Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - kvalita za atraktivní cenu

Před sedmnácti lety se na silnicích objevily první automobily kategorie SUV, u jejichž zrodu stála mj. také Honda CR-V, tehdy jako přímá odpověď na Toyotu RAV4. Mezitím se SUV staly velice populární a dnes pomalu nechybějí v nabídce žádné značky.

Po mnoha letech se Honda, aby udržela krok s konkurencí, rozhodla k radikálnímu řezu a letos v Ženevě představila další generaci. Ale protože na náš trh dorazí až v závěru roku, tak jsme využili příležitosti a vyzkoušeli si stávající provedení, které je v současné době nabízené za více než atraktivní cenu, respektive se slevou až osmdesát tisíc korun.
Současné CR-V už zdaleka není typickým představitelem SUV, ale mohli bychom jej označit spíš za crossover, který v sobě spojuje praktické prvky MPV, komfort klasického sedanu a trochu málo terénních schopností. Jednou z předností je atraktivní design, který u testovaného vozu umocňovala ještě červená barva. Nezaměnitelné přídi vévodí velké světlomety, přední nárazníky a maska chladiče, kterou poněkud atypicky rozděluje plastová mřížka. Pozvolně klesající linie oken je typická spíš pro kupé. Praktické jsou plastové lemy kolem celé samonosné karosérie. Při pohledu z boku je patrné, že kratší přední část a delší kabina poskytnou cestujícím určitě dostatek pohodlí.
Kde jsou ty časy, když se první generace hlásila mezi offroady, mimo jiné také rezervou, umístěnou na pátých dveřích. Dnes už je dávno pod podlahou zavazadlového prostoru. A také světlá výška se snížila z původních 200 mm na 175 mm. Z toho lze tušit, že vůz je převážně určen pro silniční provoz, nikoliv do terénu. Ovšem jízda po polních cestách s malými překážkami mu nedělá potíže.
Moderně řešený interiér je elegantní, navíc i výborně dílensky zpracovaný a přehledný. Na všech sedadlech je místa víc než dost, přední jsou dobře tvarovaná, zadní zase posuvná v podélném směru o 150 mm. Podle umístění zadní lavice lze zvětšovat zavazadlový prostor ze 442/556 litrů případně po sklopení zadní řady až na 995 litrů. Do délky se prodlouží ze základních 940 až 1090 mm na 1400 mm.
Sportovní volant, nastavitelný do čtyř poloh, se velmi příjemně drží, řadicí páka je umístěna na středové konzole a tudíž pohodlně dosažitelná. Řazení je jemné, po krátkých drahách a přesné. Páka ruční brzdy ani tentokrát nepostrádá originalitu. Mezi dobře čitelnými rychloměrem a otáčkoměrem se zobrazují informace palubního počítače. Nechybí ani indikátor optimálního řazení.
Honda vybavuje model CR-V buď zážehovým dvoulitrem nebo turbodieselem 2.2, s mechanickou nebo samočinnou převodovkou. Vyzkoušeli jsme si vznětový přeplňovaný čtyřválec spojený se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Výkon 150 k je zcela dostačující na svižnou jízdu. V rozmezí mezi 2000 až 2750 otáčkami máme k dispozici největší točivý moment 350 Nm. Během testu jsme dosáhli průměrné spotřeby kolem 7,5 litrů nafty na sto kilometrů.
Díky kompaktním rozměrům a variabilnímu pohonu všech kol Real Time 4WD, zlepšující přenos točivého momentu na zadní kola, vůz dobře sedí na silnici, k čemuž přispělo i zvětšení rozchodu kol. Tvrdší odpružení zabraňuje bočnímu náklonu karosérie v zatáčkách a odpovídá spíš sportovní charakteristice. Vůz se chová neutrálně, a to i na kluzkém povrchu, velice slušně vyrovnává nerovnosti vozovky.
Honda CR-V, která plně uspokojí požadavky pětičlenné rodiny, upoutá hlavně designem a jízdními vlastnostmi, kterým také prospělo snížení těžiště. Japonci vsadili na víceúčelové pojetí a eleganci, a určitě udělali dobře.
Model CR-V, jenž považuje Honda ČR za jeden z nejdůležitějších svých modelů, je dnes dodávaný v pěti stupních výbavy, přičemž základní S je určena výhradně pro zážehový dvoulitr.
Testovaný vůz byl ve výbavě Comfort (ABS, stabilizační systém VSA, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, elektricky ovládaní a vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče), která je obohacená mj. o duální samočinnou klimatizaci, tempomat, textilní interiér, palubní senzory vpředu i vzadu (vypínatelné), tmavá boční a zadní okna, kožený volant a mlhovky atd. To vše za cenu 609 900 Kč. Jde o tzv. run-out edici, což pro zákazníka znamená lepší výbavu i v nižších verzích za přijatelnou cenu. Tato nabídka trvá do konce června nebo vyprodání zásob.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Toč.moment: 350 Nm při 2000-2750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Rozměry: 4570 x 1820 x 1675 mm
Rozvor: 2630 mm
Zav.prostor: 442/556 - 995 l
Cena: 609 000 Kč


J.Lasík, 17.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar