Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V e:HEV - inteligentní hybrid

Není to tak dlouho, kdy se na trhu objevila už šestá generace oblíbené Hondy CR-V- Stejně jako minulá generace nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový atmosférický dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol u plug-in hybridu nebo případně i všech kol u hybridu.

První, co řadu lidí napadne, když se řekne hybrid, že cena vozu bude mnohem vyšší než u modelu s klasickým motorem. V případě hybridní Hondy CR-V tomu tak úplně není. Pokud bychom porovnali nejvyšší výbavu, pohon všech a předchozí 1.5 VTEC Turbo se současnou nabídkou, tak rozdíl dělá nějakých zhruba čtyřicet tisíc korun. A ještě něco, pokud najezdíte ročně hodně kilometrů, tak se vám hybrid od Hondy rozhodně vyplatí. Průměrná spotřeba se nám pohybovala maximálně do 6,5 litrů, kdysi u benzinové verze jsme se blížili k osmi litrů.



Od předchozího modelu poznáte novinku na pohled podle nových tvarů a především díky nové přední masce, která je mnohem výraznější. Rozdíl mezi hybridem a plug-inem poznáte podle mřížky sacího otvoru. U hybridu, který jsme testovali je šestiúhelníkový, zatímco u plug-in E:PHEV kosočtverečná.
Vůz vychází ze stejné platformy jako Civic nebo ZR-V. Délka narostla o 106 mm na 4706 mm, šířka o 10 mm na 1942 mm a rozvor dokonce o 40 mm na 2701 mm, což se okamžitě projevilo na vnitřním prostoru.



Hybridní ústrojí tvoří zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, s přímým vstřikováním a pevným klikovým hřídelem dále dostal vysokotlaký, vícestupňový palivový systém s přímým vstřikováním, nízkoteplotní výkonný aktivní katalyzátor.


Po modernizaci získal navíc 3 kW a 14 Nm, konkrétně tedy 109 kW při 6100 otáčkách za minutu a 189 Nm točivého momentu při 4500/min. Došlo také ke zvýšení maximálních otáček elektromotoru na 14 500/min, díky čemuž se zvýšila rychlost o sedm procent, tzn u čtyřkolky na 187 km/h.Elektromotor disponuje výkonem 184 k a točivým momentem 335 Nm. Elektromotor se připojuje pouze v případě potřeby. Změna probíhá plynule a ani ji nepostřehnete. V průměru se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů při klidné jízdě.



Systém nevyužívá klasickou převodovku, ale stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. Tento systém je propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.


Prvotřídní jízdní komfort zaručuje odlehčená a tuhá konstrukce s nízkým těžištěm, propracované systémy zavěšení přední a zadní nápravy a řízení s proměnlivým účinkem adaptivní tlumiče.
Sympatické na novém CR-V, že Honda nepodlehla úplně digitalizaci a stále můžeme využívat u některých funkcí klasická tlačítka a ovladače. Na středovém tunelu jsou tlačítka voliče převodovky



V interiéru najdeme vylepšení, která zvyšují prémiový dojem a špičkovou kvalitu. Obložení doplňuje moderní stříbrná povrchová úprava středové konzole, dveřních panelů a linie, která se táhne přes spodní část palubní desky nad odkládací přihrádkou.



Přehled výbav najdete na:
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_CR-V_MR24_230920.pdf


nás
dáváme hybridní Hondě palec nahoru, fungování celého ústrojí nás mile překvapilo, stejně jako spotřeba.




Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon: 109 kW (138 k) při 6100/min
Točivý moment: 189 Nm při 4500/min
Elektromotor: výkon 135 kW (184 k)
Elektromotor: toč.moment 335 Nm
Pohon: AWD
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Kombin.spotřeba: 6,7 l/100 km
Rozměry: 4706 x 1942 x 1674 mm
Rozvor kol: 2701 mm
Světlá výška: 190 mm
Zav.prostor: 579/688/1743 l
Cena: 1 249 900 Kč (e:HEV AWD Advance)



E:PHEV


plug in je schopný ujet takřka osmdesát kilometrů za optimálních podmínek. Oproti jiným plug-inům se baterie s kapacitou 17,7 kWh nikdy nevybije celá, neboť systém ji nechává nabitou zhruba na jednu třetiny kapacity, a tak se chová jako klasický hybrid. Během testu jsme v průměru jezdili maximálně do 6,5 litru benzinu. Při středně rychlé jízdě jede CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti je elektrický pohon využíván zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software tak podle dané situace a prostředí průběžně rozhoduje za řidiče, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.
Do 70 km/h točí spalovací motor pouze generátorem, teprve při vyšších rychlostech dojde k mechanickému spojení ke stálému převodu, aby se pokud možno snížily ztráty energie
Přechod z jednoho režimu do druhého vůbec nepostřehnete. Hybridní Honda vás uchvátí už mohutnou akcelerací elektromotoru z první otáčky.
Elektromotor společně s generátorem jsou uloženy v kompaktní jednotce převodovky, která má nyní o jeden převodový poměr víc. Zatímco dřívější jeden byl vysoký, tak nyní druhý je nízký, čímž se snižuje spotřebě ve městě.


JL 25.12.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar