Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 2.0i-MMD e:HEV AWD - palec nahoru

Zatím poslední pátá generace Hondy CR-V nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol nebo všech kol, ale hlavně navíc dva elektromotory. A v neposední řadě novou špičkovou výbavu Sport Line.

{*2]

První, co řadu lidí napadne, když se řekne hybrid, že cena vozu bude mnohem vyšší než u modelu s klasickým motorem. V případě hybridní Hondy CR-V tomu tak úplně není. Pokud bychom porovnali nejvyšší výbavu Executice, pohon všech a předchozí 1.5 VTEC Turbo se současnou nabídkou, tak rozdíl dělá jen 40 000 Kč.

Jen pro zajímavost rozdíl mezi nejlevnějším provedení AWD ve výbavě Elegance a Sport Line je 50 000 Kč. Pokud najezdíte ročně hodně kilometrů, tak se vám hybrid rozhodně vyplatí. Průměrná spotřeba se nám pohybovala maximálně do 6,5 litrů, u benzinové verze jsme se blížili k osmi litrům.

Na pohled obě verze nerozeznáte, navíc je pouze modrý nápis Hybrid, a také interiér je stejný. Jen zavazadlový prostor se zmenšil na 497 (z 561 l), po sklopení opěradel naroste na 1694 litrů. Důvodem je uložení akumulátorů pod podlahou a vzdušné kapsy kvůli chlazení. Z toho důvodu se musíte obejít také bez rezervy.

Hybridní ústrojí tvoří zážehový dvoulitr, dva elektromotory, řidící jednotka, lithium-iontový akumulátor a přímá převodovka. K dispozici tak máte systémový výkon 184 k při 6200 otáčkách za minutu a točivý moment 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, ale stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. Tento systém je propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.


Technologie i-MMD inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)

Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem.

Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.


Při středně rychlé jízdě jede hybridní CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti je elektrický pohon využíván zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD tak podle dané situace a prostředí průběžně rozhoduje za řidiče, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Oproti planetové převodovce spočívá výhoda v hladkém převodu točivého momentu a celé ústrojí je velice kompaktní. Možná se podivíte, že pod volantem jsou pádla jako u sekvenčního řazení. Tady slouží ke zpomalování. Když stiskneme levé pádlo, potom se zvýší intenzita zpomalení, stisknutím pravého se sníží. O aktuálním intenzitě vás informují šipky na palubním počítači.

Do 70 km/h točí spalovací motor pouze generátorem, teprve při vyšších rychlostech dojde k mechanickému spojení ke stálému převodu, aby se pokud možno snížily ztráty energie. Sériový hybrid je raritou, neboť například Toyota či Lexus používají paralelní uspořádání s motory působícími na společné převody.

Přechod z jednoho režimu do druhého vůbec nepostřehnete. Hybridní Honda vás uchvátí už mohutnou akcelerací elektromotoru z první otáčky.

Modernizovaný CR-V e:HEV nadále používá důmyslnou konstrukci podvozku, která nám obstarává příjemný zážitek z jízdy a prvotřídní jízdní komfort. Odlehčená a tuhá konstrukce má nízké těžiště, propracované systémy zavěšení přední a zadní nápravy a řízení s proměnlivým účinkem. Nejnovější technologie firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ poskytuje modelům s pohonem obou náprav ve spojení s vyšší světlou výškou jedinečné vlastnosti při jízdě v terénu.

V interiéru Sport Line najdeme vylepšení, která zvyšují prémiový dojem a špičkovou kvalitu. Obložení doplňuje moderní stříbrná povrchová úprava středové konzole, dveřních panelů a linie, která se táhne přes spodní část palubní desky nad odkládací přihrádkou.

Sport Line se dodává ve dvou barevných provedeních, Crystal Black nebo Platinum White a vyznačuje se řadou tmavých stylových doplňků jako jsou mj. rámečky světlometů, zpětná zrcátka a orámování oken a povrchová úpravu litých kol a matic kol. K tomu třeba přičíst tmavý chromovaný povrch kolem mlhovek a na masce chladiče a další doplňky na nárazníku, dveřích a zadních výklopných dveřích. Černé dřevěné panely nahradily stříbrné interiérové obložení na konzoly, dveřních panelech a nad odkládací přihrádkou. Doplňuje je povrchová úprava piano black použitá na přístrojové desce a kolem ovládání infotainmentového systému a klimatizace. Volant, řadící páka a kliky dveří jsou také opatřeny povrchovou úpravou piano black. Sportovní prostředí dotváří černé obložení stropu, sloupků a kožených sedadel.


Přehled výbav najdete na:

https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_CR-V_MR21_20210101.pdf

Za
nás dáváme hybridní Hondě palec nahoru, fungování celého ústrojí nás mile překvapilo, stejně jako spotřeba.



Základní technické údaje

Motor: Zážehový čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon: 107 kW (165 k) při 6200/min
Točivý moment: 175 Nm při 4000/min
Elektromotor: Trakční s permanentními magnety
Generátor: 105 kW
Akumulátor: li-On: 1,3 kWh
Systémový výkon: 135 kW (184 k) při 6200/min
Systémový točivý moment: 315 Nm
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/5,7/5,5 l/100 km
Rozměry: 4600 x 1855 x 1679 mm
Rozvor kol: 2662 mm
Zavazadlový prostor: 487/1694 l
Cena: 1 019 900 Kč (2.0i e:HEV AWD Sport Line)



JL 14.4.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar