Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT nikdy nezklame

Více než pět milionů prodaných vozidel ve sto šedesáti státech světa od roku 1995 předchází čtvrté generaci Hondy CR-V. Zatímco se první generace od té současné poměrně dost lišila, tak od druhé si uchovává své charakteristické rysy.

Honda CR-V zraje jako víno. Mohli bychom říct, čím starší – tím lepší. Musíme hned v úvodu prozradit, ať jsme se snažili sebevíc, tak jsme vyloženě slabé místo neobjevili, ani u verze s pohonem pouze předních kol.
Zpočátku byly SUV vybaveny výhradně pohonem všech kol, ale s postupem času se ukázalo, že ne všichni motoristé potřebují 4x4. Ostatně třetinu z celkových prodejů SUV představují vozy s pohonem jedné nápravou. A nelze se ani divit.
Dobře tvarovaná přední sedadla mají optimální rozměry a v našem případě byla kožená, naštěstí ale i vyhřívaná. Při dlouhých cestách poskytují víc než slušný komfort, v nejvyšší výbavě jsou elektricky nastavitelná.

Nový volant se silnějším věncem se výborně drží, na náš vkus má možná až příliš tlačítek, která jsou ovšem přehledně uspořádaná. Ale zvyknete si. Objem 589 l zavazadlového prostoru je dostačující. Výbornou vychytávkou je sklápění zadních sedadel. Z kufru stačí zatáhnout za madlo nebo stisknout pojistku na opěradla a během několika sekund se samy složí. Sice vznikne nepatrný schůdek, ale objem kufru se zvětší na 1669 litrů a délka ložné plochy o 140 milimetrů na 1570 milimetrů. Potěší rovněž jeho o 25 mm snížená hrana ulehčující manipulaci se zavazadly. Snad jen víko by se mohlo otevírat o pár centimetrů výš, aby se pod něj vešly třeba i osoby 180 centimetrů vysoké.
Zatímco zážehový dvoulitr se dodává jak pro verzi 4x2, tak i 4x4, tak silnější vznětový čtyřválec 2.2 jen pro čtyřkolku. Komu, ale stačí pouze pohon předních kol, toho potěší nový turbodiesel 1.6 o výkonu 120 k a s točivým momentem 300 Nm. S tímto motorem jsme najezdili tisíc kilometrů po nejrůznějších silnicích, od dálnic až po třetí třídy a dosáhli průměrné spotřeby do 5,5 litrů na sto kilometrů.

My jsme pro poslední test stávající generace zvolili přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, tentokrát ve spojení s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Tato pohonná jednotka s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm v rozpětí od 2000 do 2700/min je v nabídce Hondy jakousi stálicí. Pravda, dnes se už pomalu s takovým objemem u SUV nesetkáme. Ale proč měnit něco, co je léty osvědčené. Právě tato kombinace zvyšuje jízdní komfort, ale i spotřebu. V průměru nám vycházela spotřeba do litrů, na běžných silnicích pak o necelý litr nafty na sto kilometrů méně. Ovšem při cenách nafty pod 27 Kč to zase moc nevadilo.

Pro šetřílky úsporné jízdy připravila Honda opět zelené tlačítko ECO, které řídí činnost škrticí klapky, tempomatu a klimatizace. Do jaké míry jedete úsporně, vás informuje zelená oblast kolem rychloměru. Sice nějaké deci ušetříte, ale ochudíte se o svižnou jízdu.

U stojícího vozu je podsvícení ukazatele rychlosti bílé, stejně jako při prudké akceleraci nebo brzdění. Pokud řidič jede úsporně, změní se barva podsvícení na zelenou. Při jemném zrychlení a zpomalování, kdy se řidič pouze mírně odchýlí od ideální úrovně otevření škrticí klapky, je podsvícení ukazatele rychlosti žlutozelené.

Ačkoliv je Honda vybavena pohonem všech kol, tak jízdu v terénu příliš nedoporučujeme. Maximálně tak po polních cestách bez větších děr a překážek. Světlá výška se totiž snížila na pouhých 165 mm a schopnosti omezují také převisy karoserie vpředu i vzadu.
Nový systém pohonu všech kol Real Time AWD využívá k připojení hnacího hřídele k zadnímu diferenciálu sice stále lamelovou spojku, ale místo dvou hydraulických čerpadel a kulových vaček používá elektromotory. V případě prokluzu se kola zadní nápravy připojí bleskově, aniž bychom něco pozorovali. Skoro by se dalo říct, že dovede „předvídat“.
Vůz využívá stejné vzpěry McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu, jako ostatní modely CR-V. Sdílí rovněž stejný přední a zadní stabilizátor, které snižují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami. Zadní náprava dostala účinnější tlumiče, které zlepšily chování v zatáčkách.

Pro motor 2.2 i-DTEC je první výbava Comfort v ceně 669 900 Kč (verze 1.6 i-DTEC stojí 589 900 Kč), která zahrnuje systémy ABS, VSA (stabilizace), BA (brzdový asistent), TSA (stabilizaci pro jízdu s přívěsem), asistent rozjezdu v kopci, multifunkční displej MID, aktivní elektrický posilovač EPS, indikátor řazení, start/stop systém, výškově stavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrky, duální klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná okna, denní svícení atd.

V nejvyšší výbavě Executive najdeme snad už opravdu všechno, například asistent sjíždění svahů, startování tlačítkem, zatmavená boční okno, z nižší výbavy pak třeba ještě, vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, prémiový audiosystém a subwoofer, tmavá boční okna, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel (HSS), Bi-HID světlomety s automatickým sklonem a přisvěcováním do zatáček, automatické spínaní světel při setmění atd. Ale za navigaci si musíte připlatit 50 000 Kč.

Model byl navíc osazen paketem Black Edition, v současné době nabízený za akční cenu 25 000 Kč. To znamená, že všechny doplňky jako je mřížka chladiče, přední a zadní kryt nárazníku, střešní spoiler, boční nášlapy jsou v černé barvě.

Konkurence v této třídě je sice velká, ale Honda CR-V má díky předchozím generacím stále dobrý zvuk a hlavně má co nabídnout. Cena se možná zdát být vyšší, ale je třeba si pozorně pročíst seznam výbavy a zjistíte, jak dobře na tom Honda CR-V vlastně je. Připlácíte už jen za hodně málo věcí.

Tímto modelem současná generace končí, protože už na autosalonu v Ženevě se objeví nový model CR-V, a tak se máme nač těšit.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 2000-2700/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/5,7/6,6 l/100 km
Rozměry: 4570 x 1820 x 1685 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Zav.prostor: 589/1669 l
Cena: 909 900 Kč (Executive)


J:Lasík 25.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar