Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 2.0 - změny k lepšímu

Před více než deseti lety se na silnicích objevily první automobily kategorie SUV, u jejichž zrodu stála mj. také Honda CR-V, jako odpověď na Toyotu RAV4. Mezitím se SUV staly velice populární a dnes pomalu nechybějí v nabídce žádné značky.

Po jedenácti letech se Honda, aby udržela krok s konkurencí, rozhodla k radikálnímu řezu a představila třetí generaci. Jak jsme se mohli přesvědčit oproti předchozímu modelu představuje značný skok kupředu, ať jde o jízdní vlastnosti či kvalitu zpracování.
Současné CR-V už není typickým představitelem SUV, ale mohli bychom jej označit spíš za crossover, který v sobě spojuje praktické prvky MPV, komfort klasického sedanu a trochu málo terénních schopností. Jednou z předností, která by měla oslovit zákazníky a navázat tak na 2,5 milionu prodaných vozů je atraktivní design, u testovaného vozu umocněný ještě zelenou metalízou. Zajímavé přídi vévodí velké světlomety s vyšší účinností, u dálkových světel o 17 procent, u potkávacích o 14 procent. Přední nárazníky a masku chladiče atypicky rozděluje plastová mřížka. Pozvolně klesající linie oken je typická spíš pro kupé. Praktické jsou plastové lemy kolem celé samonosné karosérie. Při pohledu z boku je patrné, že kratší přední část a delší kabina poskytnou cestujícím určitě dostatek pohodlí.
Do výšky se vůz snížil o 30 mm, naopak povyrostl do šířky o 35 mm včetně rozchodu kol o 30, resp. 15 mm na 1570/1575 mm. Vzhledem k absenci rezervního kola, které bylo z pátých dveří přemístěno pod podlahu zavazadlového prostoru, se délka karosérie zkrátila o 110 mm na 4525 mm. Světlá výška se snížila z původních 200 mm na 185 mm, tedy na úroveň Škody Octavie Scout. Z toho lze tušit, že vůz je převážně určen pro silniční provoz, nikoliv do terénu. Ovšem jízda po polních cestách s malými překážkami mu nedělá potíže.
Luxusněji ztvárněný interiér je řešen moderně a elegantně, navíc i výborně dílensky zpracovaný. Na všech sedadlech je místa víc než dost, přední jsou dobře tvarovaná, zadní zase posuvná v podélném směru o 150 mm, což je novinka, a opěradla polohovatelná. Podle umístění zadní lavice lze zvětšovat zavazadlový prostor ze 524 – 623 litrů, což je sice nepatrně méně oproti předchozímu modelu (628 l), ale díky dobré využitelnosti, dostatečné. Po sklopení zadní řady se zvětší na 995 litrů a do délky prodlouží ze základních 940 až 1090 mm na 1400 mm.
Páté dveře se již neotevírají do strany, ale vyklápějí se vzhůru, čímž se zjednodušil přístup do „kufru“. Jako zbytečné nám připadá rozdělení zavazadlového prostoru vodorovnou přepážkou s nosností 10 kilogramů. Sportovní volant, nastavitelný do čtyř poloh, se velmi příjemně drží, volič samočinné převodovky je umístěn na středové konzole. Řazení je jemné, bez rázů a prakticky jej ani nepostřehnete. Páka ruční brzdy, která ani tentokrát nepostrádá originalitu, byla přemístěna na středový panel. Mezi dobře čitelnými rychloměrem a otáčkoměrem se zobrazují informace palubního počítače, poprvé k dispozici u CR-V.
Honda vybavuje model CR-V buď zážehovým dvoulitrem nebo turbodieselem 2.2, s mechanickou nebo samočinnou převodovkou. Vyzkoušeli jsme si nový benzinový čtyřválec v kombinaci s pětistupňovým automatem. Tato kombinace se nám nejeví jako nejvhodnější. Výkon 150 k je sice postačující, ale dynamiku mu ubírá právě zvolená převodovka, která navíc ještě zvyšuje spotřebu paliva. K výrobcem udávaným 8,2 litru jsme se ani nepřiblížili. Při normální jíudě jsme se pohybovali na hranici deseti litrů. Na jednu nádrž (58 litrů) jsme neujeli ani pět set kilometrů. Kdo chce jezdit svižně, rozhodně sáhne po mechanické šestistupňové převodovce, kdo upřednostňuje hospodárnost, ten má k dispozici zmíněný turbodiesel s výkonem 140 k.
Díky kompaktním rozměrům a variabilnímu pohonu všech kol Real Time 4WD, zlepšující přenos točivého momentu (až o 20 % více, než dříve) na zadní kola, vůz dobře sedí na silnici, k čemuž přispělo i zvětšení rozchodu kol. Tvrdší odpružení zabraňuje bočnímu náklonu karosérie v zatáčkách a odpovídá spíš sportovní charakteristice. Vůz se chová neutrálně, a to i na kluzkém povrchu, velice slušně vyrovnává nerovnosti vozovky.
Honda CR-V, která plně uspokojí požadavky pětičlenné rodiny, upoutá hlavně designem a jízdními vlastnostmi, kterým také prospělo snížení těžiště. Japonci vsadili na víceúčelové pojetí a eleganci, a určitě udělali dobře. Model CR-V, jenž považuje Honda ČR za jeden z nejdůležitějších svých modelů, dokazuje výrazný posun kupředu. Oproti předchozímu modelu je základní cenou 829 000 Kč zhruba o 20 tisíc dražší, ovšem s velice bohatou základní výbavou, zahrnující ve verzi Elegance mj. ABS + EBD, stabilizační systém VSA doplněný o funkci TSA pro stabilizaci přívěsu, šest airbagů, mlhovky, elektrické ovládání oken, výškově stavitelný volant, tempomat, kožený volant, automatickou klimatizaci, metalízu apod. Za příplatek je k mání např. parkovací senzor, navigace, adaptivní tempomat nebo aktivní světlomety.

Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 6200/min
Toč.moment: 192 N.m při 4200/min
Rychlost: 177 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,9/6,7/8,2 l/100 km
Rozměry: 4525 x 1675 x 1820 mm
Rozvor: 2630 mm
Cena: 829 000 Kč

Jindřich Lasík, 27.6.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar