějších sedadlech. Na nerovnostech se několikrát stalo, že jejich hlava přišla do kontaktu s čalouněním střechy.
Honda City se u nás prodává pouze se zážehovým čtyřválcem 1.4, na některých mimoevropských trzích jsou k mání ještě zážehový 1.5/88 kW nebo 1.8/103 kW, a to pouze s pětistupňovou mechanickou převodovkou (bezestupňová CVT se již nedodává). Zastánci dieselů mají tedy smůlu, ale zas tak úplně zoufat nemusí – zkoušená „jedna-čtyřka“ není vůbec špatná a dokonce ji považujeme za jednu z předmostí sedanu. Oproti předchozí verzi má o 18 k více a točivý moment se zvýšil o 18 Nm na 127 Nm, což se hned projeví na dynamice jízdy v pěti lidech. Rozhodně je živější než 1.4 16C v Polu, u něhož se však výkonový deficit zákonitě projevil. Posuďte sami 100 k z objemu 1339 cm³ není přeci vůbec špatné. Díky variabilnímu časování ventilů je mimořádně pružný už v nízkých a středních otáčkách. Překvapila nás však slušná akcelerace i ve vyšších otáčkách. Kromě kultivovanému běhu je také tichý.
Při jízdě po nejrůznějších silnicích i povrchu jsme nepociťovali žádné větší problémy se stabilitou, v zatáčkách drží kola pevně na zemi, i když se karosérie při rychlejší jízdě tu a tam víc nakloní.
Jen řazení by mohli být trochu lepší. V pěti lidech jsme dosáhli mimo město spotřeby ani ne šesti litrů (při poklidné jízdě ve dvou můžete jezdit i za 5,5 l), v kombinovaném provozu pak necelých sedmi litrů na sto kilometrů. A to je spotřeba víc než příznivá.
Na výběr jsou tři výbavy od 359 000 Kč (S) až do 419 900 Kč (ES). V základu máte mj. ABS + EBD, čelní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, elektricky ovládaná okna i zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, manuální klimatizaci, dálkové ovládání radia na volantu atd. Cena je tedy v souladu s výbavou. V provedení ES, v níž byl testovaný automobil, jsou navíc třeba boční a hlavové airabgy, mlhovky, vyhřívaná zrcátka, automatická klimatizace, tempomat, radio s CD a mp3 nebo 16“ disky z lehkých slitin.
Honda City boduje hlavně prostorným interiérem, velkým kufrem, skvělým motorem, výbornými jízdními vlastnostmi, i kvalitou zpracování a v neposlední řade také designem. Prostornější a líbivější sedan bychom asi v této třídě jen těžko hledali. Možná je na škodu, že sedany nejsou zatím u zákazníků v takové oblibě jako třeba hatchbacky. Honda City to je takový Accord v menším vydání.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec i-VTEC
Objem: 1339 cm³
Výkon: 73 kW (100 k) při 6000/min
Točivý moment: 127 Nm při 4800/min
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4420 x 1695 x 1470 mm
Rozvor: 2540 mm
Rozchod kol:
Zav.prostor: 506 l
Cena: 419 000 Kč (ES)


Jindřich Lasík, 12.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar